ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - ساعت 13:20:31
چاپ خبر

کنسرت نوازندگان سریال ˝پایتخت˝ در پایتخت / محمدی: مازندران را به تالار وحدت می‌آوریم

گروه موسیقی تبری که موسیقی سریال ˝پایتخت˝ از کارهای ویژه آنهاست در ساعت 21 روزهای 29 و 30 خرداد در تالار وحدت کنسرت خواهند داد.

کنسرت نوازندگان سریال ˝پایتخت˝ در پایتخت / محمدی: مازندران را به تالار وحدت می‌آوریم

سیدجلال محمدی سرپرست گروه تبری (خواهران و برادران محمدی)در گفتگو با هنرآنلاین گفت: از آنجا که گروه موسیقی تبری توانسته در جشنواره‌های موسیقی فجر در زمینه موسیقی نواحی حضور موفقی داشته باشد این کنسرت با حمایت‌هایی از سوی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و نیز موسسه فرهنگی و هنری فروغ فلک در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

وی اجرای موسیقی توسط یک گروه مازندرانی در تالار وحدت را اتفاق نادری دانست و ابراز داشت: متاسفانه موسیقی مازندرانی در تهران جایگاه خاصی ندارد و عمده مردم با این نوع موسیقی و ویژگی‌های آن بیگانه هستند. ما در این کنسرت می‌خواهیم موسیقی‌های شرق، مرکز و غرب مازندارن را با نگاهی پژوهشی و البته با بهره‌گیری از موسیقی‌های شاد مازندران اجرا کنیم تا مردم ضمن لذت بردن از اجراها با این نوع موسیقی نیز بیشتر آشنا شوند.

محمدی ادامه داد: در این کنسرت موسیقی کار در مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت، موسیقی ورزشی خطه مازنداران که متاسفانه در حال فراموشی است و موسیقی میدانی یا حرکتی که با آیین‌های خاص و با استفاده از سازهای نقاره، دهل، دف و دایره اجرا می‌شود را اجرا خواهیم کرد. همچنین قرار است این بار در خصوص محیط زیست و در اعتراض به کشتار بی‌رویه پرنده تیرنگ (قرقاول) نیز قطعاتی داشته باشیم.

وی اجرای قطعه‌ای در مدح حضرت محمد(ص)، موسیقی سریال "پایتخت" و اجرای موسیقی شاد عروسی‌های مازندران تحت عنوان لاک سری را بخش دیگری از این کنسرت دانست و گفت: برای اجرای این قطعات لازم است در چند جای سالن گروه‌هایی از نوازنده‌ها را مستقر کنیم. گروه موسیقی تبری می‌خواهد با این اجرا حال و هوای مازندران را در تالار وحدت تداعی کند و شبی به یادماندنی را برای مخاطبان رقم بزند.

محمدی در ادامه به معرفی اعضای گروه تبری پرداخت و گفت: گروه موسیقی تبری را برادران و خواهران محمدی و چند هنرمند دیگر از استان مازندران تشکیل می‌دهند. در این اجرا محمدرضا اسحاقی (خواننده)، سیدعباد محمدی (خواننده و نوازنده له له وا، سرنا، قره نی)، سید حمزه محمدی (کمانچه)، سید محمدرضا محمدی (دسرکوتن)، سید نرگس محمدی (دوتار و کوبه‌ای)، سید جمیله محمدی (دف)، سید جابر محمدی (دایره)، حاجی سبحان چوپانی (له له وا)، محمد ابراهیم نژاد (کمانچه باس) و رضا یوسفیان (عود) حضور خواهند داشت. خودم نیز سرپرست گروه، آهنگساز و نوازنده دوتار خواهم بود.
 

گروه موسیقی تبری, سریال پایتخت, کنسرت
آمار بازدید : 1,394
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500