ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 19 مرداد 1394 - ساعت 23:06:23
چاپ خبر

درخشش چنگ نواز ۱۲ ساله در ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری «علی رهبری» و سولیستی «الکساندر رودین» در تالار وحدت روی صحنه رفت.

درخشش چنگ نواز ۱۲ ساله در ارکستر سمفونیک تهران

در بخش اول کنسرت کنسرتو برای ویلن سل در سی – مینور، آپوس ۱۰۴ اثر «آنتونین دورژاک» به سولیستی «الکساندر رودین» و کنسرت مایستری «بردیا کیارس» اجرا شد.
این کنسرتو از مشهورترین کنسرتوهای عصر رمانتیک به شمار می رود که نگارش آن در سال ۱۸۹۵ توسط دورژاک به اتمام رسید. وی این کنسرتو را برای یکی از نزدیکان خود به نام «هانوس ویهان» نوشت. دورژاک سازبندی این اثر را براساس ارکستر کامل رمانتیک در نظر گرفت.
پس از اجرای این قطعه «علی رهبری» مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران: من «الکساندر رودین» را سال ها است که می شناسم و با هم کار می کنیم و چه خوب است که اسمش هم الکساندر است و خوشحالم که در آخرین کنسرت ما در این فصل ایشان حضور دارد.
وی ادامه داد: ما سخت ترین برنامه را برای آخرین شب اجرا از این فصل هنری انتخاب کردیم. یا خراب می کنیم یا عالی اجرا خواهیم کرد.
رهبری عنوان کرد: برای کسانی که رسیتال «الکساندر رودین» را نیامدند باید بگویم که ایشان در آن عالی بودند. شب گذشته هم ویلن سل زدند و هم پیانو و اینجا جا دارد که بگویم رودین رهبر بسیار خوبی هم است.
رهبر ارکستر سموفنیک تهران در انتها تصریح کرد: ما ایرانی ها این چهره ها را به سادگی از دست نمی دهیم و حالا که اینجا حضور دارند باید برای ما تکنوازی هم بکنند.
در ادامه رودین قطعه ای از «یوهان سباستیان باخ» را برای حاضران در تالار وحدت اجرا کرد.
در بخش دوم ارکستر سمفونیک تهران به کنسرت میستری و سولیستی «امیر باورچی» سوییت سمفونی شهرزاد اثر ماندگار «نیکلای ریمسکی کرساکف» را اجرا کرد.
کرساکف شهرزاد را در سال ۱۸۸۸ میلادی و بر پایه داستان های هزار و یک شب نوشته است. هر موومان این اثر داستان جداگانه ای را توصیف می نماید که هیچ ربطی به موومان دیگر ندارد. موومان اول «دریا و کشتی سندباد»، موومان دوم داستان «شاهزاده قلندر»، قسمت سوم «توصیف عشق شاهزاده و شاهدخت جوان» و در آخرین موومان «جشن و سرور در جشنواره بغداد» را با ملودی های پرشور توصیف می کند. نوای ویلن در این اثر گویای قصه گویی شهرزاد است.
رهبری پس از اجرای قطعه «شهرزاد» گفت: از این بهتر نمی شود. این ها بچه های خودتان هستند. به من گفتند یک نوازنده ۱۲ ساله هارپ یا همان چنگ می زند و چنگ خوبی هم دارد. آمد برای من تست داد و وقتی از وی خواستم یک قطعه سنگین تر بزند دیدم که از انگشت هایش خون می آید به وی گفتم دیگر نزن اما این دختر «طناز بیگی» اصرار داشت که بزند.
وی افزود: هارپ زدن یک کار است، و در ارکستر زدن یک کار دیگر، این دختر ایران آینده است. وقتی من اسفند ماه آمدم و برنامه شش ماهه چاپ کردم یک عده ساده دل ما را نقد کردن که چرا نوازنده جوان می آوری اما امیدوارم دلیل بها دادن به جوان ها را بفهمند.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد: امروز هجدهمین کنسرت خود را اجرا کردیم. علاوه بر آن هشت رسیتال و ۳ آلبوم سخت را آماده و ضبط کردیم. تمامی برنامه هایی که اعلام کردیم اجرا شدند.
«علی رهبری» در تجلیل از بنیاد رودکی گفت: بنیاد رودکی بی وقفه به ما کمک کرد و واقعا برای من مایه گذاشت و خارج از انرژی شبانه روزی اش برای من وقت صرف کرد. این کار آخر ما نیست و هفته آینده با ارکستر فیلارمونیک چین که امکانات، پول تجربه بیشتری دارد با همین جوان ها اجرا خواهیم داشت.

 

ارکستر, ارکسترسمفونیک, علی رهبری, تالار وحدت, الکساندر رودین
آمار بازدید : 1,514
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500