ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 12 تیر 1394 - ساعت 00:27:01
چاپ خبر

خواننده قطعه ایران به حواشی ممنوع‌الكار بودنش در تلویزیون پاسخ گفت

روزبه نعمت اللهى: مدیران تلویزیون سلیقه‌ای برخورد می‌کنند

چندی پیش قرار بود تا روزبه نعمت‌الهی در برنامه «جشن رمضان» شبکه پنجم سیما حضور پیدا کند اما در لحظات آخرمتوجه شد در تلویزیون ممنوع الکار شده است. پس از این اتفاق نعمت‌الهی به موسیقی ما گفت: «قرار بود شب گذشته بهبرنامه «جشن رمضان» بروم كه در دقيقه نود توسط تهيه كنندهاين برنامه متوجه شدم در صدا و سيما ممنوع الفعالیت شده ام. البته به ايشان هم دليل اين ماجرا را توضيح نداده بودند.» از طرفی مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج به گفته‌های این خواننده واکنش نشان داد و اعلام کرده که «اصلا حرفی از ممنوعیتحضور نعمت‌الهی در میان نبوده و نیست.»

روزبه نعمت اللهى: مدیران تلویزیون سلیقه‌ای برخورد می‌کنند

اما روزبه نعمت‌اللهی در خصوص بحث‌های مطروحه درباره ممنوع‌الفعالیت بودنش در تلویزیون و اظهارات مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران به سایت موسیقی ما می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هیچ وقت در تاریخ تلویزیون این اتفاق افتاده باشد که رییس یا معاون شبکه با هنرمندی تماس بگیرد. معمولا هنرمندان توسط واسطه‌هایی که در برنامه‌های مختلف تلویزیون کار می‌کنند، دعوت می‌شوند و در معدود مواردی هم خود تهیه‌کنندگان این کار را انجام می‌دهند. اگر دوستان ادعا می‌کنند که با من تماس گرفتند، خواهش می‌کنم تا پرینت تماس شان ارایه بدهند. از طرفی من خیلی از مدیران این رسانه را نمی‌شناسم و هیج کس از هیج‌جا با من تماسی برقرار نکرد.»

او به روزی که قرار بود در برنامه «جشن رمضان» شبکه پنجم سیما حضور داشته باشد، اشاره می‌کند و می‌گوید: «من ساعت 16:30 در زیر پل پارک وی قرار بود حاضر شوم تا با ماشین صدا و سیما راهی برنامه‌ای شوم که قرار بود در آن کار خیری اتفاق بیفتد. اما نیم ساعت قبل از این که من راهی شوم، به من اطلاع دادند که «آقای نعمت‌الهی شما ممنوع‌الفعالیت هستید». این موضوع را هم تهیه کننده آن برنامه و تیم رابط ایشان به من منتقل کردند. خود این دوستان ابراز تعجب می‌کردند و می‌گفتند: «چه اتفاقی برای تو افتاده که ممنوع الفعالیت شدی؟!» 

روزبه نعمت‌الهی این موضع را اتفاقی تازه‌ای نمی‌داند و می‌ گوید: «البته این اتفاق بارها برای من افتاده است. مصداق بارز آن هم سریالی بود که تیتراژ آن با صدای من پخش می‌شد؛ اما وسط پخش سریال، این تیتراژ دیگر پخش نشد. برخوردی که با من در تلویزیون شده، عمدتا سلیقه‌ای بوده است. در ده سال اخیر کمتر کار ملی-میهنی بوده که مثل قطعه «ایران» در تلویزیون پخش شده و مورد اقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. اما آیا هم‌اکنون این قطعه اجازه پخش دارد؟ از من بارها برای حضور در تلویزیون دعوت شده است اما به من اجازه داده نشده تا قطعه «ایران» را اجرا کنم. از طرفی بارها این قطعه در مناسبت‌های مختلف از همین رسانه پخش می‌شود.»

خواننده آلبوم «داروگ» درباره ممنوعیت پخش قطعات آلبوم دیگرش می گوید: «از طرفی قطعاتی که من روی اشعار مولانا خواندم هم اجازه پخش ندارد. وقتی از من برای حضور در برنامه‌های مختلف دعوت می‌شد به من اعلام می‌کردند که این قطعات اجازه پخش ندارد. تا به امروز کسی دلیل عدم حضور و دلیل غیرقابل پخش بودن صدایم را و همین طور ممنوع الپخش بودن قطعه «ایران» را نگفته است. من این حق را دارم که حداقل بدانم این اتفاق برای چه می‌افتد. من که 10 سال است به طور جدی موسیقی را دنبال می‌کنم و 4 آلبوم منتشر کردم و با همراهی اساتید چون فریدون شهبازیان کارم را آغاز کردم، فکر نمی‌کنم کارم حداقل از لحاظ فنی مشکلی داشته باشد.»

او دلیل برخوردهای این چنینی را برخوردهای سلیقه‌ای رسانه ملی می‌داند و عنوان می‌کند: «من دلیل این نوع برخورد را سلیقه‌ای عمل کردن مدیران تلویزیون می‌دانم. تمام قطعات من که اجازه پخش ندارد در آرشیو صدا و سیما موجود است اما نمی‌دانم چرا این قطعات اجازه پخش در تلویزیون را ندارد. البته بحث رادیو متفاوت است و من همیشه با جان و دل در رادیو حضور پیدا می‌کنم. اما در تلویزیون برخوردها بسیار متفاوت است؛ همان‌طور که اشاره کردم، چند تیتراژی که با صدای من روی آنتن می‌رفت، نیمه‌کاره پخش شد و وسط سریال‌ها به ناگاه خواننده عوض شد و حتی در یکی از آن‌ها صدای یک بازیگر جایگزین صدای من شد. وقتی هم من از تهیه‌کنندگان پرس‌وجو کردم و خواستم تا دلیل این موضوع را به من بگویند، عنوان می‌کردند که «شبکه به ما اعلام کرده که صدای آقای نعمت‌اللهی را بردارید.»

نعمت‌الهی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر این که آیا صدا و سیما رسما به شما اعلام کرده که ممنوع‌الفعالیت هستید، نیز می‌گوید: «هیچ‌وقت تلویزیون رسما به من اعلام نکرده که ممنوع‌الفعالیت یا ممنوع‌التصویر هستی و من این اخبار را از سوی هماهنگ‌کننده‌های برنامه‌های تلویزیون و برخی از تهیه‌کنندگان می‌شنوم و هیچ‌گاه هیچ یک از مدیران این رسانه با من تماس نگرفتند تا این مطالب را عنوان کنند. در مورد همه هنرمندها همين است. ممكن است به سليقه مديري در يك برنامه ممنوع التصوير باشى اما همزمان كارت را در راديو يا شبكه ديگري پخش كنند.»

این خواننده موسیقی پاپ در خصوص اظهار نظر مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران که در گفتگو با تسنیم اعلام کرده بود: «چند ساعت قبل از آغاز برنامه «جشن رمضان»، بارها با این خواننده تماس گرفتیم تا قرار را به روزهای آینده موکول کنیم اماتلفنش را پاسخ نمی‌داد»، می‌گوید: «من مانند هر انسان دیگری با جان و دل می‌خواهم کار خیر انجام دهم و در ابتدا اتفاقا مخالف این بودم تا این کار به تصویر کشیده شود، اما به هرصورت با اصرار دوستان آماده شده بودم تا این کار را انجام دهم.  بعد از این که این قرار کنسل شد و به من اعلام کردند که ممنوع‌الکاری هستید، به من پیغام دادند که: «ما با سختی و تلاش برای تو اجازه گرفته بودیم تا حضور داشته باشی». بعد از این پیغام بود که من دیگر جواب این دوستان را ندادم. چه دلیلی دارد که من با سختی و تلاش به تلویزیون بروم؟ مگر چه حمایتی قرار است از من صورت گیرید.»

نعمت‌اللهی ادامه می‌دهد: «بعد از اعلام این که به من گفته شد ممنوع‌الفعالیت هستم و نمی‌توانم در آن برنامه حضور داشته باشم، حال من کاملا دگرگون شده بود. بعد از این اتفاقات دوباره به من گفتند که «ما رفتیم و مشکل تو را حل کردیم». حال اینکه من اصلا نمی‌دانم مشکلم چیست؟»

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به دعوت مجدد شما برای برنامه «شهر رمضان»، در این برنامه حاضر می‌شوید یا خیر نیز می‌گوید: «من برای کار خیر با جان و دل قدم برمی‌دارم، اما فکر می‌کنم برخوردهای این چنینی مقداری به یک هنرمند توهین باشد. در ابتدا وقتی از من برای حضور در این برنامه و انجام کار خیر دعوت شد با جان و دل پذیرفتم. اما وقتی این موضوع را شنیدم، دگرگون شدم. بعد از شنیدن این ماجراها و برخوردهای این چنینی به نظر شما من باید تلفن این دوستان را جواب بدهم؟ چقدر باید از یک هنرمند سواستفاده شود؟ چرا وقتی من دربرنامه‌ای دعوت می‌شوم و می‌خواهم قطعه‌ای را بخوانم، باید با برخوردهای سلیقه‌ای مواجه شوم و به من بگویند که این قطعه شما صلاحیت پخش ندارد. من از مسئولینی که نمی‌شناسمشان و همیشه پیغام‌هایشان را غیر مستقیم دریافت می‌کنم، می‌خواهم که موسیقی و صداي من و همه هنرمندهايى كه در تلويزيون ممنوع هستند را به خاطر مردم كه صاحبان اصلي اين رسانه هستند آزاد كنند. جز اين هم ترجيح مي دهم كارهاى خير را مثل گذشته به شكل فردى و براى دل خودم انجام دهم.»

روزبه نعمت اللهی,ممنوع الفعالیت,
آمار بازدید : 1,225
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500