ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 24 تیر 1394 - ساعت 21:11:16
چاپ خبر

پدرام کشتکار:برای«چنگیز» ۲۰ قطعه آهنگ ضبط کردیم

پدرام کشتکار بیش از ۲۰ سال است که برای مطرح‌ترین خوانندگان پاپ در موسیقی ایران آهنگسازی می‌کند و فهرست این همکاری‌ها سیاهه‌ای بلندبالاست که از آن میان می‌توان به همکاری‌‌های پشت صحنه با فریدون آسرایی، محمد اصفهانی، ... .

پدرام کشتکار:برای«چنگیز» ۲۰ قطعه آهنگ ضبط کردیم

پدرام کشتکار بیش از ۲۰ سال است که برای مطرح‌ترین خوانندگان پاپ در موسیقی ایران آهنگسازی می‌کند و فهرست این همکاری‌ها سیاهه‌ای بلندبالاست که از آن میان می‌توان به همکاری‌‌های پشت صحنه با فریدون آسرایی، محمد اصفهانی، احسان خواجه‌امیری و بسیاری دیگر از ستاره‌‌های سال‌های دور و نزدیک موسیقی پاپ ایران اشاره کرد. کشتکار از سال ۱۳۸۷ به بعد در زمینه آهنگسازی بسیار کم‌کار شد. خودش دلیل این کم‌کاری را کار کردن روی نخستین آلبومش یعنی«شهر مه‌آلود» می‌داند و حالا امسال و در روزهای اخیر کشتکار علاوه بر آلبوم خودش که کارهای ضبط و اخذ مجوزش انجام شده و در مرحله میکس و مستر قرار دارد، در مقام آهنگساز نیز با محمد اصفهانی و محسن چاووشی نیز برای آهنگسازی آلبوم‌‌های جدیدشان همکاری کرده است و شاید در عالم موسیقی پاپ امسال را بشود سال پدرام کشتکار نامید. با این آهنگساز قدیمی و خواننده جدید گفت‌و‌گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شنیده‌ها حاکی است در حال انتشار نخستین آلبوم موسیقی خود به ‌نام «شهر مه‌آلود» با صدای خودتان هستید. این آلبوم از چه قطعاتی تشکیل شده است و چه کسانی در تولید آلبوم با شما همکاری می‌کنند؟

آلبوم «شهر مه‌آلود» از ۹ قطعه تشکیل شده است. یکی از این قطعات که نام آلبوم هم از روی همان قطعه گرفته شده است را زهره زمانی سروده است و من روی این ترانه، ملودی نوشته‌ام اما برای هشت قطعه دیگر این آلبوم، ابتدا ملودی را نوشتم و سپس مریم آزادی روی این ملودی‌ها، ترانه نوشت. آهنگسازی این آلبوم بر عهده من بوده است و از میان ۹ قطعه‌ای که در «شهر مه‌آلود» هست، دو قطعه «شهر مه‌آلود» و «خدا نگهدار» را من تنظیم کرده‌ام و تنظیم هفت قطعه دیگر را آرش حسینی بر عهده داشته است. ساخت تمام آهنگ‌های آن را نیز من انجام داده‌ام.
چه شد که تصمیم گرفتید آلبومی با صدای خود منتشر کنید؟

بیش از ۲۰ سال است به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده با خواننده‌‌های بسیاری همکاری کرده‌ام. احساس کردم زمان آن رسیده است تا به عنوان خواننده وارد عرصه موسیقی شوم، در واقع مدت‌هاست که به عنوان خواننده در فضای مجازی فعالیت می‌کنم اما تصمیم گرفتم نخستین آلبومم به عنوان خواننده را به بازار موسیقی عرضه کنم.
این آلبوم در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی منتشر می‌شود؟
تمام مجوزهای «شهر مه‌آلود» اخذ شده است و قطعات آن نیز ضبط شده‌اند. کارهای پایانی این آلبوم یعنی میکس و مسترینگ چند قطعه باقی مانده است که نهایتا تا یک هفته دیگر تنظیم نهایی این قطعات هم به پایان می‌رسد و آلبوم را به شرکت تحویل می‌دهم. البته نمی‌دانم این آلبوم دقیقا چه زمانی منتشر می‌شود چرا که تعیین زمان انتشار آلبوم و مسائل اقتصادی آن، بر عهده موسسه انتشار آلبوم است.

شما به عنوان آهنگساز در آلبوم «چنگیز» در کنار محسن چاووشی حضور داشتید. کار آماده‌سازی این آلبوم به کجا رسیده است و چه زمانی وارد بازار موسیقی می‌شود؟

ضبط قطعات و میکس و مسترینگ آلبوم «چنگیز» با صدای محسن چاووشی به پایان رسیده است و آلبوم را به شرکت انتشار آلبوم تحویل داده‌ایم و خود شرکت تصمیم می‌گیرد که چه زمانی برای انتشار این آلبوم مناسب‌تر است.

آیا زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص شده است؟

خیر، زمانی که آلبومی را به موسسه انتشار موسیقی تحویل می‌دهیم، تنها برای انتخاب لیبل و گرفتن عکس و این قبیل مسائل به شرکت مراجعه می‌کنیم و زمان انتشار آلبوم و نحوه پخش آن را بر عهده موسسه می‌گذاریم. البته آلبوم «چنگیز» شرایط ویژه‌ای دارد. هنوز مشخص نیست چه قطعاتی در این آلبوم وجود دارند. برای «چنگیز» بالغ بر ۲۰ قطعه تهیه شده‌اند و از میان آن‌ها ۱۰ تا ۱۴ قطعه برای این آلبوم انتخاب می‌شوند.

گویا قرار است آلبوم جدیدی را به همراه محمد اصفهانی در مقام آهنگساز آماده کنید. پروژه مشترک‌تان با اصفهانی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

بله، به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده در آلبوم جدید محمد اصفهانی حضور دارم. پروسه آماده‌سازی این آلبوم تازه آغاز شده است و وارد مرحله تولید شده است که به زودی درباره چند و چون این همکاری اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

بازار موسیقی بسیار شلوغ است و اغلب اوقات باید تمهید ویژه‌ای برای شنیده شدن آلبوم اندیشید. شما چه برنامه ویژه‌ای برای انتشار آلبوم و شناساندن آن به مخاطبان دارید؟

برای این منظور، مدت‌ها پیش قطعه «شهر مه‌آلود» را در فضای مجازی منتشر کرده بودم و خوشبختانه این قطعه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد. البته این قطعه از سایر آثار آلبوم من پاپ‌تر محسوب می‌شود و سایر قطعات جنبه مدرن‌تری نسبت به این اثر دارند و می‌توانم بگویم آن قطعات مخاطبانی که بیشتر آثار کلاسیک و متفاوت‌تر می‌پسندند را پوشش می‌دهد. از این رو دو یا سه قطعه دیگر را هم در فضای مجازی منتشر می‌کنم تا مخاطبان بیشتر با آلبوم «شهر مه‌آلود» آشنا شوند. می‌دانم که انتشار آلبوم من، برایم ریسک بالایی دارد چرا که مردم قورمه‌سبزی را بیشتر از استیک بوقلمون می‌پسندند اما راضی به رضای خدا هستم. سبک این آلبوم متفاوت است و با کارهایی که معمولا این روزها در کوچه و بازار می‌شنویم، فرق‌‌های زیادی دارد. موسیقی پاپ به شدت نیازمند توجه بیشتر برای ارائه سبک‌‌های متفاوت‌تر و پرهیز از تقلید و تکرار است و هرچه سریع‌تر باید از این تکرار‌ها بیرون رفت. در غیر این صورت شرایط خوبی در انتظار این گونه موسیقایی در کشورمان نخواهد بود. امیدوارم از این مدل موسیقی استفاده درستی شود.

آیا برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت پس از انتشار آلبوم «شهر مه‌آلود» دارید؟

به طور قطع برنامه‌هایی برای برگزاری کنسرت دارم و تمام تلاشم را می‌کنم نیمه دوم امسال نخستین کنسرتم به عنوان خواننده را برگزار کنم. البته برگزاری کنسرت منوط به این است که بتوانم شش قطعه دیگر آماده کنم و آن‌ها را به همراه ۹ قطعه آلبوم «شهر مه‌آلود» در قالب یک کنسرت اجرا کنم.

 

منبع: روزنامه صبا

پدرام کشتکار, آلبوم چنگیز, محسن چاوشی
آمار بازدید : 1,623
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500