ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 21 تیر 1394 - ساعت 19:21:29
چاپ خبر

کنسرت‌هایی برای عیدانه یک ماه عبادت / افتتاح ارکستر سازهای ملی همزمان با عید فطر

افتتاح ارکستر سازهای ملی ایران و اجراهای ارکستر سمفونیک تهران، رسیتال ویولن دالیبور کاروای، کنسرت سیمین غانم و... از جمله برنامه‌های اجرایی هستند که کنسرت‌های عیدانه فطر را تشکیل می‌دهند.

کنسرت‌هایی برای عیدانه یک ماه عبادت / افتتاح ارکستر سازهای ملی همزمان با عید فطر

با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر برنامه‌های موسیقی وارد دوره جدیدی شده‌اند و از اواسط این هفته تا پایان آن شاهد برنامه‌های متفاوتی خواهیم بود. در ادامه این گزارش به چند مورد از این برنامه‌ها اشاره خواهیم داشت؛ ضمن اینکه اجرای کنسرت‌های مختلف پس از عید سعید فطر نیز ادامه دارند که نگاهی نیز به این برنامه‌ها خواهیم کرد.

رسیتال "دالیبور کاروای" و اجرای ارکستر سمفونیک تهران

اما اولین کنسرت روزهای پایانی ماه رمضان به رسیتال ویلن "دالیبور کاروای" نوازنده مطرح ویلن جهان در تالار رودکی اختصاص دارد.

این نوازنده جوان و مطرح ویلن در عرصه بین‌الملل که برنده چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه بزرگ یوروویژن برای جوان‌ترین نوازندگان در برلین در سال 2002، جایزه بین‌المللی تیبور وارگا در سوئیس در سال 2003 و جایزه دیوید اویستراخ مسکو در سال 2008 را داراست در دو شب 22 و 23 تیرماه در تالار رودکی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ارکستر سمفونیک تهران و اجرای یک سمفونی ایتالیایی

ارکستر سمفونیک تهران هم با علی رهبری و همراهی دالیبور کاروای در روزهای 24 و 25 تیرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت که در روزهای پایانی سومین هفته از تیرماه اجرا خواهد شد سمفونی ایتالیایی "برامس کنسرتو برای ویلن مندلسون " اجرا می‌شود. "دالیبور کاروای" نوازنده چیره‌دست ویلن از اسلواکی در آخرین روزهای تیرماه برای همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به‌عنوان سولیست ویلن، به ایران می‌آید.

ارکستر سمفونیک تهران در روزهای 24 و 25 تیرماه ساعت 21:30 به روی صحنه می‌رود.

رسیتال پیانو فؤاد بهرامی در تالار رودکی

رسیتال پیانو فؤاد بهرامی هم روز 24 تیرماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد، این رسیتال تنها در یک روز یک سئانس با اجرای قطعات در رودکی روی صحنه خواهد رفت.

اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایران

اولین اجرای ارکستر سازهای ملی به رهبری اسماعیل تهرانی و با صدای وحید تاج و محمد معتمدی هم روز شنبه 27 تیر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در این کنسرت که اولین اجرای ارکستر سازهای ملی است، اسماعیل تهرانی رهبری ارکستر را بر عهده خواهد داشت و محمد معتمدی و وحید تاج به‌عنوان خواننده به هنرنمایی می‌پردازند. همچنین قطعاتی از درویش خان، عارف، مرتضی محجوبی، علی‌نقی وزیری، روح‌الله خالقی، حسین دهلوی، اسماعیل تهرانی، بهزاد عبدی و حمید متبسم اجرا خواهد شد.

ارکستر سازهای ملی روز شنبه 27 تیر ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت مجید خراطها بعد از عید فطر

کنسرت مجید خراطها هم بعد از عید سعید فطر در تهران برگزار می‌شود. این اجرا در روزهای 29 و 30 تیرماه، ساعت 18 و 21:30، هر شب دو سئانس، در سالن میلاد نمایشگاه، با اجرای 13 قطعه همچون؛ "آواره "، "بی‌وفا "، "مسافر"، "لحظه آخر" و.... برگزار خواهد شد.

سیمین غانم برای بانوان به صحنه می‌رود

اما گروه موسیقی تلفیقی سیمین غانم به سرپرستی و خوانندگی سیمین غانم نیز در روزهای 31 تیرماه و 1، 2 و 9 مردادماه، ساعت 15، هر روز یک سئانس، در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

سیمین غانم در این اجرا 36 قطعه همچون؛ "ستاره"، "بی‌قرار"، "حلقه"، "گل پامچال" و... را اجرا خواهد کرد.

3 اجرای صحنه‌ای در تهران

اما این روزهای دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مجوز 3 اجرای صحنه‌ای را برای ایام پس از ماه رمضان صادر کرده است.

بر این اساس مجوز اجرای صحنه‌ای برای گروه موسیقی کلاسیک "دوئت فلوت و گیتار" به سرپرستی فیروزه نوایی برای اجرا در روزهای 7،8 و 9 مردادماه، ساعت 21، در سالن فرهنگسرای نیاوران، صادر شده است. این کنسرت با اجرای 11 قطعه، چون، "bizz "، "entract"و "liebertango " برگزار خواهد شد.

همچنین کنسرت "تک‌نوازی پیانو" توسط شایان تاج‌بخش، نیز مجوز اجرای صحنه‌ای، برای روز 12 مردادماه، در یک سئانس، ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران را از واحد نظارت و ارزشیابی دریافت کرده است. تاج‌بخش با اجرای 24 قطعه همچون؛ "رقص بهار"، "گل گلدون" و "جان مریم" و... برای علاقه‌مندان بر روی صحنه می‌رود.

دیگر اینکه مجوز اجرای صحنه‌ای برای گروه موسیقی تلفیقی "بادبادک" به سرپرستی حسین حسنی نیا، در روزهای 15 و 16 مردادماه، هر شب دو اجرا، ساعت 18 و 21 در تالار رودکی، با اجرای 10 قطعه همچون؛ "چرخان "،"مراقبه"، "شب"،" سماع" و... صادر شده است.

کنسرت
آمار بازدید : 1,296
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500