ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 - ساعت 23:37:00
چاپ خبر

همکاری استاد موسیقی با خواننده صاحب‌نام/ برنامه کنسرت‌ها اعلام شد

مسعود شعاری نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی با اشاره به اجرای چند برنامه زنده موسیقی در شهرستان ها از انتشار یک آلبوم موسیقایی با حضور یک خواننده صاحب نام خبر داد.

همکاری استاد موسیقی با خواننده صاحب‌نام/ برنامه کنسرت‌ها اعلام شد

مسعود شعاری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود گفت: طی هفته های آینده کنسرت هایی را در سه شهر گرگان، رشت و اصفهان برگزار خواهیم کرد که امیدوارم مشکلی برای آنها به وجود نیاید و ما بتوانیم طبق برنامه در خدمت علاقمندان موسیقی در این سه شهر یاد شده باشیم.

وی با اشاره به انتشار کتاب «تحلیل و آنالیز ردیف موسیقی ایرانی» توضیح داد: جلد اول این کتاب با موضوع بررسی دستگاه ماهور اردیبهشت ماه امسال توسط انتشارات عارف روانه بازار کتاب شد. بعد از این هم جلدهای دیگر کتاب که درباره دستگاه های چهارگاه و نوا است در قالب فضایی که برای آنها در نظر گرفته ام در بازار کتاب منتشر خواهد شد. به هر ترتیب این کتاب تجزیه، تحلیل و آنالیز ردیف موسیقی ایرانی در شکل کاربردی است که در یک قالب متفاوت، قوانین مربوط به ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی را به علاقمندان این گونه موسیقایی با روشی نوین ارائه می کند.

خالق آلبوم هایی چون «سیر» و «کاروان» در ادامه صحبت های خود به انتشار تازه ترین آلبوم خود که هنوز نام آن مشخص نیست اشاره کرد و گفت: تمامی کارهای مربوط به ضبط قطعات این اثر موسیقایی انجام گرفته و هم اکنون مشغول مذاکره با یک خواننده صاحب نام هستیم که به محض توافق با او بتوانیم روی قطعات ساخته شده از صدای وی استفاده کنیم. البته چون هنوز با این خواننده به توافق کامل نرسیدیم نمی توانم اسم این هنرمند را اعلام کنم. این آلبوم مجموعه ای از تصانیف با ارکستر سه تار است که امیدوارم در فضای متفاوتی که تجربه شده، با استقبال مخاطبان مواجه شود.

این نوازنده سه تار درباره کنسرت های تهران هم توضیح داد: به طور حتم برنامه هایی برای کنسرت تهران داریم اما چون تاریخ و مکان برگزاری آن مشخص نشده نمی توانم اخبار مشخصی را برای آن اطلاع رسانی کنم.

مسعود شعاری از نوازندگان تخصصی سه تار است. او با مکاتب مختلف سه‌تار نوازی قدما مانند ابوالحسن صبا، سعید هرمزی، یوسف فروتن و احمد عبادی آشنا است. شعاری تاکنون شاگرد هنرمندان صاحب‌نامی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و داریوش طلایی بوده است. یکی از ویژگی‌های آثار شعاری تجربیاتی است که در عرصه موسیقی تلفیقی داشته است.

مسعود شعاری,
آمار بازدید : 1,335
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500