ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 30 مرداد 1394 - ساعت 20:41:42
چاپ خبر

رهبر ارکستر «رضا صادقی» از روزهای شلوغی که پیش‌رو دارد سخن گفت

آلبوم «خارج از تصور» با صدای «پویا نیکپور» تا پایان تابستان منتشر می‌شود

«پویا نیکپور» یکی از موزیسین‌های با سابقه‌ای است که این روزها به عنوان رهبر ارکستر با «رضا صادقی» فعالیت می‌کند.

آلبوم «خارج از تصور» با صدای «پویا نیکپور» تا پایان تابستان منتشر می‌شود

او طی سال‌های اخیر علاوه بر حضور در کسوت آهنگساز و تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر، خوانندگی را هم به شکل جدی دنبال کرده است. نیکپور در سال 89 آلبوم «راه بی پایان» را با صدای خودش به بازار عرضه کرد که آن اثر با وجود پخش نه چندان قوی اما مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او در همان سال تیتراژ سریال «چاردیواری» را هم در یک فضای شاد و فان اجرا کرد و نشان داد که اهل تجربه‌های متفاوت در این حوزه است. او حالا یک اثر دیگر را تولید کرده که طی روزهای آینده راه بازار را در پیش خواهد گرفت. پویا نیکپور در گفتگو با سایت «موسیقی ما»، جزئیات آلبوم «خارج از تصور» و جدیدترین فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را تشریح کرد.
پویا نیکپور در ابتدا گفت:«به دنبال تولید موزیک ویدئو برای آلبوم شخصی خودم هستم و مذاکرات با یک تیم حرفه‌ای ساخت موزیک ویدئو را دنبال می‌کنم. اما آلبوم جدید من به نام «خارج از تصور» شامل ده ترانه است. دو قطعه را از طریق فضای مجازی به مخاطبان ارائه کرده‌ام ولی همه آثار مجوز نشر دارند. یکی از این قطعاتی که در فضای مجازی منتشر شد را با همراهی «رضا صادقی» خواندیم ولی این اثر در آلبوم با ورژن متفاوتی شنیده می‌شود. این آلبوم نسبت به آثار گذشته خودم متفاوت است و انواع گوناگون موسیقی را شامل می‌شود. من طی دو دهه گذشته با خواننده‌های مختلف کار کرده‌ام و در زمینه موسیقی تصویر و سریال هم فعالیت‌های زیادی داشتم. به همین دلیل این امکان را داشتم که خودم را در سبک‌های مختلف محک بزنم. اما با هدف ورود با جدول انتخاب‌های مردمی کارهای عجیب و غریب در این آلبوم نکرده‌ام و اصلا چنین هدفی هم نداشتم.»
نیکپور عوامل تولید آلبوم جدیدش را هم اینگونه معرفی کرد:«تمامی آهنگسازی و تنظیم‌های آلبوم خارج از تصور را خودم انجام داده‌ام. نه ترانه از سروده‌های «مهدی ایوبی» و یک ترانه هم از آثار «پوریا متابعان» است. مسترینگ این آلبوم انجام شده و مراحل صدور مجوز آن هم به پایان رسیده است. با یکی از شرکت‌های پخش مذاکراتی انجام داده‌ام و برنامه ما این است که آلبوم خارج از تصور حداکثر تا پایان تابستان به بازار عرضه شود.»
او سپس به این نکته اشاره کرد که آلبومش پخش سوپر مارکتی ندارد و خاطرنشان کرد:«آلبوم «راه بی پایان» من هم با همین شکل و شمایل منتشر و کمتر دیده شد. اما امروزه با وجود فضای مجازی قطعا برنامه ریزی خبری بهتری خواهیم داشت تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان در جریان جزئیات این اثر قرار بگیرند و برای تهیه آن مشتاق شوند. اما آلبوم من پخش سوپرمارکتی نخواهد داشت زیرا با این سبک پخش نتوانسته‌ام ارتباط برقرار کنم. نوع موسیقی من به گونه‌ای نیست که روی پیشخوان سوپرمارکت‌ها عرضه شود.»
او جزئیات سایر فعالیت‌های خود را هم اینگونه بیان کرد:«همچنین به همراه «فرید شب‌خیز» مشغول کار بر روی موسیقی سریالی به نام «آقا و خانم سنگی» هستم که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. تولید یک آلبوم برای یک خواننده جوان به نام «ایمان حسینی» را دنبال می‌کنم که تا کنون دو قطعه از ایشان منتشر شده است. از سوی دیگر مشغول تمرین برای یک کنسرت هم هستم که هنوز نمی‌دانم تاریخ دقیق این برنامه چه زمانی است. برخی از قطعات آلبوم «صدای سکوت» که دو سال پیش منتشر کردم را در این برنامه به صورت کوارتت یا تریو اجرا خواهم کرد. با «رضا صادقی» هم سفرهایی به سمت اروپا و آمریکا خواهیم داشت و در حال بررسی انتخاب نوازنده برای آن برنامه‌ها هستیم. البته تور کنسرت‌های ما از عید فطر آغاز شده و فعلا هم قصد همکاری با خواننده دیگری ندارم. مگر اینکه خواننده یا گروهی را ببینم که همکاری با آنها برایم جذابیت داشته باشد. قرار است که صحبت‌هایی هم با گروه «دیوار» پس از آن همه جنجال داشته باشیم. کلا ایده‌ها و طرح‌های نو زیاد در ذهن دارم ولی لازمه محقق شدن آنها زمان، همکاری تهیه کننده‌ها و افراد مختلف است تا همزمان با برآورد بودجه، کارها آغاز شود. متاسفانه با توجه به شرایط بازار اخبار جالبی نشنیده‌ام که باعث شود این پروژه‌ها و کارهایی که عرض کردم با سرعت بیشتر پیگیری شود.»
پویا نیکپور در پایان گفت:«به زودی یک مستر کلاس بزرگ را دایر خواهم کرد و از تمامی موزیسین‌های جوان و علاقه‌مندان ثبت نام به عمل می‌آید. این دوره شامل مبانی پروداکشن و اجرایی موسیقی و نحوه حضور روی صحنه است. من خیلی تمایل دارم که این برنامه را با حمایت رسانه‌ها در آموزشگاه‌های خاص برگزار کنم. این می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که منتظر چنین کلاس‌هایی باشند. دوستان می‌توانند با ایمیل info@pouyanikpour.com  مکاتبه نمایند. هنوز جزئیات و محل برگزاری این کلاس‌ها قطعی نشده ولی علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ایمیل با بنده در تماس باشند و آنها راهنمایی خواهم کرد.»

آمار بازدید : 1,327
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500