ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - ساعت 00:07:29
چاپ خبر

عکس/نشست خبری آلبوم «ناگفته ها»

نشست خبری آلبوم «ناگفته ها» اثر شماره یک موسیقی کلاسیک جهان، 17 مرداد سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. حافظ ناظری خواننده و آهنگساز بین المللی در این نشست درباره جزییات و همچنین حواشی پیرامون آن صحبت کرد

عکس/نشست خبری آلبوم «ناگفته ها»

در ابتدای مراسم ویدیویی از مراحل ساخت اولین پروژه سمفونی رومی پخش شد و عوامل این اثر، نظرات خود را درباره آن و شخص حافظ ناظری بیان کردند. سپس علی نیکونیا مدیر روابط عمومی موسسه «آوای هنر» توضیحاتی را درباره برگزاری این کنسرت و لغو کنسرت سال گذشته برای خبرنگاران بیان کرد.   

حاقظ ناظری صحبت های خود را با خواندن شعر «لحظه دیدار نزدیک است/ باز من دیوانه ام مستم/  باز می لرزد دل و دستم/ باز گویی در جهان دیگری هستم» آغاز کرد:

آخرین باری که در ایران کنسرت گذاشتم مربوط به ۱۶ سال پیش و در کاخ سعدآباد تهران می شود.  یادم می آید در آن کنسرت خیلی از اولین بارها به وجود آمد و اتفاقات خاصی افتاد که برای هیچ برنامه دیگری آن اتفاقات رخ نداد. در آن کنسرت برای اولین بار یک استاد موسیقی کنار جوان ها به اجرای کنسرت پرداخت. برگزاری یک کنسرت موسیقی ایرانی با گروه چند نفره ای که سازهای آنها ساز اصلی ارکستر به حساب نمی آمدند چقدر سخت بود. در آن کنسرت  مردم تعجب کردند که چرا ما لباس سیاه پوشیده ایم. بعد از برگزاری کنسرت سعدآباد من برای مدتی از ایران رفتم. این مهاجرت برای من بسیار سخت و برای خیلی از افراد تعجب انگیز بود. اما من برای تحصیل به نیویورک رفتم.

ناظری در ادامه گفت: از فروردین ماه سال گذشته برنامه ریزی را انجام دادیم تا بتوانیم این کنسرت را در یک برنامه ۶ ماهه در ایران برگزار کنیم، اما متاسفانه مراحل قانونی به بن بست رسید و مجبور شدیم برنامه را کنسل کنیم. این بار هم با اینکه هنوز از نحوه حضور نوازندگان خارجی در کنسرت خبری نشده و ما همچنان نگران این موضوع هستیم، اما تصمیم داریم این بار به هر طریق که شده کنسرت را در ایران برگزار کنیم و امیدواریم اسطوره های بین المللی موسیقی جهان برای این کنسرت به ما اضافه شوند. البته نباید گفت نوازندگان خارجی به ایران می ایند بلکه باید بگوییم اسطوره های موسیقی جهان، به ایران می آیند. این افراد در کارنامه کاری خود ۴۲ جایزه گرمی دارند. قصد ما از دعوت و حضور این اسطوره ها آشنایی شان با فرهنگ ایران بوده است. من با کنسرت «ناگفته» می خواهم ناگفته های فرهنگی ایران را به گوش جهانیان برسانم. ما نه موسیقی پاپ و نه موسیقی راک داریم بلکه این گروه، استادان بزرگی هستند که می خواهند در این کنسرت فقط بنوازند و من به هیچ عنوان دلیل محدودیت های موجود را نمی دانم.

آهنگساز برجسته بین المللی با ابراز امیدواری برای برگزاری این کنسرت گفت: 20 روز فرصت دارم و امیدوارم در این مدت بتوانیم زمینه های حضور این نوازندگان را در ایران فراهم کنیم چون اگر این بار هم نتوانیم در خدمت این هنرمندان برای کنسرت باشیم، به هیچ عنوان برای وجهه فرهنگی ایران خوب نیست. من از مسوولان می خواهم حالا که از ما حمایت نمی کنند لااقل مانعی برای اجرای کارمان نباشند.  تور کنسرت های «ناگفته ها» پنجم و ششم شهریور ماه از باغ عفیف آباد شیراز آغاز و روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود و سپس اگر جانی در بدن و نفسی در سینه باقی بود در چند شهرستان دیگر نیز کنسرت برگزار می شود. انتخاب عفیف آباد نیز به این دلیل بود که وقتی عکس هایی از این کنسرت در سطح جهان منتشر می شود، منظره زیبایی داشته باشد. خیلی دلم می خواست تا این کنسرت، کنسرت متفاوتی باشد اما با این استرس هایی که پیش رو داریم شاید برگزاری متفاوت خیلی سخت باشد. من هر وقت که کنسرتی را برگزار می کنم چند کیلو از وزنم کاسته می شود، چون چنین پروژه هایی نیازمند فعالیت هایی بسیار سنگین است که موجب استرس های فراوان برای من می شود. تلاش ما ایجاد یک راه متفاوت است و امیدواریم که مخاطبان ایرانی در این مجموعه کنسرت ها ما را بپذیرند.

ناظری در مورد حضور نوازنده های ایرانی در این کنسرت نیز گفت: هم اکنون در مرحله انتخاب نوازنده هستیم و کارهایی را نیز در این زمینه انجام دادیم و طی چند روز آینده به صورت قطعی اسامی نوازندگان را اعلام خواهیم کرد. به هر صورت هم اکنون برای نوازندگان خارجی مشکل صدور ویزا وجود دارد اما امیدواریم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم در کنار این اسطوره های جهانی و نوازندگان ایرانی کنسرت های خوبی را به علاقه مندان ارایه دهیم. فرصت برای تمرین کم است اما من و برگزار کنندگان تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین اتفاق رخ دهد. هدف من از آوردن این اساتید به ایران ابتدا آشنایی آن ها با فرهنگ ایران بود و سپس برگزاری مستر کلاس های رایگان برای موزیسن های ایرانی، اما متاسفانه هنوز ویزای این اسطوره ها صادر نشده است و برنامه مشخصی نداریم. 

حافظ ناظری درباره آلبوم «ناگفته ها» بیان کرد: این آلبوم تفاوت بسیاری با آلبوم های دیگر دارد. از لحاظ شعر، آهنگساری و حتی نوازندگی متفاوت است. در این آلبوم حتی یک از یک لغت نیز بهره نگرفتیم. تمام مجموعه به صورت آوا است. تا مردم سراسرجهان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. 

نشست خبری, حافظ ناظری, ناگفته ها, موسیقی کلاسیک, فرهنگسرای نیاوران,
آمار بازدید : 1,593
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500