ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : پنج‌شنبه 11 تیر 1394 - ساعت 00:49:59
چاپ خبر

موضع روسای جمهور و قوه قضائیه در مورد لغو کنسرت‌ها مغایر هم نیست

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: ما معتقدیم که موضع گیری رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در خصوص لغو کنسرت‌ها اظهارات مقابل و معارضی نیست و هر کدام از این بزرگواران از منظری به این موضوع ورود کردند.

موضع روسای جمهور و قوه قضائیه در مورد لغو کنسرت‌ها مغایر هم نیست

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز سه شنبه ۹ تیرماه در محل سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در تهران برگزار شد.

نوش آبادی در این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص قطع حمایت بیمه‌ای برخی هرمندان عضو صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران از سوی این صندوق، گفت: فلسفه تاسیس این صندوق حمایت از هنرمندان بوده و هست. وزارت ارشاد در دوره جدید با به کار گیری مدیریت توانمند و توجه به منابع موجود، سعی کرده این صندوق را در جهت تقویت حمایت از هنرمندان برای تامین بیمه های درمان و تکمیلی آنها به کار بگیرد و فکر می کنم این صندوق با قوت بیشتری به کار خودش ادامه دهد.

وی در عین حال به محدودیت‌های اعتباری صندوق «هنر» اشاره و تاکید کرد: البته محدودیت منابع مالی این صندوق و جذب بیش از اندازه اعضا در آن در گذشته، ما را مجبور به پالایش اعضا کرد؛ لازم است بگویم که در دوره قبل حتی برای برخی از هنرمندانی که فوت کرده بودند، بیمه رد می‌شد و مسائل حاشیه‌ای این شکلی کم نبود. بر این اساس بخش مهمی از افرادی که واقعاً استحقاق برخورداری از این خدمات را نداشتند، حذف شدند و با اعضای جدیدی که به صندوق افزوده شدند و با پالایش اعضای قبلی، وضعیت بهتر شده است.

به گفته سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسانی که در صندوق «هنر» هویتشان به رسمیت شناخته شده، از خدمات کامل صندوق برخوردار خواهند شد.

از همه ظرفیت ها در جشنواره موسیقی امسال استفاده خواهد شد

نوش آبادی درباره جشنواره موسیقی فجر و نهادها و موسسات مشارکت کننده در آن هم گفت: خانه موسیقی یک تشکل صنفی غیردولتی است که توسط خود هنرمندان اداره می شود. کمک و مشارکت همه موسسات برای برگزاری جشنواره ها ضروری است اما هنوز تصمیم گیری نهایی برای این مورد نشده است. البته متولی اصلی این جشنواره حوزه هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد هستند اما با توجه به اینکه سیاست وزارت ارشاد برون سپاری کارها است، از همه ظرفیت ها در جشنواره موسیقی امسال استفاده خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره بنیاد رودکی و حواشی اظهار نظر اخیر مدیر آن هم گفت: اخباری مبنی بر اینکه بنیاد رودکی قصد دارد واحد موسیقی و تئاتر تاسیس کند، منتشر شده است. این ایده البته از قبل هم مطرح بود. به هر حال قطعاً اظهار نظر مدیر بنیاد رودکی بررسی خواهد شد به شرطی که تعارضی با سیاست های حاکمیتی وزارت ارشاد نداشته باشد.

وی تاکید کرد: علی الاصول وجود دفاتر حوزه‌های هنری در بنیادهای دیگر منافاتی با فعالیت واحدهای کنونی در ارشاد ندارد و اگر در بنیاد رودکی دفتر موسیقی و هنرهای نمایشی تاسیس شود، فی نفسه و به خودی خود یک حرکت مغایر با فعالیت های ما محسوب نمی شود. بنیاد رودکی که بیشتر درحوزه اجرا فعالیت می کند باید در چارچوب اساسنامه خود فعالیت کند. به هر حال این موضوع در دست بررسی است.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره شایعه استعفای رئیس بنیاد رودکی گفت: فعلاً استعفایی در رابطه با مدیرعامل بنیاد رودکی مطرح نیست.

نوش آبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره علت آنچه این خبرنگار حمایت‌های خاص وزارت ارشاد از خانه موسیقی و انجمن موسیقی نامید، علیرغم انتقادهای اعضای خود این تشکل‌ها به نحوه مدیریت آنها، گفت: انجمن موسیقی و خانه موسیقی دو تشکل غیردولتی و صنفی هستند که فعالیتشان قانونی است. منتهی گله هایی درباره فعالیت خانه موسیقی وجود دارد به خصوص در مورد تعیین هیئت مدیره آن بدون برگزاری انتخابات که نامهگلایه آمیز ۱۰۰ نفر از اعضا را به دنبال داشت.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: ما مستقیماً نمی توانیم در برگزاری انتخابات آنها دخالت کنیم اما توصیه می کنیم انتخابات در چارچوب مسائل قانونی برگزار شود.

وی درباره علت افزایش قیمت بلیط تئاتر گفت: دو هنر تئاتر و کنسرت موسیقی اجرایشان پرهزینه است. خصوصاً تئاتر که هم مخاطبینش محدود است و هم اینکه سالن های کافی برای آن وجود ندارد. اینها روی قیمت بلیط تاثیر دارد. در همه جای دنیا هم اینگونه است اما چون نرخ گذاری آن دست ما به عنوان دولت نیست، نمی توانیم به طور کامل روی آن نظارت کنیم.

نوش آبادی همچنین به حضور برخی هنرمندان پییشکسوت در تئاترهای کمدی و طنز در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروزه تعدادی از هنرمندان خوش سابقه ما با تجارب بالا حاضر می شوند در یک نمایش تئاتر کمدی و یا طنز حاضر شوند که این از یک سو باعث رونق صعت تئاتر می شود اما از آن طرف هم افرادی فقط به دنبال سود و انتفاع و بهره برداری مالی خود از این موضوع هستند که این نکته قابل تاملی است و باید برای آن فکری کرد.

کنسرت, لغو, قوه قضاییه
آمار بازدید : 1,003
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500