ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 - ساعت 14:01:07
چاپ خبر

ناگفته˝ حافظ ناظری به صورت دیجیتالی منتشر شد

آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری به تهیه‌کنندگی کمپانی «سونی» از روز شنبه 24 مرداد به صورت دیجیتالی از طریق سایت «بییپ تونز» منتشر شد.

ناگفته˝ حافظ ناظری به صورت دیجیتالی منتشر شد

به نقل از روابط عمومی این اثر، این آلبوم نخستین اثر از "پروژه سمفونی رومی" است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار بر روی آن بوده است. پروژه سمفونی رومی چنان‌که در متن کاور آلبوم "ناگفته" آمده، به دنبال یافتن "افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان" است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نام‌گذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی "سمفونی" و "رومی" یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.

در کاور این آلبوم، "ناگفته" به عنوان اثری معرفی شده که در هر سه بُعد بنیادی موسیقی، یعنی آواز، آهنگسازی و ارکستراسیون به دنبال عرضه "نگاهی متفاوت و برخوردی بدیع" است. این اثر "دریافت، تفسیر و ترجمان موسیقایی آهنگساز از هستی، آفرینش و به طور کلی از کائنات از سپیده‌دم صبح ازل تا انتهای ابدیت" توصیف شده است.

آلبوم "ناگفته" دارای ۱۶ قطعه است و همانند سمفونی کلاسیک، چهار فصل یا موومان دارد، با این تفاوت که ساختار فرمال سمفونی در آن به هم ریخته و هر موومان خود دارای چند موومان است. در این چهار فصل، فصل آفرینش شامل دو قطعه "صلح اتمی" و "ماده سیاه" است. فصل هستی تنها دارای یک قطعه "زندگی" است. فصل "ناگفته" که بخش اصلی آلبوم را تشکیل می‌دهد، سوییتی در هفت موومان است که بر اساس هفت وادی عرفان یا "هفت شهر عشق" عطار نام‌گذاری شده‌اند: طلب، عشق، درک، رهایی، یگانگی، حیرت، عدم مطلق و فصل پایانی که "بازگشت ابدی" نام دارد، شش قطعه به نام‌های رقص کهکشان‌ها، نزول، رهایی، سکوت، عروج و در ‌‌‌نهایت و جاودانگی دارد.

در فصل دوم و چهارم، آواز استاد شهرام ناظری (پدر حافظ ناظری) به گوش می‌رسد که در قطعه "زندگی" شعری از هوشنگ ابتهاج و در قطعه "نزول" شعر "بازآمدم" از مولانا را می‌خواند. با این حال، حافظ در قطعه "ناگفته" از شعر و ترانه استفاده نکرده و به جای آن، در همراهی با گروه کُر، از تحریرهای خاص آواز ایرانی مثل یک ساز استفاده کرده تا اثرش بتواند با شنوندگانی از زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کند، ساز ابداعی حافظ ناظری نیز که "حافظ" نام دارد، در این آلبوم نواخته شده است.

از دیگر نکات درباره آلبوم "ناگفته"، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگان برجسته‌ای نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

نسخه دیجیتالی آلبوم "ناگفته" از طریق سایت "بیپ تونز beeptunes.com" قابل دریافت است و به پنج نفر از کسانی که این آلبوم را از این وبسایت خریداری کنند، به قید قرعه پنج بلیت VIP دونفره کنسرت حافظ ناظری اهدا خواهد شد.

ناگفته ها, حافظ,ناظری, سونی,
آمار بازدید : 1,010
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500