ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 خرداد 1394 - ساعت 19:58:52
چاپ خبر

اولین نشست خبری گروه پالت برگزار شد

به موسیقی به مثابه یک عنصر سرگرمی نگاه نمی‌کنیم

گروه موسیقی« پالت» که این روزها به خاطر انتشار تازه ترین آلبوم موسیقی خود یعنی «شهر من بخند» حسابی بازار گرمی دارند، بالاخره بعد از سه سال عدم حضور در برنامه‏‌های رسانه‌‏ای و ... .

به موسیقی به مثابه یک عنصر سرگرمی نگاه نمی‌کنیم

گروه موسیقی« پالت» که این روزها به خاطر انتشار تازه ترین آلبوم موسیقی خود یعنی «شهر من بخند» حسابی بازار گرمی دارند، بالاخره بعد از سه سال عدم حضور در برنامه‏‌های رسانه‌‏ای و البته برگزاری چندین کنسرت موسیقایی مختلف در تهران، شهرستان و کشورهای مختلف اولین نشست خبری خود را روز شنبه نهم خرداد ماه در تالار وحدت برگزار کردند، تا پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه پیرامون فعالیتهای پیش رو، آلبوم تازه و دغدغه‌‏های اجتماعی هنری‏شان در طول سالهای فعالیت‏شان باشند. گروهی که فعلا از رقبای هم‏‌تراز خود کمی پیشی گرفته و رفته رفته می‌‏رود تا نقش موثرتری در جریان مخاطب‏شناسی موسیقی ایران پیدا کند.

آنچه که پالتی‏‌ها در اولین نشست رسانه‏‌ای خود به آن تاکید زیادی داشتند، عمدتا تمرکز روی دغدغه‏‌ها و مانیفست گروه بود که اعضای گروه به ویژه امید نعمتی و احسان رسول اف درباره آن صحبت کردند.
 
محتوای گروه پالت به درد اجرا در شهر اصفهان نمی‌‏خورد
به گزارش سایت موسیقی ما، احسان رسول اف تهیه کننده آلبوم «شهر من بخند» و مدیر برنامه‏‌های گروه پالت در این نشست خبری با تقدیر و عذرخواهی از رسانه‌‏ها درباره اتفاقات عمارت مسعودیه، توضیح داد: «امیدواریم با توجه به رویکرد تازه و متنوعی که گروه موسیقی«پالت» طی چند ماهه اخیر به آن تاکید داشته، بتوانیم غیر از تهران در شهرستان‌ها و خارج از کشور نیز تورهای مختلفی را برگزار کنیم. به هر ترتیب در این سه سالی که گذشت ما مسیر دشواری را طی کرده‌ایم، اما واقعیت این است که آنچه برای ما دلگرم‌کننده بود، مخاطبان جوانی بودند که هم در کنسرت‌ها و هم در فضای مجازی یاری‌مان دادند و جا دارد از همین جا تقدیر ویژه خود را اعلام کنم که ما را رها نکردند.»

او با انتقاد از شرایط اجرای کنسرت در شهرستان‏ها هم بیان کرد: «اجرا رفتن، فقط اراده و میل ما نیست چرا که خیلی از عوامل باید کنار هم قرار گیرند تا بتوان کنسرتی را اجرا کرد. به عنوان نمونه ما در سه سال گذشته شهرهای زیادی را برای برپایی کنسرت انتخاب کردیم اما همین چند وقت پیش که برای اجرای اصفهان، اقدامات لازم را انجام دادیم، از طرف امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اطلاع دادند که کیفیت اجرای گروه «پالت» به لحاظ اجرایی، مناسب اجرا در اصفهان نیست.»
 
پالت حرف نسل خود را به زبان موسیقی می‏زند
این تهیه‌کننده در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در فضای فرهنگی که ما کار می‌کنیم به بخشی از سینما، سینمای بدنه می‌گویند که بیشتر جنبه سرگرمی دارد، گفت: «اصولاً جریان‌هایی وجود دارند که وابسته به حوزه سرگرمی هستند که موسیقی هم از این قاعده جدا نیست. بنابراین جا دارد در اینجا به این نکته اشاره کنم که ما تحت هیچ شرایطی به موسیقی به مثابه یک عنصر سرگرمی نگاه نمی‌کنیم. آنچه در «پالت» و مسیر کاری‌مان وجود دارد، تاثیر فرهنگی است که باید موسیقی ما دارا باشد، اینکه خروجی ما در جامعه چیست. پس بی‌تعارف بگویم که تاثیر فرهنگی به شدت برای ما مهمتر از وجوه سرگرمی است. من احساس می‌کنم بچه‌های گروه «پالت» حرف نسل خود را با موسیقی اعلام می‌کنند. این‌ها برآمده از مردمان دهه شصتی هستند که مدیوم اول آنها برای بیان دغدغه‌های اجتماعی موسیقی است. به نظر من اتفاقاً ارزش این فضای موسیقایی هم همین دیدگاه اجتماعی است که هنرمندان گروه «پالت» به آن توجه ویژه دارند. چیزی که در «پالت» وجود دارد و من را به هیجان می‌آورد، این ارتباط نسلی بی‌واسطه با مردمان جامعه امروزی است که این تجربه بسیار ارزشمندی هم برای من و هم برای گروه «پالت» است که می‌توانیم به آن بیشتر از این‌ها توجه کنیم.»
 
اجرایی ویژه برای دانشجویان و مراکز خیریه
رسول اف درباره نحوه توزیع آلبوم تازه گروه نیز اظهار داشت: «به جرات می‌گویم که وقتی کارهای آلبوم تمام شد، این آلبوم را بدون در نظر گرفتن یک برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده به بازار وارد کردیم و این روشی است که من و اعضای گروه به شدت به آن توجه می‌کنیم. آنچه برای «پالت» اتفاق افتاده، شاید دیر باشد اما من معتقدم این گروه دوران گذار خود را تجربه می‏کند. و حالا لازم است خبر خوبی را هم از طریق شما به مخاطبان اعلام کنم که بسیار تمایل داشتیم روزی را برای دانشجویان عزیز که همواره برای آنها احترام ویژه‌ای قائل هستیم، برنامه‌ریزی کنیم که بتوانند از کنسرت ما دیدن کنند. بنابراین طی برنامه‌ریزی که انجام گرفته، ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه (۱۱ خردادماه) به صورت ویژه اجرایی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند از طبقه همکف تا بالکن سوم با قیمت‌های واحد ۲۵ هزار تومانی و ارائه کارت دانشجویی خود، از کنسرت ما استفاده کنند. این دینی بود که دوست داشتیم که آن را ادا کنیم؛ ضمن اینکه کل عواید این اجرا برای مصرف فرهنگی که در این زمینه در حال مذاکره با دو نهاد هستیم، استفاده خواهد شد.»
 
برای اجرای نوستالژی‏‌ها هیچ سواستفاده‏ای در کار نیست
امید نعمتی خواننده گروه موسیقی «پالت» هم در این نشست به سوالات یکی از خبرنگاران درباره تاکید گروه روی قطعات نوستالژیک اینگونه پاسخ داد : «من خیلی این صحبت را قبول ندارم. ما چند سال پیش یک آهنگی به نام «خونه مادربزرگه» ساختیم که برای آن یک دلیل کاملا شخصی دارم که به یک خاطره در کودکی من بازمی‌گردد. یک روز داشتم در خانه تلویزیون می‌دیدم و اتفاقا همین برنامه «خونه مادربزرگه» را نشان می‌داد که یک دفعه آژیر قرمز شنیده شد و مادربزرگم دست من را کشید و با خودش برد و گفت دیگر نمی‌شود برنامه‌ام را ببینم. بعدها گذشت و تیم اجرایی «شهر موش‌ها» از ما خواست که با آن‌ها همکاری کنیم. هر کسی که جای ما بود به خاطر ارادتی که به آن فیلم و خانم مرضیه برومند داشت، این پیشنهاد را قبول می‌کرد. ما به جز این دو قطعه، دیگر قطعه خاطره‌انگیز نداریم. ما به بازخوانی قطعات گذشته نگاهی داریم. مثلا مهرپویا در زمان خودش پیش‌رو بود و ما هم تصمیم گرفتیم در آلبوم‌مان یک آهنگ از او را بازخوانی کنیم. خیلی از گذشتگان ما رویکردهای خاصی به موسیقی داشتند و ما ترجیح می‌دهیم در هر آلبوم‌مان یک بازخوانی از آن قطعات داشته باشیم. اگر نوستالژی وجود دارد آن در تک‌تک ما است و نباید از آن به‌نوعی سواستفاده برداشت شود. ما ارادتی به موزیسین‌های بزرگ داریم که تصمیم گرفتیم در هر آلبوم از کارهای آنها استفاده کنیم و این فقط ارادتی است که ما نسبت به این فضا داریم. بنابراین هیچ اصراری برای سوء استفاده از نوستالژی نداریم، به هر حال به عنوان یک ایرانی خاطراتی داریم که بالاخره در یک جایی بروز پیدا می‌کند. در نتیجه اگر شما نوستالژی و فضایی شبیه آن را مشاهده می‌کنید، به خاطر ارادتی است که در تک‌تک ما وجود دارد».
 
احتمالا در آینده با اجراهای خیابانی در کنار مردم خواهیم بود
به گزارش سایت موسیقی ما، او با اشاره به کنسرت‏های آلبوم «شهر من بخند» گفت: « بسیار دوست داشتیم که غیر از تالار وحدت و مکان‌های از این دست، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در مناطق مختلف شهر تهران نیز کنسرت‌هایی را برگزار کنیم، چرا که من هم خوب می‌دانم هزینه رفتن به کنسرت زیاد است اما متاسفانه ما مشکل کمبود جا داریم و در میان تمام اماکنی که برای برگزاری کنسرت موجود است، تالار وحدت بود که ما آن را برای اجرای‌مان انتخاب کردیم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که ما بسیار تمایل داریم غیر از اجراهای صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی را نیز اجرا کنیم؛ کما اینکه در همین چند وقت پیش که چنین تجربه‌هایی را به صورت محدود انجام دادیم، اتفاقات جذابی برای ما افتاد که ما را به ادامه راه در این مسیر امیدوار کرد.ما در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و قطعا ایده‌هایی هم در این زمینه داریم که می‌توانیم برای اجراهای بعدی‌مان از آن استفاده کنیم اما چون هنوز به نتیجه لازم در این باره دست پیدا نکرده‌ایم، نمی‌توانیم از ایده‌ها صحبت کنیم.»
 
ما سبک خاصی نداریم
روزبه اسفندارمز سرپرست گروه موسیقی «پالت» نیز درباره سبک این گروه موسیقایی توضیح داد: «من درباره سبک گروه چیزی را نمی‌توانم توضیح دهم چرا که بر این باورم گروه «پالت» دوست ندارد خود را در یک چارچوب خاص بگذارد، زیرا موسیقی‌ای که ما کار می‌کنیم ریشه‌های گوناگونی دارد و یک حجم بزرگی از انواع موسیقی است که اعضای گروه آن را در میان هم توزیع می‌کنند. بنابراین باید یکی بیاید و بگوید که ما در چه ژانری هستیم.»

به گزارش سایت موسیقی ما، مهیار طهماسبی یکی از نوازندگان گروه پالت نیز در این نشست خبری پیرامون ماجرای سبک کاری گروه گفت: «قرار نیست ما در چارچوب خاصی فعالیت کنیم. فقط اعتراف می‌کنم که ما چند جوان هستیم و تا به حال دو آلبوم منتشر کرده‌ایم. مجموع تولیدات ما بیشتر از 20 قطعه نیست و اگر بخواهیم خودمان صاحب سبک شویم سال‌ها زمان نیاز است. ما باید حالا حالاها تجربه کنیم. حالا سبکش هر چیزی می‌تواند باشد»

پالت, گروه پالت, شهر من بخند,
آمار بازدید : 1,222
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500