ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 27 اردیبهشت 1394 - ساعت 18:39:59
چاپ خبر

جشن خرمن ایتالیا با رقص گیله‌مردان ایرانی،

آئین شکرانه نعمت مردم گیل و دیلم به همراه موسیقی محلی این منطقه در اکسپو ۲۰۱۵ میلان ایتالیا اجرا می‌شود.

جشن خرمن ایتالیا با رقص گیله‌مردان ایرانی،

به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر، گروه "دیلمون" با رقص گیل‌مردان در آئین شکرانه نعمت که در واقع جشن خرمن بوده و مجموعه فعالیت‌های به بار نشستن محصول برنج را به نمایش می‌گذارد، میزبان مخاطبان نمایشگاه میلان می‌شود.

ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان با اجرای سه نمایش آئینی از ساکنان کوهپایه‌های البرز و مردمان گیل و دیلم میزبان مخاطبان خواهد بود.

"عروس گوله" آئینی در مردم گیلک است که در آن دیو به نماد زمستان و عروس به نماد بهار با هم مبارزه کرده و به کمک مردم، دیو شکست می‌خورد. این نمایش آئینی نیز توسط گروه "دیلمون" در اکسپو ۲۰۱۵ میلان به روی صحنه می‌رود.

علاوه بر "عروس گوله" نمایش "رابه چره" و آئین آفتاب‌خواهی و باران‌خواهی گیلان که نشان از تلاش انسان برای شناخت راه‌های هموارکردن مسیر زندگی خویش است، در میلان اجرا می‌شود.

این نمایش‌های ایرانی را موسیقی محلی که برای مردم گیل و دیلم همچون سایر مناطق ایران جزئی از زندگی آنهاست، همراهی خواهد کرد.

همچنین گروه دیلمون در اکسپو ۲۰۱۵ میلان با شادیانه‌های گیلان که موسیقی محلی مردم گیل و دیلم است با همراهی سازهای کرنا، کمانچه، نقاره، دایره، سرنا و سنتور، زندگی جاری مردمان گیلان را برای مخاطبان بازگو می‌کند.

گروه "دیلمون" با حضور در چندین جشنواره‌ داخلی و بین‌المللی و اجراهای خارج از کشور در تلاش است با پژوهش بر آئین‌های نمایشی، آوا‌ها و افسانه‌های گیل و دیلم، آن‌ها بازآفرینی کند. اینک این گروه به نمایندگی از ایران در اکسپو میلان و به عنوان دومین گروه موسیقی نواحی در ایتالیا به روی صحنه خواهد رفت.

به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و کمیته فرهنگ و هنر اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، ۱۲ گروه موسیقی نواحی کشورمان، موسیقی محلی، حرکات و آیین‌های نمایشی را برای معرفی آداب و رسوم و موسیقی خود در مدت برگزاری این اکسپو به اجرا درمی‌آورند.

اکسپو ۲۰۱۵ میلان با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" از ۱۱ اردیبهشت ماه تا ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار شده و ۱۴۵ کشور در این رویداد جهانی شرکت دارند. 

آیین شکرانه نعمت, گیلان, اکسپو 2015
آمار بازدید : 1,792
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500