ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 2 تیر 1394 - ساعت 15:57:44
چاپ خبر

نخستین شیوه آموزشی ساز كاخن در ایران منتشر شد

نخستین شیوه آموزشی ساز كاخن در قالب كتابی با عنوان ˝شیوه نوازندگی كاخن˝ با تالیف محمدرضا رئیسی منتشر شد.

نخستین شیوه آموزشی ساز كاخن در ایران منتشر شد

به گزارش هنرآنلاین: جلد اول این كتاب آموزشی كه با اختصاص به ریتم های آمریكای لاتین و آفریقا از سوی انتشارات «نای و نی» در بازار موسیقی منتشر شده، مواردی را در 5 فصل با عناوینی چون پیشینه ساز كاخن، ساختار كاخن و نحوه نگهداری از آن ، انواع كاخن، چگونگی نشستن نوازنده بر روی ساز، محل قرار گیری دستها در سبك پرویی، كوبایی و اسپانیایی، استفاده كردن از پا و ناخن، تمرین‌های فِلَم و دراگ، الگوهای ریتمیك، انواع ریز، ریتم‌های شافل، شیکر، ریتم‌های آمریكای لاتین و آفریقا، ریتم های 8/6 ، ریتم‌های لنگ و ...در خود جای داده است.

محمدرضا رئیسی مولف این اثر در بخش پیشگفتار به مواردی در خصوص انتشار این كتاب اشاره كرده و آورده است: بی تردید در فرهنگ و موسیقی آمریكای لاتین و اسپانیا ،ساز كاخن یكی از مهمترین سازهای كوبه ای به شمار می رود و با گسترش این گونه های موسیقایی در پهنه فرهنگی جهان، بدیهی است كه گرایش به سمت این سازِ بسیار ساده ولی پرتوان ،‌رو به فزونی است .

كمابیش در یك دهه گذشته ، ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روز به روز علاقمندان ساز كاخن افزایش یافته است ولی با توجه به فقدان شاخه تخصصی سازهای كوبه ای در مراكز عالی آموزش موسیقی ،‌از یك سو، و كمبود چشمگیر اساتید فن از سویی دیگر اسلوب مدون آموزشی برای این ساز تدوین نشده و در نتیجه در تربیت نوازنده ساز كاخن پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

وی در ادامه آورده است: این كتاب به عنوان نخستین شیوه آموزشی ساز كاخن در ایران،تلاشی است در راستای آموزش روشمند این ساز بر مبنای اسلوب نوازندگان پیشروی آمریكای لاتین و آفریقا. این كتاب به نحوی تنظیم شده است تا هم برای نوازندگان سازهای كوبه ای كه كاخن را به عنوان ساز دوم می نوازند كاربردی باشد و هم نیازهای مبتدیان را به كلی مرتفع سازد.

كتاب "شیوه نوازندگی كاخن" هم اكنون درمراكز فروش كتب موسیقی قابل دسترس است. 

شیوه آموزشی کاخن
آمار بازدید : 1,297
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500