ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 15:00:27
چاپ خبر

روزگاری صادر کننده موسیقی بودیم

از شاگردان «سلیمان خان» است و به شیوه های آوازی اساتید بزرگ موسیقی ایران چون «ابوالحسن اقبال آذر» و «عبدالله دوامی» آگاهی دارد و در حال حاضر شیوه آوازی اش مستقل از گذشتگان است. او صاحب «مرصع خوانی» است و تسلطی ویژه در بداهه خوانی دارد به بهانه جشنواره موسیقی جوان و حضور وی در این جشنواره پای حرف هایش نشستیم.

روزگاری صادر کننده موسیقی بودیم

«رامبد صدیف» عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش آواز در ابتدا گفت: متاسفانه امروز آواز ما یک بعدی شده و این مشکل بزرگی است که در کار نسل جوان نیز دیده می شود. هنر آوازی ما هنر بسیار سختی است، اما نسل جوان ما باید تمرین کرده و کار کنند و می هنرجویان باید به سمت تعالی حرکت کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه اکثر شرکت کنندگان بخش آواز این جشنواره حتی در ادای درست شعر نیز مشکل جدی دارند و باید پرسید مشکلات این چنین به چه کسانی بازمی گردد؟ به نظر من، بسیاری از کسانی که آموزش می دهند مسئول این اتفاق هستند. البته در این مسیر می بایست مسئولان نیز با برنامه ریزی های درست فرهنگی اثر گذاری مثبت داشته باشند. اگر مسئولان فرهنگی ما برنامه ریزی درستی در این زمینه نداشته باشند ریشه آواز ما خواهد خشکید.
 
صدیف در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در نسل معاصر آواز کشورمان خواننده ای نداریم که موسیقی آوازی این سرزمین را به خوبی درک نکرده باشد. خواننده های امروز فقط موسیقی ردیفی را تعریف کرده اند و همین موضوع نیز به هنرجویان منتقل می شود. از میان خوانندگان هم کسانی که به شهرت می رسند دست از تلاش می کشند و درجا می زنند.
 
وی ادامه داد: آقایان و مربیانی که مشغول تدریس موسیقی آوازی هستند باید به نکات فنی توجه ویژه داشته باشند. مربی که به هنرجو آموزش می دهد خودش چه مقدار دریافت از موسیقی آوازی دارد که حال بخواهد آن را به شاگردانش ارائه دهد؟ این سئوال مهمی است.
 
عضو هیئت داوران بخش آواز نهمین جشنواره موسیقی جوان در ادامه تصریح کرد: من پیش از این نیز به برخی وزیران قبلی گفته ام و حتی طرحی نیز ارائه کرده ام تا مشکل تربیت نسل جدید خواننده ها حل شود اما متاسفانه به آن توجه نشد. در طرحی که ارائه داده بودم قصد داشتم حدود ۲۰ خواننده جوان خوش صدا و بااستعداد را از سراسر ایران به تهران بیاورم و ضمن در نظر گرفتن یک خوابگاه برای اسکان آن ها، حقوقی نیز به آنها پرداخت شود تا تمام وقت تحت آموزش های صحیح قرار بگیرند و بر روی آواز متمرکز شوند.
 
وی گفت: موسیقی ایران موسیقی تفکر و اندیشه است و می بایست به این نسل جوان توجه ویژه شود تا آموزش های صحیح را دریافت کنند. مسئولان باید در این مسیر حمایت های لازم را انجام بدهند. باور کنید ما روزگاری صادر کننده موسیقی بودیم و در دوره های مختلف، کشورهایی مانند ترکیه و باکو از ما وام می گرفتند. ما باید به فکر وضعیت موسیقی آوازی مان باشیم.

سلیمان خان, استاد, اقبال آذر,
آمار بازدید : 787
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500