ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 7 تیر 1394 - ساعت 23:11:45
چاپ خبر

تهدیدهای آنچنانی برای لغو یک کنسرت!

یک خواننده‌ی موسیقی ایرانی گفت: کنسرت‌های خارجی معمولا در بهترین شرایط و بدون دغدغه برگزار می‌شوند؛ اما ما خیلی وقت‌ها در ایران، تا لحظه‌ی روی صحنه رفتن و دقیقه‌ی 90 استرس داریم.

تهدیدهای آنچنانی برای لغو یک کنسرت!

وحید تاج، یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی است که تابه‌حال اجراهایی را در خارج از کشور داشته و در فستیوال‌های خارجی هم شرکت کرده است. این هنرمند که چند خاطره‌ی تلخ هم از برگزاری کنسرت در ایران دارد، درباره‌ی روند برگزاری یک اجرای صحنه‌ای در ایران و خارج از کشور سخن گفت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا تابه‌حال اجرایش در خارج از کشور لغو شده است، گفت: در خارج از ایران به هیچ عنوان شاهد لغو کنسرت نبوده‌ام. ممکن است به‌دلیل صادر نشدن ویزا یا تأخیر در پرواز، اجرایی لغو شود، اما عوامل خاصی در لغو آن دخیل نیستند.

این هنرمند ادامه داد: من هر اجرایی که در خارج از کشور داشته‌ام، موفقیت‌آمیز انجام شده و همیشه استقبال خیلی خوب بوده است. موسیقی سنتی ایرانی در خارج از کشور طرفدار زیادی دارد و حتی خیلی‌ها خواهان اجرای ساز و آواز هستند.

تاج اظهار کرد: من چندی پیش اجرایی با یک نوازنده‌ی تونسی به نام «جسر حاجی‌یوسف» در پاریس داشتم. ما حدود یک ساعت و نیم ساز و آواز اجرا کردیم و از آنجا که او یک نوازنده‌ی عرب بود، به مقام‌های مشترک ایران و عرب اشراف داشت. شاید باورتان نشود، اما مخاطب یک ساعت و نیم به این ساز و آواز گوش کرد و این در حالی بود که فقط سه ایرانی در سالن حضور داشتند.

این هنرمند درباره‌ی روند برگزاری اجرا در خارج از ایران نیز توضیح داد: برای اجراهای خارجی ما، معمولا تهیه‌کنندگانی هستند که کار را انجام می‌دهند و لازم است، بگویم سفارتخانه‌های مختلف وقتی متوجه می‌شوند که ما هنرمند هستیم، بسیار برخورد خوبی با ما دارند. مثلا اتفاق افتاده است که من به سفارتخانه می‌رفتم و مدارکم ناقص بود، اما آن‌ها به‌دلیل هنرمند بودن من از این نقص‌ها چشم‌پوشی می‌کردند.

وی افزود: کنسرت‌های خارج از کشور معمولا در بهترین شرایط، بدون استرس و دغدغه روی صحنه می‌روند؛ اما در کشور خودمان پیش می‌آید که برای یک اجرا، تا لحظه‌ی آخر استرس داریم و در بعضی شهرستان‌ها هم عوامل خودسر دائم به ما می‌گویند که کنسرت‌تان را لغو می‌کنیم. حتی گاهی به‌خاطر مسائل خیلی ساده، تهدید‌های آنچنانی می‌کنند.

تاج در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که نقش هنرمندان در مدیریت چنین بحران‌هایی چیست، گفت: ما فقط هنرمندیم. به‌جز ساز و آواز کار دیگری بلد نیستیم. وقتی به ما می‌گویند کنسرت‌تان لغو شده است، خب باید چه کار کنیم؟ شاید اگر کار ما به رسمیت شناخته می‌شد و حقوق مادی و معنوی داشتیم، شرایط این‌طور نبود.

وحید تاج, کنسرت, لغو
آمار بازدید : 1,133
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500