ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 - ساعت 12:27:50
چاپ خبر

رشید وطن دوست موسیقی آذری را به ارکستر ملی می‌آورد / 2 آلبوم متفاوت در دست انتشار دارم

رشید وطن دوست می‌گوید من و فرهاد فخرالدینی دوستی عمیقی با هم داریم و فخرالدینی بخاطر اینکه همشهری من و آذری زبان محسوب می‌شود از من به عنوان خواننده برای ارکستر ملی دعوت کرد.

رشید وطن دوست موسیقی آذری را به ارکستر ملی می‌آورد / 2 آلبوم متفاوت در دست انتشار دارم

رشید وطن دوست خواننده آذری زبان درباره حضورش در ارکستر ملی به هنرآنلاین گفت: من پیش از تعطیلی ارکستر به مدت 10 سال سولیست ارکستر بودم و بعضی از اوقات برای ارکستر قطعات معروف آذربایجانی و اپرای کوراوغلی را اجرا می‌کردم تا اینکه فخرالدینی از من برای حضور در ارکستر ملی دعوت به عمل آورد. در واقع من و فرهاد فخرالدینی دوست عمیقی با هم داریم و فخرالدینی بخاطر اینکه همشهری من و آذری زبان محسوب می‌‎شود از من به عنوان خواننده برای ارکستر ملی دعوت کرد.

وطن دوست ادامه داد: رپرتوار ارکستر  به شکلی درست شده که هریک از خوانندگان دو قطعه اجرا کرده و به نوبت روی سن بروند، یعنی اول آقای حمیدرضا نوربخش دو قطعه اجرا کرده و سپس من دو قطعه آذری را اجرا می‌کنم. این روال تا پایان کار ادامه می‌باید و در آخر اجرا هم یک قطعه با عنوان "ای ایران" ساخته روح ا... خالقی را مشترکا به زبان فارسی اجرا خواهیم کرد.

او درباره قطعات اجرایی‌اش در این برنامه گفت: قطعه "قرمفیل" ساخته واسیف آدیک، "منیم عزیزیم وطن" ساخته توفیق قلی اف، "وطنیم دیر" ساخته سلیمان علی عسگر اف، اپرای "آدین مالالان" ساخته اوزیر حاجی بیکف را اجرا خواهم کرد.

این خواننده همچنین به کنسرت بعدی خود اشاره کرد و گفت: رسیتال آواز و پیانو قطعات کلاسیک فارسی و آذربایجانی من هم در شهریور ماه برگزار خواهد شد، همچنین کنسرت آموزشگاهم با نام "ثمین" در دو بخش اساتید و دانش آموختگان روز 10 مهرماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. خود من در بخش اساتید قطعات کلاسیک را اجرا می‌کنم و دانش‌آموزان فرهیخته آموزشگاه هم با پیانو گیتار قطعاتی را اجرا خواهند کرد.

این هنرمند در پایان صحبت‌هایش درباره برنامه‌های آینده کاری خود گفت: دو آلبوم آماده انتشار دارم که اولین آلبومم دو سی دی است که یکی از این سی دی ها با پیانو رامین جمال‌پور با نام "زندگی در میان گل‌های رز" شامل اپرا و آوازهای فلکلور ایتالیایی است و در سی دی دوم هم با نام "دوستت دارم" بخشی از آثار بتهوون است. آلبوم دومم هم با نام "آیریلیق"  شامل ۱۲ قطعه از قطعات معروف آذری استفاده شده که بیشتر قطعات این اثر با پیانو اجرا شده‌اند و  چنگیز صادق اف (پیانیست باکویی) نوازندگی پیانو را بر عهده دارد و من به عنوان خواننده با این گروه همکاری می‌کنم. هر دو اثر از از سوی شرکت "ترنم نی" منتشر می شوند.

رشیدوطن پور, فرهادفخرالدینی, خواننده, ارکسترملی, موسیقی آذری,
آمار بازدید : 1,274
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500