ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 - ساعت 20:26:24
چاپ خبر

تعطیلی تدریس موسیقی فکر خامی بود

مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران گفت: تعطیل کردن تدریس موسیقی در فرهنگسراها، فکر خام و ناپخته‌ای بود که در دوره‌ای اجرا شد. سازمان فرهنگی - هنری شهرداری به‌عنوان نهادی مردمی و عمومی نمی‌تواند نسبت به خواسته‌های جامعه بی‌تفاوت باشد.

تعطیلی تدریس موسیقی فکر خامی بود

عباس سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی لزوم برداشته شدن منع تدریس موسیقی در فرهنگسراها، اظهار کرد: فرهنگسرای نیاوران زیرمجموعه‌ی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران نیست و زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کند. تعطیلی تدریس موسیقی در فرهنگسراها، فکری خام و ناپخته بود. ترویج و تدریس برنامه‌های موسیقی و آموزش این هنر از ضرورت‌ها و علاقه‌مندی‌های مردم است و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

او همچنین به برگزاری نمایشگاه «از فرش تا عرش» در فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه و احیای هنرهای اسلامی، نشست‌ها و هم‌اندیشی‌هایی ترتیب داده‌ایم که به‌شکل عمومی در ماه‌های آینده برگزار می‌شود. با توجه به این‌که در دهه‌ی کرامت قرار داریم، تصمیم گرفتیم آثار نمایشگاه «از فرش تا عرش» را که تلفیقی از هنرهای خوشنویسی و قلمکاری است، در نیاوران به نمایش بگذاریم. استقبال بسیار خوبی هم در روز افتتاحیه از نمایشگاه شد.

سجادی همچنین بیان کرد: یکی از ضرورت‌ها و مأموریت‌های ما در دوره معاصر، احیای هنرهای دینی و ملی است. در این راستا تلاش‌هایی در سال‌های گذشته شده است، مانند نمایشگاه «هنر معنوی» که سال پیش برگزار شد. ما هم در گام‌های بعدی برگزاری این نمایشگاه را در فرهنگسرای نیاوران پیشنهاد کردیم که امیدوارم افتتاح آن در آغاز دهه کرامت، برکت داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران اضافه کرد: هنر خوشنویسی قدمت دیرینه‌ای دارد، ولی درباره شیوه‌های ارائه آن در سال‌های گذشته شاهد جریان‌هایی بودیم، مثل توجه به هنر نقاشی‌خط، تلفیق این هنر با هنر - صنعت قلمکاری اتفاق مبارکی است. توجه به شیوه ارائه برای مخاطب امروز بسیار مهم است و صمیمتی که امروز با آثار نمایشگاه «از فرش تا عرش» احساس می‌شود به‌خاطر اندیشه ژرف هنرمندان خالق این تابلوها است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «از فرش تا عرش» از 25 مرداد تا سوم شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران به نشانی خیابان پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران,مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران,عباس سجادی
آمار بازدید : 1,075
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500