ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 24 خرداد 1394 - ساعت 09:47:26
چاپ خبر

حسن روحانی: اجتهاد را به حوزه علمیه بسپاریم و در مجوزهای قانونی دخالت نکنیم

مسأله‌ی لغو كنسرت‌ها كه در روزهای گذشته با اظهارنظرهاي وزيران دولت يازدهم همراه بود، در نشست مطبوعاتی ای كه به مناسبت آغاز سومين سال فعاليت‌های دولت همراه بود، مورد توجه «حسن روحانی» -رئيس‌جمهور- قرار گرفت و او بار ديگر از اعتماد به اهالی هنر و همچنين التزام به قانون سخن گفت.

حسن روحانی: اجتهاد را به حوزه علمیه بسپاریم و در مجوزهای قانونی دخالت نکنیم

دکتر حسن روحانی در پاسخ به سوالي درباره‌ی لغو سريالي كنسرت‌های موسيقی گفت: «همان‌طور که از ابتدا اعلام کردیم، ما در زمینه‌ی فرهنگی معتقدیم که امور فرهنگی حتی‌الامکان باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود. فضا را باید کاملاً به گونه‌ای ترسیم کنیم که فضا هم برای آنها که می‌خواهند از کالای فرهنگی استفاده کنند و هم آنهايی که می‌خواهند اين آثار را تولید کنند، فضای مناسب و امنی باشد.»

او به اين نکته صحه گذاشت كه لغو كنسرت‌های موسيقی، تضييع حقوق مردم است. آنهايی كه بليت يك برنامه را خريداری كرده و خود را براي ديدن آن آماده كرده‌اند، با اين راه حقوق‌شان ناديده گرفته مي‌شود و به شكل كلي هر نوع دخالت خارج از قانون در امور فرهنگی، تضييع حقوق مردم است. رئیس‌جمهور همچنين به اين مسأله اشاره كرد كه: «از نظر ما مرجع، قانون است. وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی برای مجوز تعیین شده، دخالت دیگران در این امور شایسته نیست و باید بگذاریم قانون عملیاتی و اجرایی شود. اینکه تصور می‌شود که این کار خوب است یا بد و آثارش مثبت است یا منفی، به خاطر عدم التزام به قانون به وجود می‌آيد. در حالي كه همه‌ی ما باید به قانون عمل کنیم و دنبال اجتهاد شخصی نباشیم و اجتهاد را برايی حوزه‌های علميه بگذاريم.»

رئيس دولت يازدهم كه در آستانه‌ی سالگرد پيروزی در انتخابات رياست‌جمهوری با اهالی رسانه سخن مي‌گفت، همچنين درباره‌ی مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم گفت: «مجوزی كه صادر مي‌شود، بايد مورد احترام باشد. علاوه بر آن، بايد یادمان باشد که وقتی در يك چارچوب، مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و بلیت می‌خرند، این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است؛ قبل از اینکه تضییع حقوق اصحاب فرهنگ باشد.»

وي تأكيد كرد: «من امیدوارم که همه ما احساس کنیم که 24 خرداد ادامه دارد و همان مردمی که پای صندوق آمدند، همان مردم برای حمایت در اجرای راه و مسیری که انتخاب کرده‌اند در صحنه هستند. ما باید از این مشکلات عبور کنیم و با وحدت و انسجام و حضور مردم در صحنه، از این مشکلات عبور خواهیم کرد. دولت خود را ملتزم می‌داند به حقوق مردم و اجرای قانون.»

« تنها معيار، قانون است.» حسن روحاني با تأكيد بر اين جمله، ادامه داد كه قانون يا برگرفته از متن شرع است يا مصوباتي است كه با موازين شرعي مغايرت ندارد و حوزه‌ي فرهنگي نيز از اين قاعده مستثنی نيست. از نظر ما  وقتی مجوز قانونی  صادر می‌شود، لغو آن از طرف دستگاهایی که قانونا حقی ندارند، نادرست است. اگر هم در موردی قوه قضاییه می‌خواهد وارد عمل شود، باید در مواردی باشد که کاملا توجیه قانونی برای ورود داشته باشد.

حسن روحانی, لغو کنسرت,
آمار بازدید : 921
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500