ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 21 تیر 1394 - ساعت 18:48:57
چاپ خبر

بزرگداشت روح‌الله خالقی برگزار می‌شود/ کنسرت مکتب منتظمیه ˝همنوازان فاخته˝ در تهران

گروه موسیقی ˝همنوازان فاخته˝ به رسم هرساله خود شهریورماه با اجرای آثار روح‌الله خالقی مراسم بزرگداشتی برای این موسیقیدان برگزار می‌کنند.

بزرگداشت روح‌الله خالقی برگزار می‌شود/ کنسرت مکتب منتظمیه ˝همنوازان فاخته˝ در تهران

سرویس موسیقی هنرآنلاین: خشایار پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: طی چند سال اخیر سعی داشته‌ایم که هر سال بزرگداشتی را برای یکی از اساتید موسیقی با اجرای آثاری از خودشان برگزار کنیم. در سال‌های گذشته این مراسم برای علی اکبرخان شهنازی، ابوالحسن صبا و محمدرضا لطفی برگزار شد و امسال قرار است آثاری از روح‌الله خالقی را برگزار کنیم.

سرپرست گروه هم‌نوازان فاخته افزود: این اجرا احتمالاً 25 و 26 شهریورماه در شهر تنکابن برگزار خواهد شد.

وی درباره جزئیات این اجرا گفت: آثاری که از استاد خالقی برای این کنسرت در نظر گرفته‌ایم شامل چهار قطعه بی‌کلام شرقی یک تا چهار و نیز چهار قطعه با کلام "چنگ رودکی"، "بهار دل‌نشین"، "خوشه‌چین" و "ای ایران" خواهد بود. قطعات بی‌کلام و با کلام یکی در میان اجرا می‌شوند و خواننده تصانیف هم محبعلی بخشی خواهد بود که از خواننده‌های کلاسیک است.

پارسا ادامه داد: البته ما به این آثاری که اجرا خواهیم کرد نگاه خاص گروه هم‌نوازان فاخته را خواهیم داشت و این آثار برای اجرا تنظیمی مجدد می‌شوند.

این آهنگساز همچنین خبر از اجرای کنسرتی بر اساس ساخته‌های عبدالقادر مراغه‌ای در شهر آمل (اواخر مرداد) و تهران (مهرماه) داد و افزود: در این کنسرت که خردادماه نیز طی سه شب در شهر تنکابن برگزار شد گروه هم‌نوازان فاخته قصد دارد با نگاهی معاصر، به موسیقی قرن هشتم و نهم هجری قمری ایران (دوره تیموریان) بپردازد، مکتب موسیقایی این دوره موسوم به مکتب منتظمیه بود که توسط اندیشمندانی مانند صفی‌الدین ارموی و عبدالقادر مراغه‌ای به وجود آمد. در زیباشناسی این موسیقی از مقام‌ها به‌صورت مستقل استفاده شده که با تکنیک‌های خاص آهنگسازی با هم ترکیب می‌شوند. قطعاتی همچون کار، نقش، قول، نشید، پیشرو و …که دارای فرم هستند از دیگر ویژگی‌های مکتب منتظمیه هستند.

سرپرست گروه هم‌نوازان فاخته که خود نوازنده سنتور و بم سنتور است در معرفی اعضای گروه هم‌نوازان فاخته گفت: هامون بهرامی مقدم (سنتور)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هدایت کلاری (عود و سه‌تار)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه چی (تار و بم تار)، رؤیا نیو (بندیر و دایره)، طیبه جوربنیان (همخوان) و محمدمهدی کاردگر (خواننده برای اجرای آثار مکتب منتظمیه) دیگر هنرمندانی هستند که در اجراهای گروه هم‌نوازان فاخته حضور خواهند داشت.

گروه موسیقی ˝همنوازان فاخته˝, همنوازان فاخته, روح الله خالقی
آمار بازدید : 1,059
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500