ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 18 مرداد 1394 - ساعت 13:35:35
چاپ خبر

الکساندر رودین:

علاقه نوازندگان برای نواختن من را تحت تاثیر قرار داد

الکساندر رودین نوازنده مطرح ویلن سل، بعد از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران نظراتش را درباره حضور در ایران و اجرای کنسرت ها بیان کرد.

علاقه نوازندگان برای نواختن من را تحت تاثیر قرار داد

 
نظر شما درباره ارکستر سمفونیک تهران چیست؟ ارکستر را چگونه دیدید؟
من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، آنها تعداد زیادی نوازنده جوان هستند که تجربه ی زیادی ندارند اما می توان گفت بیشترین چیزی که مرا تحت تاثیر قرار داد اتمسفر و فضای کار و همچنین علاقه ی آنها برای نواختن بود که بسیار صمیمانه و سرزنده بودند و می خواستند که یاد بگیرند. این فضا بسیار فضای دوست داشتنی برای من بود.
 
کیفیت ارکستر در سطح استاندارد بود یا نه؟
البته وقتی ارکستر شکل می گیرد همیشه پیدا کردن یک بالانس در آن لحاظ سنی ، تجربه و سرزندگی بسیار سخت است و نمی توان برای همه اعضا یک لول را مشخص کرد زیرا همه نوازندگان مثل هم نیستند و این اصلا واقع گرایانه نیست. من شنیدم که ارکستر تعدادی بسیار خوب نواختند ولی نه تنها درباره ی این ارکستر، که در پایتخت موسیقی در اروپا در مسکو یا لندن هم پاسخ به این سوال بسیار سخت است. البته آنها بسیار چیزها دارند که با یکدیگر هماهنگ نمایند ولی کاری که در حال حاضر انجام می دهند فوق العاده است.
 
با توجه به اینکه دوشب رسیتال ویلنسل اجرا کردید بازخورد تماشاگران را چطور  دیدید؟
به نظر من آنها بسیار با دقت گوش می کردند و در هر دو کنسرت این گونه بود که بسیار به دقت گوش می کردند. شما می دانید که اجرای کنسرت بسیار دو طرفه است اگر احساس کنی که افراد آرام نشسته اند و به دقت گوش می دهند اجرای تو هم بهتر می شود تا اینکه احساس کنی افراد ناراحتند یا چرت می زنند .به نظر من واکنش آنها بسیار طبیعی بود انگار که این موسیقی از فرهنگشان بود و من معتقدم سرزمین هایی که از فرهنگ بالایی برخوردارند با شنیدن یک موسیقی خوب و یا دیدن یک نقاشی خوب که در سطع بالایی می باشد می تواند تسری پیدا کند و همه از آن لذت ببرند. آقای رهبری برای این ارکستر بسیار زحمت کشیده اند .
 
تعدادی از موزیسین های ایرانی معتقدند ویلنسل یک ساز مکمل است در ارکستر نظر شما چیست؟
 در همه جای دنیا وقتی بچه ای می خواهد به مدرسه ی موسیقی برود اول پیانو یاد می گیرد بعد ویلن و حالا بعد ویلنسل یا سازهای دیگر را می آموزد و این به طور تاریخی اینگونه است ولی نمی توان گفت که کدام یک مهمتر یا کدام یک بهترند. ویلن سل به همان نسبت اهمیت دارد که سایر سازها. و یکی از لاین های اصلی ارکستر می باشد . در رپرتوارهای دنیا مرسوم است که ارکستر با گروه نوازندگان ویلن سل اجرا می شود و من معتقدم همه ی آنها به نسبت هم مهم هستند.
 
شما ارکستر های خیریه در دنیا برگرار می نمایید . نظر شما درباره  یک اجرای خیریه در ایران چیست؟
هماهنگ کردن ارکستر خیریه بسیار مشکل است و این روزها اکثر خیریه ها در اکثر نقاط دنیا به منظور اشاعه ی یک هدف یا نظر دولتی برگزار می شوند و از ذات اصلی خودشان دور می شوند ولی اگر یک خیریه ناب باشد چرا که نه با کمال میل استقبال می کنم.
 
علاقه  شما آیا فقط به ارکسترا و موسیقی مجلسی است یا اینکه به جاز و بلوز و پاپ هم علاقه دارید؟
 من جاز و پاپ را اصلا دوست ندارم . بلوز را هم که اصلا دوست ندارم. من بیشتر موسیقی فولکلور را ترجیح می دهم.موسیقی کلاسیک بسیار گسترده است.رپرتوارها و نحوه نواختن ها متفاوت است و در موسیقی کلاسیک چیزهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد.
 
نظرتان درباره  سفر مجدد به ایران چیست؟
من آماده ام که با هر نوع دعوتی از طرف آقای رهبری به ایران بیایم . همانطور که آقای رهبری چند بار از من خواسته اند که دوباره به ایران بیایم . من با کمال میل حاضرم که دوباره در ایران اجرا داشته باشم.

الکساندر رودین,ارکستر سمفونیک تهران
آمار بازدید : 992
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500