ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - ساعت 11:37:48
چاپ خبر

ارکستر وصال اولین کنسرت رسمی‌اش را در اصفهان برگزار می‌کند/ از موسیقی ˝هزار دستان˝ تا ˝پت و مت˝

ارکستر تلفیقی وصال ساعت 21 روزهای 7 و 8 مردادماه اولین کنسرت رسمی‌اش را در سالن هنرسرای خورشید در شهر اصفهان برگزار می‌کند.

ارکستر وصال اولین کنسرت رسمی‌اش را در اصفهان برگزار می‌کند/ از موسیقی ˝هزار دستان˝ تا ˝پت و مت˝

وصال نعیمی؛ رهبر این ارکستر در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین در این‌باره گفت: من ارکستر وصال را از سال 90 با خط مشی موسیقی تلفیقی تاسیس کردم، در این ارکستر سازهای ایرانی و غربی کنار هم می‌نشینند و قرار است در کنسرت تیتراژ فیلم‌ها و کارتون‌های دهه‌های 60، 70 و 80 مانند هزاردستان، میم مثل مادر، مادر من، علی کوچولو، پت و مت، فوتبالیست‌ها و ... را اجرا کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های ارکستر وصال کاملا جدید است و این برای اولین بار است که چنین کاری در کشور انجام می‌شود. اجرای موسیقی کارتونی مثل "پت و مت" که یک موسیقی کاملا جز است با سازهای ایرانی و کارهایی از این قبیل قطعا مورد توجه خیلی‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص سازبندی تلفیقی استفاده شده در ارکستر وصال ابراز داشت: ارکستر ما 40 نفر نوازنده دارد، بخش ایرانی سازها شامل تار یک و دو، سه تار، عود و سنتور، بخش غربی سازها شامل ویولن یک و دو، ویولا، ویولنسل، پیانو و گیتار بیس است. درامز، پرکاشن، دمام، تنبک و ضرب زورخانه نیز بخش کوبه‌ای این ارکستر را تشکیل می دهند.

نعیمی افزود: در این ارکستر به عمد از سازهای بادی ارکستر استفاده نکرده‌ایم. چرا که استفاده از این سازها عملا باعث به حاشیه رفتن و گم شدن صدای سازهای ایرانی می‌شد.

رهبر ارکستر وصال همچنین در معرفی برخی دیگر از اعضای ارکستر تصریح کرد: مصطفی احمدی (سرپرست ارکستر)، کسری عارفان (ارکستر مایستر)، مهدی صمدی (سرپرست گروه کر و خواننده)، رامین کاردان (مایستر سازهای ایرانی)، محمدامین شاه زمانی (سرپرست گروه کوبه‌ای) و معین طاهری (پیانیست) از جمله هنرمندانی هستد که با ارکستر همکاری می‌کنند.

نعیمی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت‌های آینده ارکستر وصال خاطرنشان شد: روزی که من ارکستر را تاسیس کردم تنگناها و موانع بسیاری سر راه وجود داشت، ما کار سختی انجام دادیم اما من از نتیجه زحماتی که با دوستانم کشیدم راضی‌ هستم. لااقل الان در شهر اصفهان همه آنهایی که موسیقی تخصصی کار می‌کنند ارکستر وصال را می‌شناسند و اگر موفق به جذب اسپانسر بشویم با اجرای برنامه‌های موفق و بدیع در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور قطعا نتایج درخشانی خواهیم گرفت.

وصال نعیمی متولد سال 1369 در اصفهان است. وی نوازندگی تنبک را از کودکی و نوازندگی تار را از 15 سالگی نزد اساتیدی چون کیوان ساکت آغاز کرد. وی از سال 87 به عنوان دانشجوی موسیقی با ساز تخصصی تار وارد دانشگاه تهران شد و نیز برخی از دوره‌های تخصصی آهنگسازی، تنظیم، هارمونی و رهبری ارکستر را نیز در این سال‌ها گذرانده است. 

ارکستر تلفیقی وصال, هنرسرای خورشید اصفهان
آمار بازدید : 1,306
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500