ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394 - ساعت 12:05:05
چاپ خبر

موسیقی فیلم «کوچه بی‌نام» کامل شد

یک آهنگساز گفت: کار میکس نهایی موسیقی فیلم "کوچه بی‌نام" به کارگردانی هاتف علیمردانی به پایان رسیده و کار برای اکران در شهریورماه تحویل داده شده است.

موسیقی فیلم «کوچه بی‌نام» کامل شد

به گزارش ایسنا، افشین عزیزی - آهنگساز موسیقی فیلم "آزادراه" - با اشاره به ویژگی‌های موسیقی فیلم "کوچه بی‌نام" اظهار کرد: موسیقی این فیلم کلا در فضای موسیقی کلاسیک است و ضمن این‌که با سازهای آکوستیک ضبط شده از ارکستر بزرگ برای موسیقی این فیلم استفاده شده است. در موسیقی این فیلم از سازهای ویلنسل و فلوت کوئنا (نوعی فلوت آمریکایی) به‌طور ویژه‌تر و خاص‌تری بهره برده‌ایم و بنا بر روایت تصویر، موسیقی این فیلم کم‌کم با گرفتن حجم‌های بیشتر و بیشتری در سکانس پایانی به نقطه اوج می‌رسد و در این سکانس تم اصلی موسیقی فیلم را با ارکستر بزرگ می‌شنویم.

آهنگساز فیلم به "خاطر پونه" با اشاره به نوع همکاری و تعامل خود با کارگردان کوچه بی‌نام بیان کرد: موسیقی در فیلم "کوچه بی‌نام" نقشی تأثیرگذار و حرف‌هایی برای گفتن دارد. البته در جشنواره فجر نیز خود فیلم و موسیقی آن به خوبی دیده و شنیده شد.

او ادامه داد: من با آقای هاتف علیمردانی چند فیلم مختلف را کار کردم و همه کارهای او را جز فیلم "راز دشت تاران" من انجام دادم، او به واسطه شناخت خوبی که روی موسیقی دارد، نگاه بسیار ویژه‌ای نیز به موسیقی فیلم دارد و به تبع آن می‌داند که از موسیقی فیلم‌هایش چه چیزی می‌خواهد. ما هربار سعی داریم که فضای جدیدی را به فراخور تصویر و فیلم به‌وجود آوریم، اگر سیر فیلم‌های او که شامل یک فراری از بگبو، به خاطر پونه، مردن به وقت شهریور و کوچه بی‌نام را نگاه کنید، متوجه یک سیر کلی می‌شوید که در نتیجه همکاری مداوم و شناخت هرچه بیشتر از یکدیگر به‌دست آمده است.

وی بیان کرد: در موسیقی فیلم‌ها سعی داشتیم تا به فضاهای مختلف و ویژه‌ای نسبت به هر فیلم برسیم، به‌طور مثال در فیلم "یک فراری از بگبو" موسیقی توسط ارکستری فانتزی اجرا شد و در فیلم "به خاطر پونه" بیشتر فضای موسیقی، یک سه‌تار با نوازندگی مدرن بود. همچنین در "مردن به وقت شهریور" یک کوارتت وجود داشت که به فراخور از سازهای طبلا، گیتار و موسیقی الکترونیک نیز استفاده شد. در "کوچه بی‌نام" به‌عنوان آخرین اثر این کارگردان، موسیقی فیلم کاملا کلاسیک و ارکسترال بود.

عزیزی درباره فعالیت‌های دیگرش با اشاره به تهیه‌کنندگی و ساخت موسیقی فیلمی کوتاه، گفت: کار ساخت موسیقی فیلم "سگ جون" به کارگردانی امید ادیب‌پرور را به پایان رسانده‌ام و البته تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارم.

او افزود: موسیقی این فیلم به‌خاطر فضای داستانش، کلاسیک و گاهی الکترونیک است و از آنجا که در فیلم کوتاه به‌خاطر خاصیت و ویژگی‌اش، موسیقی نقش پررنگی دارد، سعی شده است تا با گذاشتن انرژی و وقت زیاد و تمرکز خاص کار موسیقی این فیلم به سرانجام برسد. کار تدوین این فیلم را امیر ادیب‌پرور انجام داده است و برای چند جشنوراه داخلی و خارجی مانند جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال خواهد شد.

فیلم کوچه بی‌نام, افشین عزیزی
آمار بازدید : 1,009
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500