ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - ساعت 12:24:00
چاپ خبر

واکنش «همای» و «مختاباد» به اظهارات «رهبر ارکستر سمفونیک»

یک نشست، دو تکذیب

علی رهبری، دوروز پیش در نشست خبری ارکستر سمفونیک، مباحثی مطرح کرد که با واکنش‌هایی همراه شد.

یک نشست، دو تکذیب

او ادعا کرده بود، «همای» در تست آواز ارکستر سمفونیک رد شده، درحالی‌که «همای» در گفت‌وگو با «شرق» چنین چیزی را تکذیب کرد. «مختاباد» نیز روز گذشته اظهارات «رهبری» را درباره دعوت از ارکستر وین تکذیب کرده و به «مهر» گفته: «من اصلا قرار نبود برای دعوت از هیچ ارکستری به اتریش سفر کنم. سفر و بازدید من صرفا برای دیدن سالن‌ها و تالارهای هنری این کشور بود». رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفته: «من اعتبارم را از همکاری و برگزاری کنسرت با هنرمندانی چون استاد جلیل شهناز دارم و به‌دنبال اجرای کنسرت با گروه‌ها و ارکسترهای خارجی به منظور کسب اعتبار نیستم».
علی رهبری، مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران، سه‌شنبه ششم مردادماه در حاشیه تازه‌ترین نشست خبری خود در پاسخ به اینکه آیا از رایزنی عبدالحسین مختاباد برای دعوت از ارکستر وین خبر دارد یا خیر؟ تصریح کرد: «اینجا شهرفرنگ است. البته که هرکسی در این شهرفرنگ کار مثبتی انجام دهد، عیب ندارد، اما این غیرحرفه‌ای است که بدون هماهنگی مدیران ارکستر سمفونیک تهران چنین کاری انجام پذیرد. من آقای مختاباد را زیاد نمی‌شناسم، اما این را باید از ایشان بپرسید که سراغ ارکستر سمفونیک وین رفتن یعنی چه؟ به‌نظر من این کارها بی‌خود است و اصلا سودی برای مجموعه‌های موسیقی ما ندارد. بهتر است آقایان چنین کارهایی را تعطیل کنند. من لازم است در اینجا به یک نکته نیز اشاره کنم؛ اینکه کسانی که در گذشته‌های دور دائم در مصاحبه با رسانه‌ها می‌گفتند چرا ارکسترها بسته هستند، در این مدت حتی یک‌بار هم برای دیدن کنسرت ما به تالار وحدت نیامدند. بنابراین بهتر است از این دوستان پرسید چه انگیزه‌ای از این کارها دارند که می‌خواهند بروند آنجا و گروهی را دعوت کنند». رهبر ارکستر سمفونیک تهران همچنین گفته بود: «اگر ارکستر وین قبول کند که با همین آقای مختاباد اجرائی داشته باشد، ما حاضریم تمام هزینه‌های آمدن ارکستر را بپذیریم. در همین ماه‌های گذشته بود که خواننده‌ای به نام همای پیش من آمد تا تست خوانندگی اپرای ایتالیایی بدهد اما کار او مناسب نبود».
اگرچه «همای» از اساس ماجرای دعوت‌شدن به ارکستر سمفونیک را تکذیب می‌کند و در این‌باره توضیح می‌دهد: «من هرگز برای تست‌دادن نزد آقای علی رهبری نرفته‌ام. بلکه فقط برای دیدن و گفت و خدمت رسیدم که اگر شد، تمرینات ارکستر سمفونیک را ببینم. اساسا نه آقای رهبری و نه هیچ‌کس دیگر را، در حدی نمی‌بینم که از من تست بگیرند و اگر هم خدمت ایشان رسیدم، صرفا برای عرض‌ادب بوده و به این منظور که شرایط ارکستر سمفونیک را بررسی کنم تا در صورت توافق، در آینده برای کنسرت‌هایم از ارکستر سمفونیک استفاده کنم. ایشان ابراز کردند که خواننده‌های موسیقی ایرانی را نمی‌شناسند و می‌خواهند تا صدایم را بشنوند چون در اینترنت هرچه گشته‌اند چیزی با نام همای پیدا نکرده‌اند! و به اصرار ایشان بخشی از یک اپرای ایتالیایی «اِلِزیره داموره» را اجرا کردم اما از آنجایی که ایشان خویش را تافته‌جدابافته می‌داند و فروش بلیت شش شب کنسرت من در تالار بزرگ را غیرممکن می‌دانستند، با رفتار تلخ و تمسخر‌آمیز ایشان روبه‌رو شدم، گفت‌وگو را ادامه ندادیم و خداحافظی کردیم و بیرون آمدم». «همای» سپس در رابطه با حرف رهبری مبنی‌بر ردشدن او در تست آواز، گفت: «نمی‌دانم آیا این سخن از دهان آقای رهبری بیرون آمده یا از شیطنت‌های اهالی رسانه است اما اگر این گفته ایشان باشد، پاسخشان را با این سروده‌ام می‌دهم؛ در شهر دورِ کوران یک چشم پادشاه است/ بر این حقیقت تلخ، تاریخ هم گواه است/ وقتی ستاره‌ای نیست، بر آسمان یک شهر/ سوسوی کرم شب‌تاب همرنگ نور ماه است. اگر دلشان به این حرف‌ها خوش است، بگذارید خوش باشند و امیدوارم نسبت به ادبیات و رفتارشان تجدیدنظر کنند...». «همای»، که چندی پیش، از برطرف‌شدن مانعی که بر سر برگزاری کنسرتش بود، خبر داد، در این‌باره نیز توضیح داد: «قصد داریم اول آلبوم را منتشر کنیم و پس از آن کنسرت را برگزار کنیم. در آینده نزدیک روی صحنه خواهیم رفت چون من مجبورم ماه آینده برای شرکت در امتحان ورودی کنسرواتوار موسیقی جوزپه وردی میلان در ایتالیا باشم. مجبورم اوایل مهرماه کنسرتم را به یاری خدا برگزار کنم». «همای» در پایان درباره سرنوشت بلیت‌های کنسرت قبلی‌اش که روز پیش از برگزاری لغو شده بود نیز توضیح داد: «همه مبالغ به کسانی که بلیت خریده بودند برگشت داده شد اما چون تعداد افرادی که بلیت گرفته بودند حدودا ١٦ هزار نفر بود، سرویس‌دادن به ١٦ هزار نفری که با ٢٦ کارت بانکی مختلف از ٢٦ بانک متفاوت، بلیت گرفته بودند بسیار دشوار بود. بنابراین ما نتوانستیم طبق قولمان ظرف یک هفته، مبالغ را برگردانیم و حدودا ٢٠ روز زمان برد. حتی به برخی مبلغ دوبرابر بازگردانده شد و کمپانی خیلی متضرر شد. بااین‌حال، اگر هم هنوز کسی پولش را نگرفته که احتمالش خیلی پایین است، همچنان می‌تواند مراجعه کند و مبلغ را پس بگیرد».

 

منبع: روزنامه شرق

علی رهبری, ارکستر سمفونیک تهران, عبدالحسین مختاباد, پرواز همای
آمار بازدید : 1,166
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500