ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 20 مرداد 1394 - ساعت 14:30:17
چاپ خبر

رهبر ارکستر فیلارمونیک چین آرزو کرد

جهان در هارمونی با نت‌های چینی

«لانگ یو» رهبر ارکستر فیلارمونیک چین اظهار امیدواری کرد که این گروه بتواند از طریق اجرای برنامه در کشورهای گوناگون، جهان را به سوی یک هارمونی واقعی سوق دهد.

جهان در هارمونی با نت‌های چینی

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه «نیویورک‌تایمز» با اشاره به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 5+1، اجرای ارکستر فیلارمونیک چین در ایران را یک نوع «دیپلماسی فرهنگی» قلمداد کرد.

ارکستر فیلارمونیک چین که مدیر هنری آن «لانگ یو» شهرت بین‌المللی دارد، برای اولین‌بار و در قالب تور «جاده ابریشم» برای اجرای برنامه راهی ایران خواهد شد. این ارکستر در کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز در قالب همین تور اجرا خواهد داشت.

براساس این گزارش، در حالی که یک‌ماه از رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا، آلمان، انگلیس‌، فرانسه‌، روسیه و چین می‌گذرد‌، برگزاری این کنسرت را توسط ارکستر فیلارمونیک چین می‌توان نوعی دیپلماسی فرهنگی قلمداد کرد. در همین حال، بسیاری از کشورهای دیگر نیز به گسترش روابط با ایران علاقه‌مند هستند.

«لانگ یو» رهبر ارکستر فیلارمونیک چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: سال‌ها است مشغول برنامه‌ریزی برای تور «جاده ابریشم» بوده‌ایم و امیدواریم ارکستر فیلارمونیک چین با ایجاد یک پل فرهنگی در سراسر جهان بتواند موانع موجود در میان کشورهای جهان را رفع کند و با این کار، مردم چنان به هم نزدیک شوند که بتوانیم جهان را به واقع به یک هارمونی برسانیم.

سمفونی 9 «دورژاک»، سمفونی شماره 5 چایکوفسکی و ویولن کنسرتو «چن چانگ» بخشی از قطعاتی است که در کنسرت تهران توسط ارکستر فیلارمونیک چین اجرا خواهد شد.

ارکستر فیلارمونیک چین در 25 می سال 2000 میلادی و بر مبنای ارکستر سمفونی رادیو، فیلم و تلویزیون چین بنا نهاده شد. این ارکستر اولین کنسرت خود را 16 دسامبر همان سال با مدیریت هنری «لانگ یو» اجرا کرد و در سال 2001 میلادی در کشورهای متعددی از جمله ژاپن، کره جنوبی و تایوان کنسرت برگزار کرد.

طولانی‌ترین تور این ارکستر در سال 2005 برگزار شد که شامل اجرای برنامه در 25 شهر در هفت کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای آمریکای شمالی بود.

به گزارش ایسنا، اعضا و نوازندگان ارکستر فیلارمونیک چین همراه رهبر این ارکستر - لانگ یو - قرار است روزهای 22 و 23 مردادماه دو اجرا در تالار وحدت  داشته باشد و 24 مردادماه ایران را ترک خواهد کرد. 

هارمونی, جهان, ارکستر, فیلارمونیک, چین, هارمونی,
آمار بازدید : 1,057
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500