ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394 - ساعت 21:05:29
چاپ خبر

علی مرادخانی از شیدا جاهد عیادت کرد

هنرمندی که ممنوع‌الکاری، درگیر بیماریش کرد

«علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- از «شیدا جاهد» - خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران- که مدتی است در بستر بیماری است، عیادت کرد.

هنرمندی که ممنوع‌الکاری، درگیر بیماریش کرد

شیدا جاهد (خواننده‌ی قدیمی) مدتی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند. او دو روز قبل، بعد از مدتی بستری شدن و انجام چند عمل جراحی، از بیمارستان مرخص شده است و معاون هنری وزارت ارشاد، از این خواننده عیادت کرد. «شیدا» در دولتِ قبل، ممنوع‌الکار شده بود و به همین خاطر آسیب‌های روحی فراوانی دید. آغاز بیماریش نیز از همان زمان آغاز شد، حالا چند اثر او آماده‌ی انتشار است که تنها به اصلاحاتی برای انتشار نیاز دارد که بعد از بهبودی «شیدا» به تدریج به انتشار درخواهد آمد. «مسعود جاهد» - آهنگساز و همسر این هنرمند- پیش از این در گفت‌وگویی پیرامون این مساله گفته بود:‌ » در دولت گذشته به شیدا ظلم شد. فشارهای روحی و روانی، تنهایی چندساله، دوری از همه و ... بیش از هر چیز شیدا را درگیر بیمارستان کرد. مسئولان وقت ارشاد به او توجه نکردند. به هر حال هنرمند آسیب‌پذیر و شکننده است. هنرمند دوست دارد، حمایت شود و مورد توجه قرار گیرد.»

او همچنین در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» به این مساله اشاره کرده بود که: «هیچ‌وقت دلیل این ممنوع‌الکاری به ما اعلام نشد؛ اما همین ماجرا یک سکوت دردآوری در زندگی هنری شیدا و من ایجاد کرد. در این سال‌ها علاوه بر آنکه نتوانستم اثری را به انتشار درآورم، هیچ اثری نیز خلق نکردم و این ممنوع‌الکاری به نوعی ما را در سکوتی مطلق فرو برد.» از آنجا که هم‌اکنون ریه‌ی او درگیر این بیماری شده است، در بیمارستان «مسیح دانشوری» بستری بود و این در حالی است که پیش از آن، کمر و لگن نیز آسیب دیده بود و مهره‌های کمرش پروتز شده است.

شیدا جاهد در طول سال‌های فعالیت هنری خود، چند آلبوم به صورت همخوانی با همسرش منتشر کرده است؛ اما یکی از آلبوم‌هایش به تشخیص وزارت ارشاد دولت قبل و با ادعای غالب بودن صدای زن ممنوع و جمع‌آوری و باعث ممنوع‌الکار شدن آنان شد.

شیدا جاهد, علی مرادخانی
آمار بازدید : 1,295
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500