ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 24 تیر 1394 - ساعت 13:01:42
چاپ خبر

حاشیه‌های جنجالی کلیپ تصویری «انرژی هسته‌ای» با صدای خواننده زیرزمینی پرطرفدار

«امیرحسین مقصودلو» و ویدئوی خبرساز هسته‌ای در اوج مذاکرات

انتشار ویدئوکلیپ جدید «امیرحسین مقصودلو» در فضای مجازی، جنجال‌های فراوانی را باعث شده است.

«امیرحسین مقصودلو» و ویدئوی خبرساز هسته‌ای در اوج مذاکرات

 
به گزارش سایت «موسیقی ما»، برخی قاب‌ها و تصاویر ویدئوکلیپ «انرژی هسته‌ای» با صدای «امیر مقصودلو» که این خواننده را در یک پادگان نظامی و در حضور سربازان واقعی و مسلح نظامی نشان می‌دهد و حضور و اجرای این خواننده در یک ناو جنگی به اندازه کافی تعجب برانگیز بود تا حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.
 
تشکر رسمی این خواننده در انتهای این ویدئوکلیپ از مقامات رسمی نظامی ایران از جمله «امیر دریادار سیاری» (فرمانده نیروی دریایی ارتش حمهوری اسلامی ایران)، روابط‌عمومی نیروی دریایی، سازمان عقیدتی سیاسی ناوگان شمال، حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی، باعث شده زمزمه همکاری رسمی این نهادهای رسمی و دولتی با این خواننده جدی‌تر از قبل به نظر بیاید. در این بین انتشار قاب‌ها و نماهایی از این خواننده در حالی که یک ناو جنگی برای تصویربرداری این ویدئو کلیپ در اختیارش قرار داده شده، بر شدت این گمانه‌زنی‌ها می‌افزاید.
 
* واکنش‌ها
از دو شب گذشته که این ویدئو در فضای مجازی منتشر شده، بسیاری از رسانه‌ها با بازنشر آن، از امکانات استفاده شده در این ویدئو ابراز تعجب کرده‌اند و سوال‌های فراوانی درباره چگونگی در اختیار گرفتن چنین امکانات لجستیکی-نظامی قدرتمندی برای ضبط این ویدئو با صدای این خواننده مطرح شده است.
 
نخستین واکنش پس از انتشار گسترده این ویدئو، از سوی سخنگوی وزارت ارشاد بود که اعلام کرد: «وزارت ارشاد از چنین موضوعی بی‌اطلاع بوده و بدون هماهنگی انجام شده است؛ زیرا مقصود‌لو نه‌‌تنها برای انتشار این خبر، بلکه برای کسب کار و ماهیت فعالیت‌اش مجوزی ندارد. بعید می‌دانم که نیروی دریایی چنین موضوعی را به وی محول کرده یا حتی سفارش ساخت داده باشد. اما ممکن است برای داخل یک نیرو باشد که باید مسئولان فرهنگی، عقیدتی آنها پاسخ دهند و مسئولان ارتش حتماً باید موضوع را رسیدگی کنند، زیرا اگر قرار بر صدور مجوز بوده باید با وزارت ارشاد هماهنگی می‌کرده‌اند.»
 
دقایقی پس از انتشار این صحبت‌ها از سوی سخنگوی ارشاد، «مقصودلو» در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام جواب نوش‌آبادی را داد و نوشت: «من افتخار آشنايي با ایشان را ندارم و نمي‌دانم چرا ايشان اینقدر تند و خارج از ادب هميشه راجع به من مصاحبه مي‌كنند. در صورتى كه من بارها و بارها اعلام كرده‌ام كه من يك خدمت‌گزارم و بس. در جواب جناب نوش‌آبادي عزيز بايد عرض كنم كه اولاً در كار خير حاجت هيچ استخاره نيست و ثانياً من براى بار چندم توضيح مي‌دهم كه بنده فرمان رهبرمان را به عنوان يك سرباز ايرانى و كسى كه در ايران متولد شده، انجام دادم.» تتلو در بخش دیگری از حرف‌هایش نوشته: « اين كار به صورت هديه و كاملاً رايگان بود و قرار نيست به جايى فروخته بشود كه ما بخواهيم براى صدور و فروش‌اش مجوز بگيريم و براى تمام جاهايى كه فيلم‌بردارى شده مجوز از مسئولين مربوطه گرفته شده. لطفاً این ویدئو را به چالش نکشید، برای ساخت این ویدئو خیلی‌ها با زبان روزه زیر آفتاب زحمت کشیده‌اند.»
 
* توافق هسته‌ای پیشاپیش تبریک!
«اردشیر احمدی» که پیش از این نیز اکثر آثار تصویری تتلو را کارگردانی کرده بود، در این موزیک ویدئو هم نقشی مهم را ایفا کرده و با انتخاب قاب‌ها و تصاویری که با دقت و امکانات حرفه‌ای ضبط شده، توانسته به خوبی شکوه و عظمت امکانات نظامی این موزیک‌ویدئو را به تصویر بکشد.
 
او روز گذشته در اوج خبرسازی رسانه‌های مختلف درباره این اثر، فقط تشکری ویژه را بابت صدور مجوزهای ضبط از مسئولین ارشد نیروی زمینی و دریایی و انتظامی داشت و ساعات پایانی شب گذشته نیز در پاسخ به برخی انتقادات درباره ویدئوی «انرژی هسته‌ای» با انتشار عکسی از شهید «احمدی روشن» (از شهدای هسته‌ای) توضیح داد: «یه آدم کاملاً بی‌گناه به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته می‌شه، چون از علم و دانش‌اش برای کشورش مایه گذاشت. ایشون دلیل اصلی و انگیزه اصلی من برای ساخت این ویدئو بود. اگر ابراز علاقه به کشور و شهدای انرژی هسته‌ای اسمش چاپلوسی است، بله من چاپلوسم... پیشاپیش توافق هسته‌ای را تبریک می‌گویم!»
 
* کمی عمیق‌تر
کسانی که کمی عمیق‌تر ترانه‌ی این اثر را تحلیل کرده‌اند، بیش از هر زمان دیگری اعتقاد دارند که مفاهیم مورد استفاده در این اثر قابل توجه است. اولین جمله‌ای که در ابتدای این ویدئو نقس بسته جمله زیر است: «هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را از داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم سازد». ترجیع‌بند ترانه نیز عبارت است از: «این حق مسلم ماست/ خلیج مسلح فارس...» استفاده از تعابیر حماسی و وطن‌پرستانه در این اثر نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید نسبت به آن فکر کرد و در نتیجه‌گیری نهایی مورد استفاده قرار داد که آیا تفکر و نیت خاصی درباره تولید این اثر در ذهن سازندگان و خالقان آن بوده یا آنها سعی کرده‌اند تنها حرف دل‌شان را بزنند.
 
* آن روی سکه
در انتهای این اثر و در بخش تشکرها، عنوان آشنایی به چشم می‌خورد: «گروه فرهنگی دلصدا و شبکه اینترنتی نصر». مجموعه‌ای که پیش از این نیز در حوزه موسیقی شاهد فعالیت‌هایی از آنها بوده‌ایم. از انتشار آلبوم «دلصدا» با حضور چهره‌های سرشناس پاپ (اعم از محسن چاوشی، فرزاد فرزین، فریدون آسرایی و...) تا انتشار آثار مذهبی از چهره‌هایی چون عبدالرضا هلالی، شهاب رمضان، حامد زمانی، محسن چاوشی و... که عمدتاً در سایت این موسسه شاهد چنین آثاری هستیم که از مدت‌ها پیش تحت امتیاز این موسسه منتشر شده‌اند.
 
سایت این مجموعه با عنوان «موزیک ویدئوی بسیار زیبا و حماسی امیرحسین مقصودلو»، نخستین رسانه‌ای بود که به صورت رسمی این ویدئوکلیپ را منتشر کرد و در اینستاگرام‌اش نیز آنونسی از این ویدئو را قرار داد.
 
«میثم محمدحسنی» (از مدیران ارشد این موسسه و تهیه‌کننده آلبوم «دلصدا») در پاسخ به خبرنگار «موسیقی ما» مبنی بر میزان تأثیرگذاری این مجموعه برای ساخت و تولید این اثر و نقشی که در هماهنگی برای تولید آن در شرایط کنونی از سوی این موسسه ایفا شده اعتقاد دارد: «این مجموعه نقش چندانی ندارد و نیروهای نظامی و مسئولین برای تحقق این اتفاق فرهنگی اصلی‌ترین ارکان بودند.»
 
* اوج مذاکرات
انتشار این قطعه درست در اوج مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اتفاق افتاده است. خواننده این اثر چهره‌ای زیرزمینی اما محبوب است که به عنوان شخصیتی پرسر و صدا در فضای موسیقی شناخته می‌شود. او در روزهای گذشته هم قطعه‌ای به نام «ممنوع» را منتشر کرده بود که در آن نیز سعی کرده بود شروع زندگی‌ای جدید و سالم و به دور از هرگونه گناه و معصیت را تبلیغ کند. اتهام‌های مختلفی هم در این روزها به او و تیم سازنده آثارش وارد شده و از سوی دیگر نیز مورد حمایت سرسختانه دوستدارانش است.
 
* برداشت آزاد
انتشار ویدئوی «انرژی هسته‌ای» مصادف شده با اوج مذاکرات هسته‌ای. این موضوع اصلی‌ترین مبحث در رسانه‌هاست که مواضع مختلفی را به دنبال داشته است. عده‌ای اعتقاد دارند که این اثر از سوی حامیانی که در انتهای آن از آنها اسم برده شده به صورت کاملاً سفارشی در این ایام حساس با مقاصدی مشخص (که در محتوای اثر مشخص است) تولید و منتشر شده و با توجه به شدت واکنش‌ها در فضای مجازی به آن، بهره‌برداری‌های خاصی در جامعه از این طریق صورت پذیرد. دسته دیگر نیز معتقدند «مقصودلو» سعی دارد با این قبیل آثار مسئولین فرهنگی کشور را متقاعد به صدور مجوز فعالیت رسمی در کشور کند تا بتواند برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت اقدام کند.
 
در این بین عده‌ای نیز هستند که اظهارنظرهای متفاوتی دارند. مثل کاربری که در صفحه اینستاگرام «گروه فرهنگی دلصدا و شبکه اینترنتی نصر»، زیر ویدئوی مورد بحث کامنت گذاشته و نوشته: «آقایان عزیز. یک موضوع مهم. با احترام تمام به همه مداحان اهل‌بیت(ع)، باید بگوییم که دوره مداحی‌های گذشته دیگر در نسل جدید تمام شده. اگر شما می‌خواهید جوانان این مملکت آهنگی را در مورد وطن‌شان گوش بدهند، باید از همین آهنگ‌ها گوش بدهند. به‌جای اینکه کارشان را پس بزنید، از کارشان حمایت کنید.»

تتلو, امیرحسین مقصودلو
آمار بازدید : 1,225
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500