ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 27 مرداد 1394 - ساعت 14:39:06
چاپ خبر

تنها برنامه موسیقى تلویزیون چرا متوقف شد؟ / مدیر شبکه آموزش از تعلیق «دستان» می‌گوید

تنها برنامه تلویزیونی که اختصاصی به موسیقی می‌پرداخت با پخش تنها یک قسمت برای بار دیگر متوقف شد؛ در همین رابطه حسین ساری مدیر شبکه آموزش درباره تعلیق برنامه «دستان» توضیح داد.

تنها برنامه موسیقى تلویزیون چرا متوقف شد؟ / مدیر شبکه آموزش از تعلیق «دستان» می‌گوید

مدت‌هاست که اهالی موسیقی تقاضای کمی توجه به این هنر دارند. اهالی موسیقی بارها از عدم توجه رسانه ملی به این هنر گله‌ کرده‌اند و حتی بسیاری از مشکلات این عرصه را به نداشتن رسانه در جهت فرهنگ‌سازی برای عرصه موسیقی عنوان کرده‌اند.

نداشتن برنامه‌ای در جهت معرفی، ایجاد گفتمان و طرح مسائل و مشکلات عرصه موسیقی یکی از خواسته‌های اهالی این هنر است و اگرچه طی سالیان گذشته بودند برنامه‌های که برای این حوزه ساخته شده‌اند؛ اما توقف یک‌باره آن‌ها تمام دستاوردهای گذشته را از بین برده است. در یکی از آخرین موارد این موضوع که طی روزهای گذشته رسانه‌ای شده‌ است و منتقدان بسیاری را در عرصه موسیقی داشته؛ بحث توقف برنامه "دستان" در شبکه آموزش است.

این برنامه موسیقایی که طی این سال‌ها تنها برنامه‌ای بود که به صورت جدی به حوزه موسیقی و مسائل آن می‌پرداخت؛ با پخش یک قسمت از آن پس از ماه مبارک رمضان برای بار دیگر متوقف شد.

برنامه "دستان" از ابتدای امسال پخش آن از تلویزیون به حالت تعلیق درآمد و حسین ساری، مدیر شبکه آموزش، پخش مجدد این برنامه را منوط به یکسری تغییرات در محتوای برنامه کرد. اما با این وجود این برنامه بعد از عید فطر برای بار دیگر یک بار با حضور حسام‌الدین سراج روی آنتن رفت و بعد از آن دیگر خبری از ادامه این برنامه نشد.

سید عباس سجادى که در برنامه "دستان" در نقش مجری حضور داشت درباره به تعلیق درآمدن این برنامه به هنرآنلاین گفت: علت توقف این برنامه را در حالی که ما 20 قسمت را به صورت کامل آماده ضبط داشتیم نمی‌دانم و مدیران تلویزیون باید پاسخگوی آن باشند.
او پیش این درباره تعلیق برنامه "دستان" گفته بود: با مدیران ارشد رسانه ملی صحبت‌هایی داشتیم که طی آن مشکل پخش برنامه "دستان" حل شد و تصمیم بر این شد که برنامه را بعد از ماه مبارک با انرژی بیشتری شروع کنیم. در واقع از ما خواستند که بار آموزشی برنامه را بیشتر کنیم و به موسیقی اصیل بپردازیم.

اما با این وجود برنامه "دستان" پس از ماه رمضان فقط یک‌بار روی آنتن رسانه ملی رفت تا به تعلیق درآمدن این برنامه شایعاتی را پیرامون عوامل سازنده آن پدید آورد.

سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا دیدار او با برخی از اهالی پیشکسوت موسیقی عامل اصلی قطع این برنامه بوده، گفت: من هر زمان که باشد برای هر هنرمندی احترام قائلم، اما نمی‌‌دانم واقعاً قضیه از چه قرار است و باز هم می‌گویم علت را از مدیران رسانه ملی جویا باشید.

از سوی دیگر دکتر حسین ساری درباره قطع این برنامه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر برنامه‌ای در تولید ممکن است به مشکلاتی برخورد کند و سازمان مجبور می‌شود جلوی آن را بگیرند، و برنامه "دستان" هم از این قاعده مستثنا نیست. "دستان" در فرآیند تولید دچار یک سری اشکالات شد و مجبور به توقف آن تا زمان رفع اشکالات شدیم.

مدیر شبکه آموزش درباره شایعات قطع این برنامه به دلیل دیدار مجری برنامه "دستان" با برخی از اهالی موسیقی گفت: وقتی می‌گوییم مشکلات یعنی تمام روند جریان تولید را دربر می‌گیرد و منوط به شخص خاص یا اتفاقی شاخص نیست.

لغو, دستان, شبکه آموزش, حسین ساری,
آمار بازدید : 1,043
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500