ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394 - ساعت 21:58:45
چاپ خبر

آخر این هفته و با حضور «انزو فاواتا» آهنگساز نامدار ایتالیایی برگزار می‌شود

كنسرت جَز گروه ایرانی-ایتالیایی «آديوس» در ايوان شمس

گروه موسیقی جَز «آديوس» آخر اين هفته پنج‌شنبه و جمعه، 28 و 29 خردادماه در تالار ايوان شمس به اجراي برنامه مي‌پردازد.

كنسرت جَز گروه ایرانی-ایتالیایی «آديوس» در ايوان شمس

به گزارش «موسیقی ما»، در اين كنسرت كه با نام «The Night Of The Storytellers» برگزار مي‌شود، تعدادي از نوازندگان ايتاليايي گروه را ياري خواهند داد كه از جمله‌ي آنها مي‌توان به «اِنزو فاواتا» (نوازنده‌ی ساکسفون و کلارینت) و «مارچلو پگین» (نوازنده‌ي گیتار) اشاره كرد. در اين برنامه، سهیل شایسته‌پور (ویولن)، ادیب قربانی (پیانو)، امید شایسته‌پور (گیتار باس) و رضا بنایی‌نیا (درامز) دیگر اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.

«فاواتا» در موسیقی خود از فرهنگ‌های مختلف بهره مي‌گيرد و ضمن فعالیت در زمينه‌ي تلفیق موسیقی سنتی و مدرن، تا امروز نزدیک بیست آلبوم منتشر کرده است.

انزو فاواتا همچنین در کارنامه‌ی خود، سابقه‌ی همکاری با نام‌های بزرگی همچون «دینو سَلوتزی» را دارد. «مارچلو پگین» نيز آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده‌ی گیتار کلاسیک، گیتار الکتریک و موسیقی الکترونیک است و در خلق بسیاری از آثار موسیقایی او سهیم بوده است.

«آديوس» در اين اجرا، قطعاتي را به صورت بداهه اجرا مي‌كند. «آديوس» اگرچه به عنوان يك گروه جَز شناخته مي‌شود، اما سبك كار آنها را مي‌توان به «جَز اروپايي» و «نورديك» نزديك دانست كه وابسته به موسيقي كلاسيك و همچنين ملوديك‌تر است. اگرچه گروه تلاش كرده تا از قيد و بندهاي موسيقي كلاسيك خود را رها كرده و به سمت موسيقي تلفيقي گام بردارد. در اجراي قطعات اين كنسرت، آهنگسازي به معناي متداول وجود ندارد.

گروه «آدیوس» در زمینه‌ی موسیقی جَز در ایران فعالیت می‌کند. این گروه در تیرماه ۹۳ آثاری از آستور پیاتزولا آهنگساز بنام آرژانتینی را در تالار رودکی تهران روی صحنه برد. پس از این اجرا، فستیوال تانگو شهر رم ایتالیا (Rome Auditorium) و فستیوال جَز ساردینیا (Sardinia Jazz Festival) از این گروه برای شرکت در این فستیوال‌ها دعوت کردند.

آدیوس, گروه موسیقی جَز «آديوس»
آمار بازدید : 967
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500