ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 - ساعت 18:45:44
چاپ خبر

بلیت های 100 هزار تومانی کنسرت های موسیقی از نگاه یک نوازنده پاپ

نوازنده ی گیتار کلاسیک گفت: هنوز می بینیم برخی خواننده های فالش خوان که در برج میلاد و ... کنسرت هایی با بلیط های 100 هزار تومانی می گذارند، همه ی بلیط هایشان را مخاطب عام می خرد ، دست می زند و برایشان هورا می کشد.

بلیت های 100 هزار تومانی کنسرت های موسیقی از نگاه یک نوازنده پاپ

حسین درست پور نوازنده گیتار کلاسیک، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجراهایی مانند رسیتال گیتار کلاسیک، طرفدارهای خاص خودش را دارد و به طور کلی افرادی که پیگیر این دست برنامه ها هستند، از برگزاری این اجراها استقبال می کنند و عموم، اغلب به شکلی اتفاقی برای چنین اجراهایی بلیط می خرند. افرادی هم هستند که به محض شنیدن نامِ «گیتار» در رسیتال گیتار، با تصور اجرایی دربردارنده ی قطعه های پاپیولار می آیند و بلیط می خرند، اما با موسیقی مواجه می شوند که به طور کامل با این تصور در تضاد است.
« من دیده ام که برخی از افرادی که به اسم موسیقی پاپ کنسرت برگزار می کنند، فالش خواندن برایشان عادی شده است و جالب اینکه مردم هم هیچ اعتراضی نمی کنند، چون این طور شده که امروز جمعی از مردم تصمیم می گیرند بروند کنسرت تا خود را تخلیه کنند، انگار که به استادیوم فوتبال رفته اند و اصلاً برایشان مهم نیست که موسیقی خوب گوش کنند. این در حالی است که در دهه ی پنجاه، فردی را داریم مثل زنده یاد واروژان که در عین حال که به فکر پسند عامه بود، می خواست موسیقی خوب نیز به مردم تحویل دهد.»
وی درباره ی چگونگی افزایش سطح سلیقه ی عامه ی مخاطبان گفت: رسانه ها، از صداوسیما گرفته تا ماهواره ها و روزنامه ها و مجله ها، مدام خواننده هایی را پر وبال می دهند و حمایت می کنند و بالا نگه می دارند، که کار ارزشمندی تحویل مردم نمی دهند، اما با تبلیغ و حمایت رسانه ها، مردم از این دست افراد استقبال می کنند و وقتی غذای موسیقیایی این ها به دهانشان مزه می کند، هوادارشان می شوند، اما کسی نمی آید لابه لای این همه همبرگر و سوسیس و کالباس، غذاهایی مقوی و اصیل هم به خورد مخاطب بدهد.
درست پور ادامه داد: اکنون برنامه های خوبی از تلویزیون پخش می شود و در یکی از آن ها که هر شب از یکی از شبکه های سیما پخش می شود و اساس کارش بر خنده است، می بینیم و می شنویم که موسیقی به نسبت بهتری به گوش مردم می رسد یا در کارهای مهران مدیری که می بینیم که در تیتراژ یا لابه لای سریال، قطعه هایی مثلاً از باخ یا حتی موسیقی جز پخش می شود و مردمی که هر هفته می روند و این سریال را می خرند، مجبور می شوند لابه لای این اثر قطعه هایی از جنس دیگری از موسیقی هم گوش دهند و همین به ارتقای سلیقه ی مخاطب کمک خواهد کرد.
این نوازنده با اشاره به روند پر دردسر برگزاری کنسرت، گفت: الآن در حوزه ی اجرای کنسرت، اتفاق های بدی درحال وقوع است . به شدت هزینه ی اجاره ی تالار را بالا برده اند. سالنی مثل رودکی، پارسال اجاره اش برای یک شب، 2 میلیون و 500 هزار تومان بود، فروردین امسال 3 میلیون و 200 میلیون و حالا 3 میلیون و 600 هزار تومان شد.
در کل امیدوارم حمایتی که دارد اکنون از ارکستر سمفونیک و رهبر فرهیخته و باسواد و بزرگش، آقای علی رهبری، می شود، از گونه های دیگر و اجراهای دیگر، مثل آنسامبل یا رسیتال هم صورت بگیرد و این، وظیفه ی انجمن موسیقی و دیگر نهادهای مربوط به موسیقی است.
این نوارنده ی گیتار کلاسیک در پایان گفت: باید بگویم که اگر بخواهیم اجراهای خاص تر و کیفی تر، رونق پیدا کند، خود هنرمندان باید از یکدیگر حمایت کنند و در اجراهای یکدیگر شرکت کنند و هنرجوهایشان را برای نقد و بررسی به کنسرت های یکدیگر بفرستند.

کنسرت,برج میلاد,بلیت,
آمار بازدید : 1,072
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500