ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - ساعت 18:36:15
چاپ خبر

بازرس خانه موسیقی: جنجال رسانه‌ای هیچ‌ تاثیری ندارد

بازرس «خانه موسیقی» با اعلام وصول نامه‌ی 15 منتقد این خانه گفت: پاسخ نامه‌ی منتقدان را پس از رسیدگی به موارد مطرح شده، به مجمع عمومی آتی «خانه موسیقی» تقدیم خواهم کرد.

بازرس خانه موسیقی: جنجال رسانه‌ای هیچ‌ تاثیری ندارد

 به گزارش ایسنا، آذر هاشمی درباره‌ی تقاضای منتقدان برای بررسی عملکرد هیئت‌مدیره‌ی خانه موسیقی اعلام کرد: با توجه به طرح موضوعات متعدد و متنوع در نامه‌ی منتقدان و با توجه به لزوم بررسی کامل و دقیق مستندات، مدارک و دلایل منتقدان، بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مشاور حقوقی خانه موسیقی، طبق بند چهارم ماده‌ی 26 اساسنامه‌ی خانه‌، گزارش نهایی پس از رسیدگی به موارد مطرح شده، به مجمع عمومی آتی خانه تقدیم خواهد شد.

او همچنین ضمن استقبال از نقد درون گروهی اعضای خانه تصریح کرد: با توجه به وجود جنبه‌های حقوقی در طرح برخی ادعاها و اتهامات نسبت به اشخاص در این نامه، ارائه‌ی گزارش نهایی نیازمند بررسی‌های دقیق فنی و مشاوره با حقوقدانان کارآزموده، جهت جلوگیری از تضییع حقوق، حیثیت مادی و معنوی افراد است و ایجاد فضای جنجال، هیاهو و تلاش برای فضاسازی رسانه‌ای، هیچ تأثیری در تهیه‌ی گزارش نهایی نخواهد داشت.

بازرس خانه موسیقی افزود: اگر چه رفتار نویسندگان نامه در رسانه‌ای کردن اتهامات اثبات نشده در فضای مجازی بویژه رسانه‌هایی که در سال‌های اخیر پایگاه اصلی مخالفت با جریان رسمی موسیقی کشور و نهاد صنفی موسیقیدانان بوده‌اند، دور از شأن و اخلاق حرفه‌ای هنری است اما بنده براساس وظایف ذاتی خود به عنوان بازرس خانه موسیقی، مطابق مقررات اساسنامه و مستندات موجود، نسبت به تهیه‌ی گزارش نهایی و ارائه‌ی آن به مجمع عمومی و در صورت نیاز مراجع قضایی جهت پیگیری کامل موضوع اقدام خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر 15 عضو خانه موسیقی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به بازرس این نهاد خواستار رسیدگی به لزوم غیرسیاسی و غیردولتی بودن خانه موسیقی ایران، رسیدگی به پرونده‌های تعاونی مسکن و کانون سازندگان ساز، ابهام درباره‌ی پرداخت حق عضویت‌ها و معوقه‌ها، تخلف در چاپ یک کتاب، شفاف‌سازی اساسنامه و اعلام پیگیری‌های انجام‌شده درباره‌ی لغو کنسرت‌ها شدند.

این در حالی است که معاون امور هنری وزیر ارشاد نیز در حاشیه‌ی بازدید از ارکستر سمفونیک چین در جمع خبرنگاران گفت:‌ تا زمانی که چیزی اثبات نشود، نمی‌توان به آنها استناد کرد. اخیرا در یکی از خبرگزاری‌ها مطلبی درباره‌ی خانه موسیقی نوشته شده بود که به هیچ وجه قابل اثبات نبود. این که بیاییم و قضاوت‌های نامشخص بکنیم، درست نیست. ممکن است در آینده و در خانه موسیقی بررسی‌هایی صورت گیرد و مسائلی مشخص شود اما تا قبل از مشخص شدن موضوع نمی‌توان داوری کرد.

مرادخانی همچنین اظهار کرد: ما به خانه موسیقی اعلام کردیم که باید مسائلی را که درباره‌اش مطرح هست مشخص و شبهات را برطرف کند. وجاهت قانونی هم برای ما مهم است. اما باید مسئله‌ای اثبات شود تا آن را قبول داشته باشیم. نمی‌توان گفت که فعالیت خانه موسیقی در حال حاضر غیرقانونی است. هیئت‌مدیره باید برود و مسائلش را حل و فصل کند و نتیجه را به ما گزارش دهد. وقتی همه‌ی این موارد مشخص شد به نتیجه می‌رسیم.

او همچنین اعلام کرد که جشنواره‌ی موسیقی فجر هنوز به خانه موسیقی واگذار نشده است. 

بازرس, خانه موسیقی, منتقد, جنجال, رسانه,
آمار بازدید : 1,184
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500