ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 30 تیر 1394 - ساعت 22:19:44
چاپ خبر

در تالار وحدت روی صحنه می رود،

روایت مهیار علیزاده و صابر ابر از «هفت شهر عشق»

«در شعله با تو رقصان» نام یکی از جدیدترین پروژه‌های مهیار علیزاده است که خودش معتقد است شاید موسیقی تصویری بهترین واژه برای بیان سبک و سیاق این کار باشد.

روایت مهیار علیزاده و صابر ابر از «هفت شهر عشق»

علاوه بر آن این ویژه برنامه نمایشی-موسیقایی دارای بخش‌های باکلامی است که به گونه‌ای متفاوت اجرا خواهد شد. به این صورت که بخش‌های آوازی و تصنیف -باحضور هفت خواننده- و در قسمتی دیگر که بر عهده صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها است، دکلمه‌هایی از اشعار شاعران گوناگون اجرا خواهد شد و علاوه بر آن شاهد اَکت‌هایی از این دو بازیگر روی سن خواهیم بود.

به گزارش سایت «موسیقی ما» در نشست خبری «در شعله با تو رقصان» که صبح روز سه‌شنبه، 30 تیره ماه در تالار وحدت برگزار شد ،«حسین توتونچیان»، تهیه‌کننده این برنامه پروسه دریافت مجوز این اجرا را کمی طولانی عنوان کرد و گفت: «خوشحالیم که برای اولین‌بار در ایران این کنسرت پرفورمنس را به اجرا درمی‌آوریم. متاسفانه صدور مجوز این برنامه اندکی به طول انجامید و اطلاع‌رسانی فروش بلیط دیر آغاز شد اما خوشبختانه تا این لحظه با فروش خوبی روبه‌رو بوده‌ایم.»

مهیار علیزاده، آهنگساز و مدیر پروژه «در شعله با تو رقصان» در ادامه با توضیح در مورد این نوع اجرا و بیان اینکه ذهنیت اولیه آن از اپرا نشات گرفته شده گفت: «این برنامه در واقع نوع خاصی از اجرا است که به شخصه تا به حال شاهد روی صحنه رفتن چنین اثری در ایران نبوده‌ام، البته نه اینکه بخواهم به عنوان یک حسن از آن یاد کنم، بلکه نشان دهنده سختی کار است. قرار بود تجربه آن برای گروه به صورت گسترده‌تری اتفاق بیفتد و حالت نمایشی بیشتری داشته باشد اما به دلیل طولانی شدن پروسه مجوز -هم برای موسیقی و هم برای نمایش- تصمیم گرفتیم درصد بیشتری از این کار را به موسیقی اختصاص دهیم.»

ماهیت این اجرا برداشتی آزاد از ماجرای «شیخ صنعان» است که در واقع روایت‌گر قسمت‌های عاشقانه یکی از هفت شهر عشق با نام «طلب» از عطار نیشابوری است. علیزاده با اشاره به این موضوع ادامه داد: «این اجرا در واقع برداشتی کاملا مینیمال است که در نظر داشتم آن را به صورت اپرای واقعی روی صحنه ببرم اما متاسفانه امکاناتش -چه از نظر موزیسین و چه از نظر بازیگر- هنوز در اینجا وجود ندارد. بعد از آن با صابر ابر درباره این کار صحبت کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم و به این ترتیب خانم پانته‌آ پناهی‌ها هم به عنوان نقش مقابل صابر ابر به کار اضافه شدند.»

چندی پیش خبری مبنی بر انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان» با آهنگسازی علیزاده منتشر شد که به دلایلی این امر محقق نشد. آهنگساز «حریق خزان» در این باره گفت: «قرار است در این كنسرت تمامی قطعات آن اثر اجرا شوند. از این اثر یک آلبوم صوتی هم آماده شده که تمامی مراحل مربوط به ضبط، میکس و مسترینگ آن به طور کامل انجام گرفته است. ما تلاش داشتیم همزمان با برگزاری کنسرت، آلبوم را نیز منتشر کنیم اما به دلیل پروسه کند مجوز فکر می کنم کار با دو سه هفته تاخیر در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.»

برای اشعار این پرفورمنس که در واقع روایت داستان عاشقانه‌ای از عطار است، از هیچ کدام از اشعار این شاعر استفاده نشده و برای بیان این عاشقانه از شعرهای مدرن بهره گرفته شده است. علیزاده که خود شاعر بخشی از این کار است در این‌باره گفت: «قسمت اعظم کار که خوانش آن را صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها برعهده دارند نوشته علیرضا کلیایی و بخش غیرمنظوم آن نوشته خودم است. ما بین کار هم از اشعار هوشنگ ابتهاج، قیصر امین‌پور، اخوان ثالث و... استفاده کرده‌ایم.»

صابر ابر: صادقانه می‌گویم؛ من هنر خواندن ندارم

صابر ابر که به همراه مهیار علیزاده مدیریت هنری این پروژه را برعهده دارد و اشعاری را در این برنامه به همراه پانته‌آ پناهی‌ها دکلمه می‌کند، یکی از ویژگی‌های این اجرا را ریسک‌پذیری آن عنوان کرد و در این‌باره گفت: «خوشبختانه در این گروه هنرمندان درجه یکی حضور دارند و فکر می کنم مخاطبان روز برنامه با یک اجرای قابل قبول و هیجان‌انگیز روبرو خواهند شد. به نظر من این اجرا ریسک‌پذیری هیجان‌انگیزی دارد و اگر بخش نمایشی آن بیشتر بود، کمی قابل پیش‌بینی‌تر می‌شد. این اجرا در واقع تمام حس و حال موسیقی از یک داستان است که در قالب دو راوی، روایت می‌شود. و امیدوارم در آینده اتفاق نمایشی‌تری را از این اجرا شاهد باشیم.»

این بازیگر سینما و تئاتر درباره خبرهایی که این مدت از او مبنی بر همکاری‌اش با موزیسین‌ها منتشر شده بود توضیح داد: «من همیشه مخاطب جدی و پیگیری موسیقی بوده‌ام و صادقانه بگویم که به خواندن هم علاقه دارم اما هنرش را ندارم. در واقع نمی‌خواهم جایی باشم که از توانایی من خارج است چراکه حضور افراد در هر موقعیت و شرایطی باید به گونه‌ای باشد که بتوانند از آن جایگاه دفاع کنند. به شخصه با تمام وجود از این اجرا دفاع می‌کنم و به شدت دل بسته آن شده‌ام.»

میثم مروستی (کنسرت مایستر)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، پیمان حاتمی (پیانو)، نیلوفر محبی (ویولن)، باربد بیات (هورن)، ترگل خلیلی (رباب و تار)، آرین کشیشی (گیتار باس)، رضا فرهادی (درامز)، شایان ریاحی (پرکاشن)، بهتاش ابوالقاسم (پرکاشن)، امیر حسین دوانی (طراحی صحنه)، سحر ابر (طراحی لباس) و علی رضوی (مدیر اجرایی)، عوامل تهیه و تولید این برنامه را تشکیل می‌دهند. ویژه برنامه «درشعله با تو رقصان» روز جمعه دوم مرداد ماه ساعت 22 به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری ققنوس در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

مهیار علیزاده, صابر ابر, در شعله با تو رقصان
آمار بازدید : 1,968
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500