ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 19 مرداد 1394 - ساعت 23:06:23
چاپ خبر

هزارصدای پاپ با کارشناسی کاکایی، رهنما و کشتکار و اجرای زردیواش و هومن بختیاری برگزار شد

درخشش یک خواننده جوان از کرمانشاه

دومین برنامه از سال سوم برگزاری برنامه هزار صدا در ژانر موسیقی پاپ با کارشناسی عبدالجبار کاکایی به عنوان کارشناس شعر و ترانه، مانی رهنما به عنوان کارشناس خوانندگی و پدرام کشتکار به عنوان کارشناس آهنگسازی در روز پنج شنبه 15 مرداد برگزار شد.

درخشش یک خواننده جوان از کرمانشاه

علی رغم اینکه از قبل اعلام شده بود برنامه در ساعت 16:30 آغاز می شود، با حدود یک ساعت تغییر و حوالی ساعت 17:30 با عذرخواهی مدیر و مجری آن آرش نصیری ، با تیتراژی که  روی  آهنگ «می رسد از دور صدای ساز مرد چوپان» با صدای استاد محمد نوری ساخته شده بود آغاز شد. انتخاب آهنگی از زنده یاد محمد نوری به خاطر 9 مرداد، سالگرد درگذشت این هنرمند فقید انجام شده بود.

بعد از پخش تیتراژگروه موسیقی خیابانی زردیواش( slow yellow ) به سرپرستی و خوانندگی و نوازندگی پیام ملکوتی که اولین گروه رسمی و مجوزدار خیابانی ست روی صحنه دعوت شد و دو قطعه را به زیبایی اجرا کرد که اجرایشان مورد توجه و تشویق گسترده حضار قرار گرفت. زردیواش دو قطعه قدیمی را با سبک و سیاق خود اجرا کرد و یکی از نکات جذاب دیگر اجرایشان، پرفورمنس جذاب این اجرا بود. پدرام ملکوتی (گیتار آکوستیک و خواننده)، محمد فروزانفر( کاخون)، حمیدرضا رضی (بیس) و پویان جوان (ملودیکا) پیام ملکوتی را همراهی کردند تا همگان شاهد یک اجرای منسجم و شنیدنی باشند.

پس از اجرای گروه زردیواش  مجری از کارشناسان دعوت کرد که برای اغاز بخش مسابقه روی صحنه حاضر شوند. پس از استقرار کارشناسان روی صحنه، خوانندگان رضا آبزین، احمد روح نواز، ماکان، محمدحسین مهدی، علی احمدیان ، علی نظاری و هادی عزیزی آثار خود را به ترتیب اجرا کردند و این آثار توسط کارشناسان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. علاوه بر نقدهای خوب و البته صریح پدرام کشتکار که همه جوانب را نقد می کرد و همچنین تجریه و تحلیل مانی رهنما روی صدای خوانندگان، یکی از بهترین بخش ها نقدهای ساختاری و موشکافانه عبدالجبار کاکایی روی این آثار بود که بسیار حرفه ای و آموزشی بود و بسیار مورد توجه علاقمندان ، به خصوص علاقمندان ترانه سرایی قرار گرفت طوری که مانی رهنما با تحسین این تحلیل ها، این نکات را برای همه آموختنی توصیف کرد.

خوانندگان هم اجراهای قابل توجهی داشتند اما در این بین اجرای علی احمدیان بسیار شنیدنی بود و بسیار هم مورد تشویق قرار گرفت. عبدالجبار کاکایی برای توصیف غزل سید جعفر عزیزی از لفظ بیگ لایک استفاده کرد و مانی رهنما هم علی احمدیان را مورد تشویق قرار داد و بعد که مشخص شد آهنگسازی و تنظیم آن نیز توسط خود احمدیان انجام شد تشویق گروه کارشناسی و حضار ویژه تر شد. کاکایی شعر اجرا شده را زیبا و البته متاثر از اشعار زنده یاد حسین منزوی دانست و مانی رهنما ضمن تمجید از اجرای احمدیان از نصیری درخواست کرد که این خواننده باتوجه به حرفه ای بودن، از بخش مسابقه کنار گذاشته شود. نصیری عنوان کرد که علی احمدیان در یکی از برنامه های پارسال هم اول شده بود اما با توجه به آهنگ زیبایی که از او شنیدم از او خواستم که این آهنگ را در برنامه اجرا کند. نصویری افزود: اول قرار بود علی با یک گروه برای اجرای دو قطعه از کرمانشاه به تهران بیایند اما به خاطر اینکه یک گروه هشت نفره این مسیر طولانی را به خود هموار نکند، به درخواست خود علی احمدیان در بخش مسابقه حاضر شد و این نشان از عشق او به موسیقی و بی ادعا بودن اوست.

در پایان اجراها، گروه کارشناسی برای شور به پشت صحنه رفتند و به دعوت مجری، هومن بختیاری، نوازنده و خواننده باسابقه به عنوان خواننده مهمان به روی صحنه دعوت شد و یک قطعه بی کلام فلامنکو، قطعه مشهور «من زنده بودم اما ، انگار مرده بودم» و «غریبه» را برای حضار اجرا کرد و مورد تشویق قرار گرفت. تسلط هومن بختیاری  در نوازندگی همزمان با خوانندگی قابل توجه بود. بنابر اعلام مجری برنامه، هومن بختیاری در روزهای 19 و 20 شهریور در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران کنسرت دارد.

پس از اجرای هومن بختیاری، کارشناسان و خوانندگان روی صحنه دعوت شدند و نظرات کارشناسی به این ترتیب اعلام شد:

علی احمیان از کرمانشاه  نفر اول
محمدحسین مهدی از تهران نفر دوم
و ضمن تشکر از هادی عزیزی، رضا آبزین از اراک نفر سوم

مطابق با برنامه سری جدید آن که فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود، هزارصدای پاپ در دومین شنبه هر ماه و هزارصدای سنتی در چهارمین شنبه هر ماه برگزار می شد اما این برنامه با تغییر در زمان بندی، پنج شنبه 15 مردادماه برگزار شد. به گفته مدیر و مجری برنامه هزارصدا، برنامه بعدی هزارصدای پاپ در ماه شهریور است و زمان آن از طریق رسانه ها به اطلاع خواهد رسید. همچنین به زودی برنامه هزارصدای سنتی نیز اعلام خواهد شد.

کاکایی, رهنما, کشتکار, زردیواش, هومن بختیاری, هزارصدا, کارشناس خوانندگی, کرمانشاه,
آمار بازدید : 1,274
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500