ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 11 مرداد 1394 - ساعت 23:59:13
چاپ خبر

رهبر ارکستر «نوای صلح» گفت:

«نوای صلح» با اجرای آثاری متفاوت/ تغییر کرده‌ایم

ارکستر موسیقی «نوای صلح» در تازه‌ترین فصل کاری خود این بار رپرتواری از آثار موسیقی دوره‌های کلاسیک، رمانتیک و باروک را برای علاقه مندان موسیقی اجرا می‌کند.

«نوای صلح» با اجرای آثاری متفاوت/ تغییر کرده‌ایم

مهدی وجدانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت‌های ارکستر «نوای صلح» گفت: ارکستر «نوای صلح» آذر ماه امسال رپرتواری از دوران باروک، رمانتیک و رمانتیک متاخر را برای علاقه مندان موسیقی در تالار رودکی اجرا می کند که طی آن  سوئيت «آبدلازر» اثر هنري پرسل، تم و وارياسيون اثر الكساندر گلازونف، «استابات ماتر» اثر پرگولزي با همراهي گروه كر، «استار اند استريپس فور اور» اثر ژان فيليپ سوسا، سرناد «اپوس» اثر ادوارد الگار توسط ارکستر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این کنسرت که رهبری ارکستر آن به عهده من و کنسرت مایستر آن مهدی جهانی خواهد بود، ارکستری متشکل از سازهای زهی، بادی و چوبی با حضور نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک و ملی قطعه هایی را که مد نظر داریم، اجرا می کنند. البته با توجه به اینکه ارکستر «نوای صلح» تا پیش از این اجرای رپرتواری از آثار موسیقی ایرانی را مد نظر قرار داد بود، بنابراین تغییر رویکردی که انجام گرفته می تواند برای ما تجربه ای جدید در فصل کاری جدید باشد.

مدیر هنری ارکستر موسیقی «نوای صلح» با تشکر از اقدامات علی رهبری در مجموعه ارکسترهای دولتی توضیح داد: متاسفانه تا قبل از آمدن آقای علی رهبری به مجموعه ارکستر سمفونیک تهران، گروه‌ه‌ی موسیقایی کمتر دیده می شدند اما با حضور این رهبر ارکستر تصور می کنم همه فعالیت‌ها رصد می شود و این باعث دلگرمی گروه‌های کوچکی مثل ما است که می توانند با انگیزه بیشتر به فعالیت مشغول باشند.

وجدانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: ارکستر «نوای صلح» به این شکل فعالیت نمی کند که در پنج جلسه بخواهد کاری را به سرانجام برساند. آنچه ما در فعالیت‌های خود به آن توجه می کنیم تلاش برای موزیکالیته کردن آنچه قرار است روی صحنه اجرا کنیم، خواهد بود و اتفاقا به همین جهت است که برای این کنسرت تا کنون بیش از ۳۰ جلسه تمرین گذاشتیم.

این آهنگساز در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود نیز گفت: همچنان مشغول کار روی آلبوم «جایی برای ابدیت» هستم که مجموعه ای از موسیقی فیلم ها و تئاترهایی است که در آن به عنوان آهنگساز حضور دارم. البته بیش از ۳۰ درصد میکس و مسترینگ اثر هم اکنون در یکی از استودیوهای معتبر کالیفرنیا مشغول انجام است.

آهنگسازی و اجرای سمفونی ظهور، قطعه ارکسترال فتح، سمفونی خرمشهر، تراژدی رستم و سهراب، ایران ۱۴۰۴ همراه با ارکستر نوای صلح در تالار وحدت و تالار اندیشه، اجرای رپرتوار موسیقی متن فیلم و آهنگسازان دوره رومانتیک در تالار رودکی، اجرای افتتاحییه جشنواره آواهای ایرانی همراه با ارکستر نوای صلح، ساخت و اجرای سرود صنعت جهانی مس، ساخت بیش از ۱۵ موسیقی متن تئاتر و ۱۰ موسیقی متن فیلم، تدریس موسیقی از سال ۱۳۸۵ در دروس تاریخ هنر موسیقی غرب، نوازندگی گیتار کلاسیک، سلفژ و تحلیل و آنالیز، شرکت در جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ارائه سه آلبوم موسیقی بی کلام با عناوین «تاریکی زیبا»،« اشک‌هایی از بهشت» و «جاده های بارانی» از جمله فعالیت ها و آثار وجدانی در عرصه موسیقی است.

ارکستر موسیقی «نوای صلح»
آمار بازدید : 960
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500