ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 18 خرداد 1394 - ساعت 22:15:13
چاپ خبر

تفویض اختیار صدور مجوز کنسرت زیر پانصد نفر به استان‌ها

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه‌ای اختیار صدور مجوز اجرای صحنه‌ای زیر پانصد نفر را به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها واگذار کرد.

تفویض اختیار صدور مجوز کنسرت زیر پانصد نفر به استان‌ها

به گزارش هنرآنلاین به نقل از دفتر موسیقی، بر اساس بخشنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دستور علی مرادخانی معاون وزیر در امور هنری، از تاریخ ۱۷ خردادماه کلیه مجوزهای اجرای صحنه‌ای موسیقی برای تمامی فضاهای عمومی، توسط ادارات کل استانی پس از هماهنگی با مراجع ذیصلاح، با رعایت مفاد آیین‌نامه اجرای صحنه‌ای و حفظ شئون اسلامی در حین برگزاری و انجام تبلیغات، بلامانع است.

این بخشنامه شامل اجراهای صحنه‌ای موسیقی - محلی، تلفیقی، نواحی، مقامی، سنتی، پاپ، کلاسیک، آموزشی و پژوهشی – سفره‌خانه‌ها و گردهمایی‌ها خواهد بود.

در بخش دیگر این بخشنامه آمده است: مجوز زیر پانصد نفر در تهران شامل سالن‌های رودکی، مجموعه فرهنگی برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران نبوده و این سالن‌ها کماکان برای اجرای برنامه‌های زیر پانصد نفر باید از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت نمایند.

بر اساس اختیارات قانونی، کلیه اجراهای موسیقی در کشور اعم از کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی میان برنامه‌ای باید مجوز لازم را از دفتر موسیقی یا ادارات کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایند.

در سال‌های اخیر بعضی از نهادها و سازمان‌ها ازجمله شهرداری‌های چندین شهر بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری کنسرت‌هایی کرده بودند که مشکلاتی را به وجود آورد. بر اساس این تفویض اختیار کلیه نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای استفاده از برنامه‌های موسیقی ملزم به دریافت مجوز از اداره یا اداره کل ارشاد آن استان یا شهرستان هستند.

پیش از ابلاغ این بخشنامه، از حدود یک سال گذشته این طرح به‌صورت محدود در دو استان اصفهان و فارس اجرا و نتایج حاصله از آن ارزیابی و مشکلات و موانع برطرف شد.

مجوز, دفتر موسیقی وزارت ارشاد,
آمار بازدید : 1,044
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500