ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 21 تیر 1394 - ساعت 17:47:31
چاپ خبر

علیرضا قرایی منش: رد پایی که از خودم بر جای گذاشته ام آبرومندانه است

علیرضا قرایی منش متولد ۴ آبان ۱۳۵۸ موسیقی را به صورت جدی از ۱۵ سالگی آغاز کرد. اودرسال ۸۱ اقدام به تاسیس گروهی به نام «ژوان باند» نمود که بعد ها در سال ۸۶ اولین آلبوم این گروه روانه بازارشد. آلبومی که توجه و تحسین اهالی موسیقی را به همراه داشت. علیرضاقرایی منش ... .

علیرضا قرایی منش: رد پایی که از خودم بر جای گذاشته ام آبرومندانه است

علیرضا قرایی منش متولد ۴ آبان ۱۳۵۸ موسیقی را به صورت جدی از ۱۵ سالگی آغاز کرد. اودرسال ۸۱ اقدام به تاسیس گروهی به نام «ژوان باند» نمود که بعد ها در سال ۸۶ اولین آلبوم این گروه روانه بازارشد. آلبومی که توجه و تحسین اهالی موسیقی را به همراه داشت. علیرضاقرایی منش آهنگسازی و تنظیم کلیه قطعات آن آلبوم را انجام داد. او علاوه بر پیانو، توانایی نوازندگی گیتار الکتریک،  بیس و کلاسیک را نیز دارد که در تنظیم قطعات نوازندگی این سازها را نیز شخصا انجام می دهد. به علت ممنوع الکار شدن گروه ژوان علیرضا قرایی منش از سال ۸۷ به صورت گزیده رو به ساخت موسیقی برای خوانندگان دیگر آورد. ازجمله فعالیت های او می توان به همکاری با نیما مسیحا، حامی، مهدی یغمایی، حمید خندان و … اشاره نمود. ضمنا او در کارنامه کاری خود سابقه همکاری با روزبه بمانی، بهروز صفاریان، رضا تاجبجش، مهران خلیلی، علی ضیایی، حامد صوفی پور و مهدیه عرب را دارد. رسانه موسیقی پارس گفت و گویی کوتاه و خبری با این موزیسین ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.
 
 
در خصوص آلبوم جدید کمی توضیح دهید، تا کجا پیش رفته است؟
در حال حاضر بر روی ملودی های جدیدش کار می کنم و تصمیم بر این است که یک سری از اثرهایی که در سال های گذشته از آن ها جواب خوبی دریافت کرده ام را در این مجموعه قرار دهم. روی ملودی های جدید همچنان کار می کنم که ملودی ها مانند دو آلبوم قبل از خودم است و بقیه را هم می سپارم به هنرمندان با تجربه و کار بلد که دوستشان دارم. سکوت این روز های من مربوط به تمرینات کنسرت های من می شود و همچنان در حال تمرین هستیم، در حال حاضر تک قطعه بسیاری در دست دارم که برای برگزاری یک کنسرت نیازی به آلبوم دیگری ندارم.
 
 
عنوان اصلی برای این آلبوم مشخص شده است؟
خیر. چون قطعات این مجموعه در حال حاضر انتخاب نشده است، فعلا اسم و عنوانی برای این مجموعه در نظر نگرفته ام.
 
 
زمان انتشار را می توانید حدس بزنید تا مخاطبین با خبر شوند؟
همانطور که می دانید یک آلبوم مراحل زیادی را تا روز انتشار باید طی کند. پیش بینی جهت انتشار آلبوم و قول دادن به مخاطبین قطعا کار را سخت می کند و نمی توان تاریخ دقیقی را در نظر گرفت. به امید خدا اگر با مشکلی مواجه نشویم فکر می کنم امسال این مجموعه منتشر شود.
 
 
قبل از انتشار آلبوم تک قطعه منتشر خواهد شد یا خیر؟
اگر دقت کرده باشید هر چند وقتی من تک آهنگ منتشر کرده ام برای اینکه در این بازار کاذب و شلوغ موسیقی که یک مسئله نامناسب شده است باید این تولیدات صورت بگیرد. در وضعیتی که در حال حاضر به سر می بریم روزی دویست قطعه منتشر می شود که تعداد خیلی کمی استاندارد های موسیقی را رعایت می کنند. به هر ترتیب در این بازار شلوغ مجبور هستیم که این تک قطعات را تولید کنیم که از مارکت عقب نباشیم. اما مهم تر از همه تمام کارهایم برای اجرا کنسرت است که نمی خواهم عجله کنم ولی یک گروه خیلی خوب را جمع کرده ام که به امید خدا قرار است با هم به شکل ثابت فعالیت کنیم.
 
 
در مجموعه ای که در راه است چه کسی نقش بیشتر و پررنگ تری دارد؟
پر رنگ ترین نقش را خودم دارم (با خنده). چون تمامی ملودی ها کار خودم است و هفتاد درصد تنظیم ها را خودم انجام دادم. قطعا خودم پر رنگ ترین شخص در این مجموعه هستم ولی تصمیم من بر این است که پنج قطعه را می سپارم به هنرمندان دیگری که در طی این سال ها همکاری کرده ایم. نام نمی برم چون هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.
 
 
وضعیت کنسرت هایتان چطور است؟ به نظرشما قبل از انتشارآلبوم و در تابستان می توانی اجرا بگذاری یا برگزاری کنسرت در سال و فصل های بعد انجام می شود؟
در حال حاضر با گروه ارکستر خودم تمرین های بسیاری را در پیش داریم که البته هنرمندانی که در حال حاضر هستند فوق العاده حرفه ای هستند و مهم تر از همه این ها با اخلاق هستند. خوشحالم از اینکه گروهی را در کنارم دارم که در آن اخلاق حرف اول را می زند. حرفه ای بودن و تخصص در کار سر جای خودش است اما هر کدام از این ها بدون اخلاق باشد برای ما هیچ ارزشی نخواهد داشت. به همین دلیل هم من و هم مدیر برنامه ام آقای علیرضا جعفریه اولین قدمی که اولویت در نظر گرفته ایم اخلاق خوب است چون هنر بی اخلاق هیچ ارزشی نخواهد داشت. هیچوقت زمان دقیقی را نمی توانم اعلام کنم. هرشخصی دوست دارد که اتفاق خوب در زندگی اش رخ دهد اما من نمی خواهم با عجله کارم را خراب کنم. شاید پیشرفت من آرام و کند بوده است اما رد پایی که از خودم بر جای گذاشته ام آبرومندانه است. به همین دلیل برای برگزاری کنسرت هم خیلی با احتیاط قدم بر می دارم چون دیده ام هنرمندانی را که کنسرت گذاشته اند و سالن خالی بوده است که من نمی خواهم این اتفاق بی افتد. با قدم محکم پیش می روم و عجله ای برای برگزاری کنسرت نخواهم داشت و هر زمانی که باشد می خواهم آبرومندانه باشد و شخصی که تماشا می کند لذت ببرد.

علیرضا قرایی منش,
آمار بازدید : 1,090
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500