ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - ساعت 10:59:25
چاپ خبر

این خواننده مطرح جهان اسلام سرانجام به حکم ممنوعیت پخش آثارش از صدا و سیما واکنش نشان داد

سامی یوسف: من بابت اجرا در فلسطین عذرخواهی نمی کنم

چندی پیش در رسانه‌ها خبر تعجب برانگیزی مبنی بر ممنوعیت پخش آثار «سامی یوسف» از صدا و سیما منتشر شد.

سامی یوسف: من بابت اجرا در فلسطین عذرخواهی نمی کنم

خواننده ایرانی که شهرت جهانی دارد و مجله گاردین انگلستان او را با لقب «ستاره راک مقدس» معرفی می‌کند. قطعات و ویدئوهای این خواننده و آهنگساز مطرح، اغلب مضامین دینی و اخلاقی دارند و صلح و گفتگوی بین ادیان یکی از اهدافی است که در تولید آثارش دنبال می‌کند. به همین دلیل در طول ایام سال، همیشه قطعات سامی یوسف از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و حتی در ماه مبارک رمضان امسال هم به دفعات شنونده صدای او از رسانه ملی بودیم.

مسئولین صدا و سیما تا کنون نسبت به خبر ممنوع شدن پخش قطعات و ویدئوهای سامی یوسف واکنشی نشان نداده‌اند اما همین موضوع بازتاب گسترده‌ای به دنبال داشت. دلیل چنین تصمیمی هم اجرای اخیر این خواننده در فلسطین و ناصریه عنوان شده است.  در فضای مجازی هم مخاطبان ایرانی و خارجی هم نظرات گوناگونی را در این زمینه مطرح کردند. شاید همین بازخوردهای گوناگون باعث شد تا سرانجام سامی یوسف واکنش نشان دهد و بیانیه نسبتا تندی را منتشر کرد که متن انگلیسی آن را در ادامه می‌خوانید:

 
I was very surprised to hear that the official state TV and Radio for the Islamic Republic of Iran has banned my music and likeness due to my recent performance in Nazareth
  .
I was not aware that bringing smiles to the faces of my beloved Palestinian brothers and sisters could cause such offence to the government of Iran. I am sorry that my precious listeners in Iran will be denied my music for sometime, but I will not apologise for performing in Palestine
.
Music is permeable and was never meant to be confined to borders nor used for political ends, rather, It was meant to echo freely throughout space and time. May we one day see a Free Palestine.
With love and prayers
.
_sy
ترجمه فارسی بیانیه سامی یوسف به این شرح است:

«من خیلی متعجب شدم که شنیدم تلویزیون و رادیوی ملی جمهوری اسلامی ایران، موسیقی و تصویر من را به علت اجرای اخیرم در ناصره ممنوع کرده اند.

من باخبر نبودم که آوردن لبخند به چهره برادران و خواهران محبوب فلسطینی من، می تواند دلیل توهین به دولت ایران باشد. متاسفم که شنونده‌های گرانبهای من برای مدتی از موسیقی من محروم می شوند. اما من بابت اجرا در فلسطین عذرخواهی نمی کنم.

موسیقی نفوذپذیر است و به این معنی نیست که باید محدود به مرزها یا برای اهداف سیاسی استفاده شود.  بلکه به این معنی است که باید آزادانه در میان زمان و مکان طنین انداز شود. شاید ما یک روز فلسطین آزاد را ببینیم.
با عشق و دعای خیر.

سامی یوسف.»

چندی پیش سامی یوسف سفری به سرزمین‌های اشغالی داشت و کنسرتی را در شهر «ناصره» یا ناصریه برگزار کرد. این منطقه به عنوان پایتخت عربی رژیم صهیونیستی معرفی می‌شود و اغلب ساکنان آن هم عرب زبان هستند. این خواننده همچنین اخیرا سرود بین ادیان را اجرا کرده که موزیک ویدئوی آن در کشورهای اردن، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تصویربرداری شده است.

حال باید دید سرنوشت این ممنوعیت برای خواننده‌ای که در آلبوم رسمی پدرش به نام «دلا» هم حضور داشته چه می‌شود؟ سال گذشته خبرهای ضدونقیضی مبنی بر برگزاری کنسرت «سیامک برنجان»(رادمنش)، که با نام هنری سامی یوسف فعالیت دارد، در ایران شنیده می‌شد اما او قویا این موضوع را تکذیب کرد.

سامی یوسف, کنسرت, فلسطین
آمار بازدید : 1,051
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500