ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - ساعت 18:36:15
چاپ خبر

موسیقی قربانی سیاست‌گذاری‌های بی‌جا شده است

سیاستگذاری‌های بی‌جا باعث می‌شود تا خوانندگان همچون من نتوانند به راحتی فعالیت کنند.

موسیقی قربانی سیاست‌گذاری‌های بی‌جا شده است

حمید حامی آهنگساز و خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه به خبر انتشار آلبوم خود گفت: مسلما هر خواننده‌ای به منتشر کردن آلبوم و کار جدید علاقمند است ولی شرایط نامناسب این روزها موسیقی چندان رضایت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی من در حال جنگ با خودم و مردم هستم به دلیل این که مردم از لحاظ فرهنگی افت زیادی داشته‌اند و گرایش چشم‌گیری به سوی سینما و تلویزیون دارند و این امر باعث می‌َشود علاقه مردم به این سبک از موسیقی روز به روز کمتر شود.

حامی افزود: این افت فرهنگی در جامعه یک برنامه از قبل تعیین شده است و گروهی از افراد سودجو که فقط به صرف داشتن روابط سیاسی وارد عرصه موسیقی شده‌اند و این افت فرهنگی را به وجود آوردند و صرفا هدف آنها پول در آوردن است نه ارتقا سطح فرهنگی جامعه.

وی در خصوص غیاب طولانی مدت و تقلید برخی از خوانندگان جوان از سبک خود گفت: هنرمندی که از کار خود مطمئن باشد از غیبت و تقلید نمی‌ترسد تقلید شدن صدا من نه تنها برایم عذاب‌آور و سخت نیست بلکه بسیار خوشحالم به این دلیل که به هدف خود یعنی الگو شدن رسیده‌ام.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌هایی که در بازار این روزهای موسیقی جریان دارد باعث دشوار شدن اخذ مجوز برای خوانندگانی مثل من شده است و همچنین نداشتن پشتوانه مالی از طریق همان سیاست‌گذاری‌های و سنگ انداختن‌ها باعث می‌َشود تا خوانندگانی همچون من نتوانند آلبوم جدیدی به راحتی و آسانی دیگر خوانندگان منتشر کنند.

حامی در پاسخ به این سوال که آیا از ترانه‌سراهای جوان نیز در کارهایتان استفاده می‌کنید، گفت: اگر قرار باشد با ترانه‌ سراهای جوان کار کنم ترجیح می‌دهم با آنهایی که خط فکریشان با من هماهنگ است همکاری کنم همچنین شخصیت آنها و ترانه‌‌هایشان برایم بسیار حائز اهمیت است و اگر شخصیت ترانه‌سرا برایم قابل هضم نباشد با او همکاری نخواهم کرد.

حامی در خصوص وسواس در انتخاب ترانه‌هایش گفت: من راجعه به روتختی و ملافه و چشمان یار نمی‌خوانم این نوع از ترانه‌ها همان ترانه‌های قدیمی پیرهن صورتی در دهه 50 است اگر ترانه را از صفر تا صد طبقه‌بندی کنیم ترانه باید به صد نزدیک‌تر باشد تا تاثیر خود را بر روی مخاطب بگذارد.

حامی در خصوص کمک به جوانان با استعداد در حوزه موسیقی عنوان کرد: خوانندگانی همچون من با وجود باند‌بازی وسیاسی‌بازی‌ها نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند ولی اگر تمامی امکانات در حوزه موسیقی را داشته باشم حتما استقبال می‌کنم. من با 16 سال سابقه کاری در این حیطه ماننده خواننده تازه واردی هستم که برای اولین بار اقدام به اخذ مجوز می‌کند با این وجود نمی‌توانم کمک چشم‌گیری در این خصوص انجام دهم.

حامی خاطرنشان کرد: با وجود این همه اشعار ترانه‌های بی‌محتوا و پوچ ترجیح می‌دهم ترانه‌های رپی را گوش دهم که باعث تفکر شود نه ترانه‌های مانند پیرهن صورتی.

حمیدحامی, سیاست گذاری, قربانی, آ خدا,
آمار بازدید : 905
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500