ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 - ساعت 13:15:51
چاپ خبر

در نشست رسیتال گیتار کلاسیک مطرح شد

برگزاری کنسرت‌های تخصصی به لحاظ فنی و اجرا کار دشواری است

هنرمند جوان گیتار کلاسیک در تشریح جزئیات تازه‌ترین کنسرت موسیقایی خود از روند نزولی اجرای برنامه‌های زنده حوزه گیتار کلاسیک انتقاد کرد و گفت: برگزاری کنسرت‌های تخصصی به لحاظ فنی و اجرا کار دشواری است.

برگزاری کنسرت‌های تخصصی به لحاظ فنی و اجرا کار دشواری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درست‌پور در نشست خبری تازه‌ترین کنسرت خود که چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به قطعاتی که قرار است در این برنامه زنده اجرا کند، توضیح داد: در این کنسرت که به اجرای قطعات ماندگار حوزه گیتار کلاسیک اختصاص خواهد داشت، آثاری از باخ، اسکارلاتی،تارکا، آلبنیز، گرانادوس، باریوس، ویلالوبوس و کوشکین برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد که تصور می‌کنم با توجه به قطعاتی که برای این کنسرت انتخاب کردم، تماشاگران شاهد اجرایی خواهند بود که در نوع خود جالب توجه است.

وی افزود: مدت دو سال است که برای این کنسرت تمرین کرده‌ام. البته پیش از این تجربه‌هایی در زمینه اجرای زنده داشتم اما با توجه به اینکه احساس کردم اجرای کنسرت‌های گیتار کلاسیک در ایران بسیار کم شده است، سعی کردم به سهم خود در تدارک برگزاری این کنسرت باشم که بتوانم جای خالی رپرتوارهای تخصصی در زمینه گیتار کلاسیک را به نوعی پر کنم. البته هنوز نمی‌دانم چرا برگزاری کنسرت‌های گیتار کلاسیک در کشورمان تا این حد کم شده و لازم است تا در این زمینه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

درست‌پور تأکید کرد: این را قبول دارم که برگزاری کنسرت‌های تخصصی چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اجرا برای هنرمندان کاری سخت و دشوار است به ویژه اینکه از حدود ۷ سال پیش من شاهد روند نزولی رسیتال‌های گیتار گلاسیک بوده‌ام که در بسیاری از موارد برنامه‌هایی را به مخاطب ارائه داده‌اند که چندان از درجه کیفی مناسبی برخوردار نیست. به هر ترتیب آنچه در کنسرت پیش‌رو تقدیم مخاطبان خواهد شد، تلاش برای یک اجرای جالب توجه و کیفی به مخاطبان موسیقی کلاسیک است که امیدوارم در انجام این کار موفق بوده باشم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبق نظراتی که از کارشناسان و منتقدان گرفتم، آن‌ها بر این باور بودند که قطعات انتخاب شده برای این کنسرت آثاری هستند که می‌تواند در حوزه تخصصی گیتار کلاسیک مورد توجه قرار گیرد. اتفاقاً هدف من هم همین بوده که قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کنم که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشم. کما اینکه برخی از قطعات بودند که برای پیانو نوشته شده و من در این کنسرت آن‌ها را برای گیتار کلاسیک آماده کردم و تصور می‌کنم اجراهای زیبایی خواهند بود که تماشاگران از شنیدن آن لذت می‌برند.

درست‌پور در بخش پایانی صحبت‌های خود از آماده‌سازی برای انتشار اولین آلبوم موسیقایی خود در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مشغول انتخاب برخی از قطعات منتخب کنسرت‌های خودم هستم که بتوانم آن‌ها را در قالب یک آلبوم ویژه به بازار موسیقی ارائه دهم و به محض اینکه کار انتخاب آثار به اتمام رسید، آن را به تهیه‌کننده ارائه خواهم داد.

رسیتال گیتار کلاسیک حسین درست‌پور جمعه ۳۰ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

رسیتال, گیتار, کنسرت, تخصصی,
آمار بازدید : 1,044
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500