ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 5 مرداد 1394 - ساعت 00:24:53
چاپ خبر

در آلبوم موسیقی «زیر گنبد کبود»

بچه‌های «ایران زمین» قصه می‌گویند/ برنامه‌هایی برای روز کودک

سرپرست ارکستر «کودکان و نوجوانان ایران زمین» از برنامه ریزی برای اجرای چند برنامه موسیقایی همزمان با فرا رسیدن روز جهانی کودک سخن گفت.

بچه‌های «ایران زمین» قصه می‌گویند/ برنامه‌هایی برای روز کودک

سودابه سالم در گفتگو با خبرنگار ضمن تشریح تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: حدود یک ماه گذشته موفق شدیم آلبوم صوتی «زیر گنبد کبود» را در بازار موسیقی منتشر کنیم. این آلبوم برگرفته از یکی از خاطره انگیزترین کنسرت های ارکستر «کودکان و نوجوانان ایران زمین» است که سال ۹۱ به نفع کودکان زلزله زده منطقه اهر و ورزقان آذربایجان در تالار وحدت روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: آن اجرا بر اساس قصه های قدیمی ایرانی روی صحنه رفت؛ موضوعی که من همیشه به آن علاقه داشتم و تمام تلاش خود را انجام دادم که بتوانم در این فضا به خلق آثاری بپردازم که کودکان و نوجوانان نقش اصلی آن را ایفا کنند. این آلبوم هم اثری بر اساس قصه‌های کهن ایران زمین شامل قصه‌های نمکی، نخودی، حسن کچل و ... است.

سالم با اشاره به قصه «زیر گنبد کبود» بیان کرد: «زیر گنبد کبود» قصه‌ دختری است که به خاطر یک سهل‌انگاری کودکانه به چنگ غول افتاده است و غول قصه دخترک را مجبور می‌کند برایش قصه بگوید. دخترک کتاب قصه را بر می‌دارد و قصه‌هایی چون «نمکی»، «حسن‌کچل»، «نارنج و ترنج» و «نمکی» را برای غول تعریف می‌کند و ادامه ماجرا به آهنگ و بازی می‌گذرد تا اینکه دختر قصه از چنگ غول رهایی می‌یابد.

این آهنگساز پیشکسوت در تشریح دیگر فعالیت های خود در زمینه موسیقی اظهار کرد: برای روز جهانی کودک مصادف با ۱۶ مهرماه برنامه های متنوعی را مدنظر دارم اما همه این برنامه ریزی ها منوط به صدور مجوزهای لازم و فراهم شدن امکانات اجرایی است که امیدوارم مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد و ما بتوانیم برنامه های مد نظرمان را اجرا کنیم.

سرپرست ارکستر «کودکان و نوجوانان ایران زمین» با اشاره به روند فعالیت های موسیقایی مرتبط با کودکان و نوجوانان تصریح کرد: خوشبختانه روند تولید آثار موسیقایی در این زمینه طی سال‌های اخیر با رشد فزاینده ای همراه بوده به طوری که شما می بینید والدین بچه ها تمام تلاش خود را می کنند که به نیازهای فرهنگی - هنری کودکان خود پاسخ بدهند. البته که مسئولان آموزش و پرورش هم باید به این نکته برسند که فرهنگ بخشی از روند تربیت دانش آموزان است و موسیقی نیز در این زمینه نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند.

آمار بازدید : 1,165
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500