ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 20 مرداد 1394 - ساعت 11:42:29
چاپ خبر

علی رهبری: با خیال راحت در کنار چینی‌ها ساز می‌زنیم/ ارکستر سمفونیک تهران قطعه نهم بتهوون را ضبط کرد

علی رهبری از پایان ضبط قطعه نهم بتهوون توسط ارکستر سمفونیک خبر داد و گفت: کاری ناب از آب درآمده به طوری که می‌شود با افتخار این را ساخت بچه‌های ایران دانست.

علی رهبری: با خیال راحت در کنار چینی‌ها ساز می‌زنیم/ ارکستر سمفونیک تهران قطعه نهم بتهوون را ضبط کرد

علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره حضور ارکستر چین در تهران به هنرآنلاین گفت: امروز خیلی خوشحالم که توانستم به تمام وعده‌هایم جامعه عمل بپوشانم، حس می‌کنم ایرانی که من می‌شناسم را براحتی می‌شود درست کرد.

رهبری ادامه داد: ارکستر چین به رهبری لانگ یو امروز عصر 20 مردادماه با همراهی ارکستری 120 نفره وارد تهران خواهند شد و این هفته که می‌آید آخرین برنامه‌ای است که برای ارکستر سمفونیک تهران پیش بینی کرده‌ایم. ممکن است که خسته‌تر شده باشم ولی خوشحالم که ارکستر جوان سمفونیک تهران به اینجا رسیده است. 

وی درباره برنامه‌های اجرایی با ارکستر چین هم اضافه کرد: ارکستر فیلارمونیک چین 20 مرداد ماه به ایران می آید و 24 مرداد از ایران می‌رود و 22 و 23 مرداد ماه به همراه ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. می‌توانم بدون اغراق بگویم که در این دو شب اجرا می‌توانم با خیال راحت در کنار چینی‌ها ساز بزنیم چرا که بچه‌ها واقعا آماده هستند.

این هنرمند به رپرتوار اجرایی در این دو شب اشاره کرد و گفت: در ابتدا ارکستر فیلارمونیک چین روی صحنه می‌آید و چند قطعه از "الکساندر برودین" را اجرا می‌کند و پس از آن یکی از ویلن‌یست‌ها، کنسرت ویلن چینی را اجرا می‌کند. در نتیجه بخش اول با رهبری لانگ یو چینی روی صحنه خواهد رفت. در بخش دوم همان ارکستر به رهبری من سمفونی 5 چایکوفسکی را می‌زند. بعد از اجرای این قطعه 40 نفر از نوازندگان چین به همراه نوازنده‌های ارکستر سمفونیک تهران قطعه‌ای 5 دقیقه‌ای را اجرا خواهند کرد. شب دوم ارکستر سمفونیک تهران به رهبری من قطعه "شهرزاد" به آهنگسازی کرساکف را روی صحنه اجرا خواهد کرد و بعد از آن ارکستر فیلارمونیک چین با رهبر چینی سمفونی 9 دوژاک را خواهد زد که ما این قطعه را دو ماه پیش اجرا کردیم.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک در بخش دیگر صحبت‌هایش به ضبط استودیویی قطعه نهم بتهوون اشاره کرد و گفت: همین الان که با شما صحبت می‌کنم مشغول ضبط قطعه نهم بتهوون بودیم و کاری ناب از آب درآمده به طوری که می‌شود با افتخار این را ساخت بچه های ایران دانست.

وی افزود: در این مدت خیلی از مسئولان من را جمایت کردند که از همه‌شان ممنونم فقط یک خواهش دارم، اینکه برای رشد موسیقی از پایه به فکر باشند و به هنرستان‌های موسیقی بیشتر توجه کنند.

این رهبر ارکستر به تعویض افراد در ارکستر سمفونیک تهران هم گریزی زد و گفت: اگر در طول این مدت یک سری جا به جایی در گروه داشتیم برای پیشرفت و بهتر شدن کارمان بود، امروز در ارکستر ما نوجوان‌های 11 و 16 ساله به زیبایی ساز می‌زنند و آدم کیف می‌کند.

او در پایان هم تاکید کرد: در روزهای آتی برنامه یک سال آینده ارکستر را تحت عنوان مهر تا مهر اعلام خواهیم کرد.

علی رهبری, ارکستر, ارکسترسمفونیک, ضبط, قطعه نهم, بتهوون,
آمار بازدید : 1,160
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500