ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 7 تیر 1394 - ساعت 14:14:52
چاپ خبر

فریدون آسرایی: خوانندگان امروز ما به‌جای رقابت حسادت می‌کنند / سلیقه مردم پفکی شده است

فریدون آسرایی خواننده می‌گوید سلیقه مردم در انتخاب موسیقی مانند کودکانی شده که میان پفک و پسته، پفک را انتخاب می‌کنند.

فریدون آسرایی: خوانندگان امروز ما به‌جای رقابت حسادت می‌کنند / سلیقه مردم پفکی شده است

فریدون آسرایی درباره این روزهای موسیقی به هنرآنلاین گفت: پیش از اینکه وارد عرصه موسیقی شوم، روزی مشغول گفت‌وگو با یکی از دوستان نزدیکم بودم که اتفاقاً او نیز دستی بر هنر داشت. در میان صحبت‌هایمان وقتی متوجه شد قصد ورود به عرصه خوانندگی را دارم جمله جالبی گفت. او گفت: خوانندگان ما حسود هستند. او اضافه کرد: مراقب باش تو هم ‌مانند آن‌ها حسادت نکنی و راه خودت را بروی.

آسرایی ادامه داد: آن زمان حرف این دوستم برایم نامفهوم و عجیب بود، تا زمانی که خود وارد حوزه موسیقی شدم و کارم را آغاز کردم و به قولی سری در سرها درآوردم. تازه متوجه شدم حرف دوستم کاملاً صحت داشت. متأسفانه، خوانندگان امروز ما به‌جای رقابت حسادت می‌کنند.

این خواننده اضافه کرد: به نظر من این حسادت نه‌تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست، یعنی در اکثر موارد این حسادت کار دستشان داده و باعث بروز اختلافات جبران‌ناپذیری شده است. یک مسئله اینجا مطرح می‌شود. این‌که رقابت به‌تنهایی بسیار خوب و باعث ترقی می‌شود در اثبات این شکی وجود ندارد، اما وقتی این رقابت با حسادت درآمیخته می‌شود، کار به جاهای باریک کشیده و از اصل مسئله دور می‌شود. نتیجه امر اینکه حسادت هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

خواننده قطعه "کبوتر" درباره تکراری بودن آثار هم گفت: این مشکل ریشه‌دار بوده و در اکثر موارد رادیو و تلویزیون یا حتی بعضی مواقع رسانه‌ها مقصر اصلی هستند، اما در برخی موارد دیگر ارتباط مستقیم با مردم دارد. می‌پرسید چرا و چطور؟ به شما می‌گویم. پرواضح است که سلیقه مردم در انتخاب موسیقی مانند کودکانی شده که میان پفک و پسته، پفک را انتخاب می‌کنند، درواقع، سلیقه مردم به‌طور کل پفکی شده است.

او در آخر هم تأکید کرد: وقتی مانند امروز کار از کار می‌گذرد تنها خوانندگان هستند که با احساس مسئولیت درست و ساخت آثار خوب می‌توانند در جهت بهبود این وضع کمک‌حال یا شاید ناجی باشند.

فریدون آسرایی
آمار بازدید : 1,419
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500