ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394 - ساعت 13:05:08
چاپ خبر

سیامک جهانگیری با اثر جدید خود می‌آید / آلبومی که سیمین بهبهانی غزل‌هایش را انتخاب کرد

آلبوم جدید سیامک جهانگیری با اشعار سیمین بهبهانی اوایل شهریور منتشر می‌شود.

سیامک جهانگیری با اثر جدید خود می‌آید / آلبومی که سیمین بهبهانی غزل‌هایش را انتخاب کرد

سیامک جهانگیری، آهنگساز و نوازنده نی در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یک اثر موسیقایی هستیم که این اثر اوایل شهریورماه سال جاری از سوی انتشارات نغمه حصار روانه بازار موسیقی می شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: در این اثر من بر روی برخی اشعار سیمین بهبهانی آهنگسازی کرده‌ام که دکلمه قطعات نیز به عهده مرتضی یاسوری بوده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه این اثر به کوارتت زهی اختصاص دارد، عنوان کرد: اشعار سیمین بهبهانی به صورت دکلمه خوانده شده است، این اثر شامل 20 قطعه است.

این آهنگسار خاطرنشان کرد: در این آلبوم 20 غزل از اشعار سیمین بهبهانی انتخاب شده است که این اشعار اجتماعی، عاشقانه و..... است.

سیامک جهانگیری در ادامه تاکید کرد: این اشعار با نظر و تایید زنده یاد سیمین بهبهانی انتخاب شده است و تمام سعی خود را کردیم تا فضای حسی این غزل‌ها به خوبی به مخاطبان منتقل شود.

این نوازنده نی در پایان گفت: در این آلبوم مجید اسماعیلی (ویولن سل)، علیرضا دریایی (ویولن)، آرش خوانساری (عود) و.... با من همکاری کرده‌اند.

سیامک جهانگیری موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد عبدالنقی افشارنیا از ۱۲ سالگی آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۱ با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی، از محضر اساتیدی چون مجید کیانی، داریوش طلایی و... بهره جست و همزمان در زمینه نوازندگی، از تجربیات محمد علی کیانی‌نژاد بهره‌های فراوان برد.

او در سال ۱۳۷۶ با ارایه رساله نظری خود، با عنوان بررسی ساختار ملودی در نی که خلاصه آن در شماره پیشین "مقام" به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید، در رشته موسیقی فارغ‌التحصیل شد. در ایران آلبوم‌های "سور و سوگ"، "شیونگ و در خیال کپاچین‌های البرز"، "تنها" و "خانه‌ام ابری است"، به آهنگسازی این موسیقی‌دان منتشر شده است.

این نوازنده با اساتیدبزرگی چون کیهان کلهر نامزد جایزه گرمی و یویوما نوازنده بسیار نامی چینی تبار (ویولنسل) در پروژه بزرگ راه ابریشم همکاری دارد.
 

آلبوم موسیقی, سیامک جهانگیری, سیمین بهبهانی, شهریور, نوازنده نی,
آمار بازدید : 1,263
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500