ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 2 تیر 1394 - ساعت 15:57:44
چاپ خبر

معرفی رهبر جدید فیلارمونیک برلین / یک روس رهبر یکی از پیشروترین ارکسترهای دنیا شد

سکان هدایت یکی از مشهورترین ارکسترهای موسیقی کلاسیک جهان به یک موسیقیدان روس رسید.

معرفی رهبر جدید فیلارمونیک برلین / یک روس رهبر یکی از پیشروترین ارکسترهای دنیا شد

سیمون رتل، رهبر کنونی فیلارمونیک برلین، دو سال قبل اعلام کرده بود که با پایان یافتن قراردادش در سال ۲۰۱۸ از این ارکستر جدا خواهد شد. همزمان با گمانه زنی‌ها برای جانشینی وی توسط کارشناسان و علاقه‌مندان، کادر داخلی برلین نیز مشغول بررسی گزینه‌های مختلف بود که سرانجام در هفته جاری رأی نهایی اعلام شد و کیریل پترنکو به صورت رسمی به عنوان رهبر این ارکستر از سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

پترنکو متولد ۱۹۷۲در شهر اُمسک روسیه است. در نوجوانی به همراه خانواده به اتریش مهاجرت کرد و در همانجا در رشته‌ی موسیقی فارغ‌التحصیل شد. پترنکو که پدری ویولونیست دارد اولین اجرای رسمی خود را در ۱۱ سالگی با ساز پیانو برگزار کرده و هم‌اکنون نیز رهبر اپرای باواریان شهر مونیخ است.

پترنکو می‌گوید: کلمات از بیان احساس من عاجزند؛ من از مسئولیتی که بر عهده گرفته‌ام و انتظارات بزرگی که از من می‌رود آگاهم. هرآنچه در توان دارم انجام می‌دهم تا شایسته‌ی رهبری این ارکستر برجسته باشم.

در تاریخ رهبران ارکستر فیلارمونیک برلین، لئو بورکارد تنها رهبری است که ملیت دوگانه‌ی آلمان-روس داشته است و انتخاب پترنکو را می‌توان نشانه‌ای دیگر از رشد موسیقیدانان روس در سطح اول موسیقی جهانی دانست.

سیمون رتل، رهبر کنونی برلین، که قرار است با پایان کارش برلین را به مقصد لندن و پذیرش مدیریت سمفونی لندن ترک کند در مصاحبه‌ی خود به تمجید از پترنکو پرداخته و او را لایق سکان‌داری برلین دانسته است. او معتقد است که شورای انتخاب تصمیمی آینده‌نگر گرفته است و از این بابت به آن‌ها تبریک گفت.

ارکستر فیلارمونیک برلین که تا به امروز رهبران صاحب نامی همچون هربرت فون کارایان، کلودیو آبادو و ویلهلم فورت ونگلر را به خود دیده است، در سال ۱۸۸۲ تاسیس شد و یکی از سرشناس‌ترین ارکسترهای موسیقی کلاسیک در نظر علاقه‌مندان این حوزه است. هشت جایزه‌ی گِرمی و شش جایزه‌ی گرامافون از جمله افنتخارات برلین است.

کیریل پترنکو در حالی از سال ۲۰۱۸ رهبری ثابت این ارکستر را بر عهده می‌کیرد که پیشتر در سالهای۲۰۱۲ و ۲۰۰۶،۲۰۰۹  به صورت مهمان این ارکستر را رهبری کرده بود. 

سیمون رتل
آمار بازدید : 1,027
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500