ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394 - ساعت 12:05:05
چاپ خبر

در قالب چند آلبوم

۵۰ سال موسیقی بلوچستان شنیدنی می‌شود/ ارائه اثری از غلام مارگیری

محمدرضا درویشی پژوهشگر صاحب نام موسیقی نواحی به همراه دو مولف پیشکسوت دیگر چند آلبوم مرتبط با موسیقی نواحی را شهریور ماه امسال منتشر می کنند.

۵۰ سال موسیقی بلوچستان شنیدنی می‌شود/ ارائه اثری از غلام مارگیری

محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تدوین آثار محمدرضا درویشی گفت: مدتی است مشغول تدوین مجموعه آثار استاد محمدرضا درویشی هستیم که قرار است شهریور ماه امسال در قالب ۶ آلبوم مجزا روانه بازار موسیقی شود. این آثار برگرفته از تلاش های چندین ساله آقای درویشی در عرصه موسیقی نواحی است که موسیقی‌های آیینی مناطق جنوبی کشور از جمله آیین های زار، مشایخ خوانی و برخی از مولودی خوانی ها را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از آثار زنده‌یاد غلام مارگیری از پیشکسوتان موسیقی نواحی منطقه هرمزگان نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده که به نوعی آخرین ضبط استودیویی این هنرمند صاحب‌نام موسیقی است که چند سال پیش توسط استاد درویشی انجام شد و تصور می‌کنم یکی از آثار قابل توجهی است که می تواند مورد توجه علاقه مندان موسیقی نواحی قرار گیرد.

این تهیه‌کننده آثار موسیقایی بیان کرد: آلبوم دیگری هم برای انتشار آماده کرده ایم که مجموعه موسیقی هایی از منطقه بلوچستان است که سال‌های متمادی توسط خانم فوزیه مجد از پژوهشگران و مولفان صاحب نام موسیقی نواحی به صورت میدانی گردآوری شده و در شهریور ماه امسال منتشر خواهد شد. این اثر دربرگیرنده تمامی ذکرها و آیین هایی است که در منطقه بلوچستان وجود داشته و خانم مجد از سال ۵۰ به گردآوری این آثار مشغول بوده است.

موسوی در پایان گفت: آلبوم دیگری هم داریم که شهریور ماه منتشر می‌شود و مربوط به آثاری از موسیقی «قلندری» بلوچستان است که تمامی فعالیت‌های مربوط به پژوهش و گردآوری آن بر عهده ژان دورینگ موسیقیدان و خاورشناس فرانسوی است که سال‌های زیادی از دوران کاری خود را به تحقیق و شناخت موسیقی ملل شرق به ویژه موسیقی ایرانی پرداخت است. «موسیقی و خلسه»، «سنت و تحول در موسیقی ایرانی»، «ردیف سازی موسیقی سنتی ایران» و «موسیقی و عرفان در سنت اهل حق» از جمله آثاری هستند که تاکنون از این محقق برجسته فرانسوی منتشر شده است.

محمدرضا درویشی,موسیقی نواحی
آمار بازدید : 1,026
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500