ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 - ساعت 00:17:35
چاپ خبر

با همراهی «الکساندر رودین»

ارکستر سمفونیک تهران قصه‌های «هزار و یک شب» را روایت می‌کند

ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری علی رهبری با شهرزاد «نیکلای ریمسکی کرساکف» به تالار وحدت می‌آید.

ارکستر سمفونیک تهران قصه‌های «هزار و یک شب» را روایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری علی رهبری این هفته با «الکساندر رودین» سولیست ویلنسل روسی به تالار وحدت آمده و رپرتوار خود را اجرا می کند. در این اجرا قطعاتی از «آنتوان دورژاک» و «نیکلای ریمسکی کرساکف» اجرا خواهد شد.

در بخش اول کنسرتو برای ویلن سل در سی مینور، اپوس 104 ساخته آنتونین دورژاک آهنگساز بزرگ کشور چک و متعلق به دوره رمانتیک را اجرا خواهد. این کنسرتو از مشهورترین کنسرتوهای عصر رمانتیک به شمار می رود که نگارش آن در سال 1895 به اتمام رسید.

در بخش دوم ارکستر سمفونیک تهران قرار است سوییت سمفونیک شهرزاد ساخته  نیکلای ریمسکی کرساکف  آهنگساز اهل روسیه را اجرا کند. کرساکف، شهرزاد را در سال 1888 میلادی و بر پایه داستان های هزار و یک شب نوشته شده است.

هر قطعه از این اثر داستان جداگانه ای را روایت می کند. قطعه اول دریا و کشتی سندباد، قطعه دوم داستان شاهزاده قلندر، قسمت سوم در توصیف عشق شاهزاده و شاهدخت جوان و قسمت چهارم جشن و سرور در جشنواره بغداد را با آهنگ پرشوری توصیف می کند.

بر اساس این گزارش، ارکستر سمفونیک تهران در روزهای 14 و 15 مرداد ماه در تالار وحدت به همراه الکساندر رودین و رهبری علی رهبری روی صحنه می رود.

ارکستر سمفونیک تهران,قصه‌های «هزار و یک شب»
آمار بازدید : 1,023
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500