ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - ساعت 13:09:43
چاپ خبر

یک حاشیه نگاری مفصل از تمام خبرسازی های «امیر تتلو»

همه جنجالهای آقای شماره 6

امیر حسین مقصودلو (ملقب به امیر تتلو) از جمله خواننده های نسل اول موسیقی رپ در ایران بود که خیلی زود توانست با سبک و سیاق خودش، نامی برای خود دست و پا کند. تتلو در ابتدا با همراهی «حسین تهی» در قالب گروهی به نام T&T و در سبکR&B فعالیت زیرزمینی خود را آغاز کرد و به مرور فعالیت هایشان مورد توجه قرار گرفت و پس از چند سفر خارج از کشور، هر کدام از این دو چهره فعالیت های انفرادی خود را آغاز کردند.

همه جنجالهای آقای شماره 6

«تهی» چند سال بعد از ایران رفت ولی تتلو همچنان در ایران ماند و فعالیت های زیر زمینی خود را آغاز کرد. به مرور بیشترو بیشتر مورد توجه قرار گرفت و همه گیری آثارش باعث شد خیلی زود اسمی برای خود دست و پا کند.

سالهای ابتدایی آغاز به کارش چندان پر حاشیه نبود و عمدتا فعالیت هایش را تنها به صورت ویدئو کلیپ و تک قطعاتش دنبال می کرد. اما به محض همه گیری شبکه های اجتماعی، تتلو در فیسبوک و اینستاگرام فعالیت اش را آغاز کرد و همین شروعی بود برای جنجال های خبری این خواننده و حاشیه هایی که این روزها به اوج خود رسیده است. در این گزارش قرار است نگاهی داشته باشیم از مهم ترین خبرسازی های این خواننده در سالهای اخیر که باعث شد او جایگاه کنونی را در فضای موسیقی غیررسمی کشور داشته باشد.

* خداحافظی های نافرجام

تتلو در ابتدای دوره محبوبیت اش و پس از اینکه تقریبا هیچ امیدی برای گرفتن مجوز فعالیت رسمی در ایران نداشت، بارها و بارها در پیام های مختلف، مدعی شد که از بازار موسیقی کشور خداحافظی می کند. او حتی چند باری هم با انتشار متن های مختلف رسما از موسیقی خداحافظی کرد ولی خیلی زود باز هم با آثار و تک قطعات جدید بازگشت تا این خداحافظی های نافرجام یکی از سوژه های داغ مطبوعات آن زمان یعنی اوایل سال 92 شود. تتلو در یکی از چند متن خداحافظی خود نوشته بود: « باید بگم امروز یه روز معمولی نیست . یه حسی داشتم که باید این تتو رو میزدم. من رسما امروز از موزیک خداحافظی کردم. اونایی که منو دوست دارن باید منو درک کنن که من زندگیمو براشون گذاشتم . صبح تا شب تو اینترنت و استدیو و باشگاه بودم ولی انتظار داشتم لااقل از «خونه خوبه» یه تقدیر می شد و تو شبکه های ایران پخش می شد. من میخوام برم یه جایی دور که فقط خودم باشم و خودم . یعنی یه شبکه یه شرکت نباید حمایت میکرد از مــا ؟! واسه چی بخونم وقتی شهرام صولتی با لب های پروتزیش از من بیشتر پـخش میشه ؟ !واسه کی از تـه دلم بنویسم وقتی کنــسرت انـدی میرن پری پریا و آهای حنا گوش میدن و من باید بشینم تو خـونه واسه دوستام بخونم. یعنی ارزش مغـز در رفته از ای بری باخ بری باخ بیشتر نبود که باید یکی بیاد بگه اقا من اسپانسر میشم ویدیوشو بساز ؟ خلاصه منم زندگی دارم الان میبینم 12 سال کار کردم یه خونه از خودم ندارم .خوب من زندگی نمیخوام. زن نمیخوام. خوب من آدم نیستم.خیلی نـامردیه اگه بچـه های تتلیتی حرفامو نفهمن و بهم حق ندن .»

* محبوبیت در زندان

صبح روز 12 آذر ماه سال 92 را باید یکی از مهم ترین روزهای زندگی تتلو دانست که در واقع آغازی بود برای خبرسازی های این خواننده در فضای مجازی. صبح این روز تقریبا تمام خبرگزاری های رسمی کشور در متنی مشابه خبر دستگیری «امیر تتلو» را به نقل از رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا منتشر کردند. خبری که در متن آن آمده بود: « سرهنگ مسعود زاهدیان درباره برخورد پلیس با خواننده‌های زیرزمینی اقدام به ساخت آثار خود و پخش آن در شبکه‌های خارجی می‌کنند، گفت: پلیس با این دسته از افراد برخورد می‌کند و اخیرا نیز با خواننده‌ای به نام «تتلو» برخورد کرده است و وی هم‌اکنون پس از دستگیری در اختیار مقام‌قضایی است.وی با بیان اینکه پلیس تمامی این موارد را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کند، گفت: اجازه نخواهیم داد در فضای قانونی کشور اتفاقی بیفتد. بحمدالله هم صداوسیما و هم وزارت ارشاد زمینه‌های لازم برای فعالیت هنرمندان را فراهم کرده‌اند و افرادی که به شکل زیرزمینی قصد فعالیت دارند باید دست از این کار خود برداشته و در قالب هنر قانونی و واقعی به فعالیت خود ادامه دهند.» خبر به سرعت در تمام رسانه ها منعکس شد و خیلی زود از شبکه های ماهواره ای سر در آورد. دو روز پس از این دستگیری تتلو آزاد شد و انتشار ندامت نامه این خواننده پس از آزادی سرو صداهای زیادی را برای او در پی داشت: « معذرت می‌خوام، ببخشید که باعث نگرانی شدم. خیلی ممنونم از همه دوستان، از همه کسانی که به گوشم می‌رسید واقعا نگرانم بودند. باید بگویم که من علی‌رغم میل باطنی‌ام قدیم یک کارنامه بدی از نظر خیلی‌ها داشتم که باید پاسخگو باشم و پاسخگو هم می‌شوم و ایشالله که بتوانیم مجوز را بگیریم و بتوانیم تو ایران کار کنیم. فقط این را بدانید که من هر کاری که انجام می‌دهم و هر فعالیتی کردم فقط و فقط واسه خوشحال کردن شما مردم ایران بوده و هیچ وقت هیچ برگشت دیگری برای من نداشته. عاشقتونم و ایشالله که بتوانم توکل به خدا این قضیه را حلش کنم و کارهای قبلیم و کارنامه قبلیم را یک خورده سیاهی‌اش را کم کنم. من شرمنده‌ام. شرمنده همه مردم ایران. شرمنده همه هواداران که که نگرانشان کردم. شرمنده کشورم. شرمنده همه. این را بدانید که من فقط و فقط و فقط قصدم خدمت کردن بوده و همتون را از ته دلم دوست دارم. عاشقتونم.» انتشار عکس های تتلو با سربازان بازداشتگاهی که در آن بازداشت شده بود، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و باعث شد خبرسازی ها درباره او همچنان ادامه داشته باشد. چند هفته بعد خبر رسید که تتلو برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده و با چراغ سبز مسئولین رو به رو شده است.

* درگیری با هواداران پاشایی و بهنوش بختیاری

تتلو در مقاطع مختلف با چهره ها و آدم های مختلف گلاویز شده. از شادمهر عقیلی بگیر تا بهنوش بختیاری و هواداران مرتضی پاشایی. تتلو پس از انتقاد از کاور بودن آثار شادمهر با حمله هواداران خواننده آلبوم «دهاتی» رو به رو شد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. این خواننده همچنین در زملن فوت مرتضی پاشایی نیز به دلیل برخی صحبتهایش به شدت دست خوش انتقادات بود درگیری کلامی اش با «بهنوش بختیاری» بر سر تعداد فالوورهای اینستاگرام از دیگر جدل های پر سر و صدای چند ماه گذشته بود که باعث شد بار دیگر خبرساز شود. هر چند به مرور رابطه بختیاری و تتلو بهبود پیدا کرد و حتی کار به جایی رسید که بهنوش بختیاری پس از شنیدن یکی از آثار تتلو برای او نوشت:« موسیقی کشور به شما نیاز داره.من اینجا میخوام بگم که چرا دوستان باهات راه نیومدن..و جو بی جهتی راه انداختن؟ من آقای تتلو رو حتی یبارم از نزدیک ندیدم.اما باورم اینه که ایشون هنرمندن.انسان خوبین و روراست و بی شیله پیلن.باید از ایشون حمایت کنیم..این پست من از ته دلم و از جنبه کاملاً انسانیه..وباور خودمه…امیدوارم تاثیر داشته باشه….خوش و سلامت و پیروز میدان باشید آقای تتلوی عزیز…»

* شماره 6

حضور تتلو در تمین تیم فوتبال پرسپولیس و دوستی و رفاقت اش با بازیکنان این تیم از دیگر اتفاقاتی بود که باعث شد این خواننده حتی سر از صفحات اول و جلد روزنامه های ورزشی در بیاورد. انتشار برخی ویدئو های دو نفره تتلو و «پیام صادقیان» هم باعث شد بسیاری از اهالی ورزش دوستی صادقیان با این خواننده را مورد حمله قرار دهند و از تتلو بخواهند که دست از سر این بازیکن بردارد. تتلو که یک پرسپولیسی دو آتشه است و برخی عکسها از او با چهره ای مخفی در استادیوم آزادی و در حال تشویق پرسپولیس هم منتشر شده است، این انتقادات را بی پاسخ نگذاشت اما به قول خودش احترام بزرگترهای تیم محبوبش را حفظ کرد و با ادبیاتی درست و مودبانه به آنها پاسخ گفت. او بارها اعلام کرده که آرزویش این است که با شماره 6 پرسپولیس در میادین فوتبال حاضر شود. * تتلو و صدا و سیما ویدئو کلیپ «صاحب» اثری ارزشی و برای شب های قدر بود که تتلو در ایام ماه مبارک رمضان باانتشار برخی تصاویر از خود که در ساختمان صدا و سیما گرفته شده بود ، اعلام کرد که این ویدئو کلیپ قرار است از یکی از شبکه های سیما پخش شود. او همچنین از برخورد خوب و محترم پرسنل صدا و سیما با خود تعریف و تمجید کرد ولی آن ویدئو هرگز از تلویزیون پخش نشد و باز هم سر از اینترنت در آورد. چند هفته بعد موضع تتلو پس از انتشار برخی تصاویر شطرنجی از خودش در صدا و سیما عوض شد و اعلام کرد که می خواهد از صدا و سیما شکایت کند. او در واکنش به گزارش «خارج از گود» اخبار 20:30 که مطالبی را درباره وی بیان کرد، گفت:‌ «آقا چرا شطرنجی میکنین مارو؟! مگه ما قاتل یا متجاوزیم!؟ میخوای نشون ندی نشون نده این صد بار! چرا بی‌احترامی می‌کنید به آدم؟ اصلاً مجوز نداشتنِ کارام چه ربطی به فوتبال یا صدا و سیما داره! یه دفعه دیگه اگه صدا و سیما منو شطرنجی نشون بده از دستشون شکایت میکنم».

* کمی هم سیاست

پس از توافقات هسته ای بود که تقریبا تمام اهالی هنر و ورزش و بسیاری از شخصیت های مهم در پیام های مختلف سعی کردند که به عناوین مختلف احساسشان ازاین موضوع را بیان نمایند. تتلو هم ساکت ننشست و رو به «جواد ظریف» در این باره در اینستاگرامش نوشت: «به روح بابام کوچیکتم.حاج آقا “ظریف” دمت گرم پرچمت بالاست. مرسى كه دارى تلاش می‌كنى براى توافق و صلح. مرسى كه دارى به جارى شدن عشق كمك میكنى. منو همه ى تتلیتیا هم پشتتیم. همون‌جور كه گفتم سرباز حاج قاسم هستیم، سرباز شما هم هستیم و سرباز هر كى كه كوچكترین قدمو واسه خونمون ورداره هستیم. به روح بابام اینجا جلو یه میلیون میگم من سرباز و كوچیك همتونم البته اگه عددى به حساب بیایم و تا آخرین قطره خون پشت كشورمونیم. ایشالا خدا پشتو پناهت باشه. دست آقامون على به همراهت و همیشه سلامت و خوش خبر باشى سلطان.»

* حکم فدراسیون فوتبال لو رفت

دوستی نزدیک تتلو با فرهاد کاظمی «مربی تیم فوتبال راه آهن» تهران باعث شده بود این خواننده هر از چندگاهی به دیدار او برود و در این دیدارها بود که تتلو در اوج دادگاه قضایی بین تیم های پیکان و راه اهن، با چند جمله، رای مخفی فدراسیون فوتبال درباره بقای تیم راه اهن و سقوط پیکان را لو داد تا فدراسیون فوتبال زیر تندترین انتقادهای ممکن برود. تتلو پیش از انتشار و ابلاغ رسمی رای دادگاه اعلام کرد که راه آهن در لیگ برتر خواهد ماند و او نیز دوست دارد در تیم فرهاد کاظمی بازی کند و استادیوم ها را پر کند. پیش بینی این خواننده درست از آب در آمد ولی روابط عمومی باشگاه راه آهن در پاسخی رسمی به خواسته تتلو برای حضور در این تیم، اعلاک کرد: «با توجه به اینکه از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه ای بویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهار نظر های مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه آهن، ممانعت خواهد شد.»

* آخرین حاشیه: بغ بغووو

ماجرا از آنجا شروع شد که امیر تتلو یک موزیک ویدیو برای انرژی هسته ای ساخت و این موضوع ابعاد و حاشیه جهانی پیدا کرد. حضور یک ناو جنگی که دراختیار این خواننده قرار گرفته بود و تعداد زیادی سباز برای ضبط ویدئو کلیپ این قطعه، با واکنش های متفاوتی رو به رو شد و حتی رسانه های خارجی نیز از در اختیار داشتن این همه تجهیزات توسط یک خواننده غیر مجاز ابراز تعجب کردند. دراین بین تتلو در یک پست اینستاگرامی از طرفدارانش خواست که زیر همین پست بغ بغوو کنند و حدود 4000 نفر خواسته او را اجابت کردند. این موضوع و این اتفاق نادر و تاثیر پذیری چشم بسته دوستداران این خواننده به یک باره به بحث اصلی بسیاری از رسانه ها تبدیل شد و حتی کاریکاتورها و مطالب طنزی نیز در این باره منتشر شد. کار به مقایسه تتلو با «استاد شجریان» هم کشیده شد و اوضاع به قدری جنجالی شد که این خواننده به طرز عجیبی باردیگر در راس اخبار قرار گرفت و توجهات را به خود جلب کرد. این آخرین حاشیه تتلو در این یکی دو سالی بوده که فعالیت جدی خود را در شبکه های مجازی گسترش داده و توانسته به بهترین حالت ممکن از آنها استفاده خبری و رسانه ای داشته باشد.

امیرحسین مقصودلو, امیرتتلو, حسین تهی, پرسپولیس, خونه خوبه, انرژی هسته ای, بهنوش بختیاری,
آمار بازدید : 1,258
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500