ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - ساعت 11:57:03
چاپ خبر

شماره بیست و هفتم ماهنامه «گزارش موسیقی» منتشر شد

شماره بیست و هفتم ماهنامه گزارش موسیقی (به سردبیری سروش ریاضی با موضوع پرونده «مروری بر گروه‌های دنگ شو، پالت، چارتار» منتشر شد.

شماره بیست و هفتم ماهنامه «گزارش موسیقی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، آسیب شناسی این شماره گزارش موسیقی به موضوع «راهنمایی انتخاب گونه‌ی سازهای موسیقی به هنرجویان مبتدی و پیرو آن به طرح دیدگاه برخی مدیران آموزشگاههای موسیقی نیز پرداخته شده است.

«محسن کیهان نژاد» نوازنده جوان سُرنا اهل لرستان که طی این سالها در محافل هنری داخل و خارج از کشور خوب درخشیده، عنوان چهره ماه این شماره مجله گزارش موسیقی بوده که با وی گفت وگویی اختصاصی صورت گرفته است.

موضوع پرونده دوره بیست و هفتم ماهنامه خبری – تحلیلی گزارش موسیقی تحت عنوان «از سیر تا پیاز دنگ شو، پالت، چارتار» به مرور این گروهها پرداخته شده که مشترکا از لحن آوازی ایرانی در تلفیق با سبکهای موسیقایی غیرایرانی استفاده می کنند. در همین راستا ضمن گفت و گوی اختصاصی با اعضای این گروهها، نقطه نظرات کارشناسی رامین بهنا، میلاد درخشانی، حسین علیشاپور و پدرام درخشانی طی گفت وگوهایی دریافت شده است.
«بنیانهای بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی با تکیه بر موسیقی معاصر ایران» عنوان مقاله ای بوده که نگاهی به این موضوع صورت گرفته است.

بررسی سه آلبوم «شاعرانه های پیانو» اجرای آثار بزرگان موسیقی کلاسیک به نوازندگی کیومرث پیرگلو، «مجلس عاشق کشی» به آهنگسازی احمدرضا اسماعیلی و «گوره» قطعاتی از آهنگسازان معاصر ایران برای گیتار کلاسیک با اجرای مهیار همتی از جمله  نقدهای این شماره است.

گزارش موسیقی در این شماره به مرور «ساز باغلاما در قرن بیستم»  پرداخته که مقرر است در شماره‌های بعدی به معرفی سازهای هم خانواده آن نیز بپردازد.

به مناسبت اجرای زودهنگام ارکستر سمفونیک ایران (تهران) از قطعات کنسرتو ویولنسل دورژاک و شهرزاد از کورساکوف، در این شماره تحلیلی از این دو اثر می خوانید.

«رسپانسوری» و «آنتی فون» دو سبک اجرایی موسیقی قرون وسطایی، و همچنین «دارک امبینت» سبک موسیقی الکترونیک، موضوعات سبک شناسی این شماره گزارش موسیقی بوده و در بخش موسیقی ملل، به نفوذ موسیقی ایرانی و ادبیات فارسی در موسیقی هندی اشاره شده است.

«نی مه؛ آواز دریانوردان جنوب ایران» موضوع موسیقی شناسی مردمی بوده که به خصوصیات این آوازها و گونه های متنوع آن پرداخته شده است. مروری بر تازه های موسیقی ایران شامل معرفی آلبوم و کتاب های موسیقی نیز از صفحات این شماره است. «موسیقی و ترانه» و «انتخاب درست یا انتخاب آسان» یادداشت هایی بوده که در این شماره به چاپ رسیده است.

بنابراین گزارش، شماره 75 ماهنامه خبری – تحلیلی گزارش موسیقی در 80 صفحه و مبلغ 6000 تومان در فروشگاه های محصولات فرهنگی و برخی کیوسک‌های مطبوعاتی قابل است.

گزارش موسیقی, ماهنامه گزارش موسیقی
آمار بازدید : 1,026
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500