ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 15:19:39
چاپ خبر

جیپسی کینگ‌های ایرانی به صحنه رفتند / بخش گیتار نهمین جشنواره موسیقی جوان پایان یافت

نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان امروز در سومین روز خود میزبان هنرمندان گیتاریست بود.

جیپسی کینگ‌های ایرانی به صحنه رفتند / بخش گیتار نهمین جشنواره موسیقی جوان پایان یافت

جشنواره موسیقی جوان در دوره نهم صبح امروز چهارشنبه 11 شهریورماه در بخش گیتار با داوری سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی و پدرام فلسفی در سه رده سنی مختلف برگزار شد.

در بخش گیتار شاهد رقابت سه رده سنی بودیم که در مقایسه با اجرای روز گذشته قشر کثیری از شهرهای ایران در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند، این جوانان در پشت صحنه برنامه سخت مشغول تمرین بوده و مدام با یکدیگر بر سر نوع اجرایشان گفتگو می‌کردند.

اولین شرکت‌کننده از رده سنی الف با سن 11 سال از شهرستان گرگان بود، مبینا یوسفی برای اجرای خود قطعه بارتوک قطعه شماره یک را انتخاب کرده و بعد از کوک سازش این بخش را اجرا کرد.

دومین نوجوان این دوره محمد امیر پورقاضیان با سن 13 سال از تهران بود، او نیز برای اجرای خود قطعه جائو گیومارئیز قطعه شماره 5 را انتخاب کرد و بعد آن قطعه‌ای را به انتخاب خود نواخت.

نفر سوم این برنامه نیوشا قدرتی از پایتخت ایران با سن 13 سال برای برنامه اجرایی اش قطعه اوواگا قطعه شماره یک را منتخب کرده و نواخت.

شروین محمد زمانی از شهر کرج با سن 13 سال چهارمین شرکت‌کننده این اجرا با نواختن قطعه پونسی و تسلط روی ساز با توجه به سن کم خود توانست توجه داوران را به خود جلب کند.

نفر پنجم این بخش هم سارا شارعی با سن 11 سال از شهر کرمان بود، این دختر نوجوان هم با تبحر خاصی نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان قطعه پولسی را به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا کرد.

نفر آخر بخش اول این برنامه محمدحسین محسن‌زاده از شهر تهران با سن 12 سال بود، او نیز در ابتدا قطعه پونسی و بعد به خواست داوران قطعه جائو گیوما را اجرا کرد.

داوران در این بخش به اتاق مذاکره در تالار رودکی رجوع کرده و مشغول بررسی و امتیاز دهی شدند. بخش دوم این اجرا در رده سنی ب از ساعت 10:30 آغاز شد.

اولین شرکت‌کننده نیما زال با سن 18 سال از شهر دزفول بود، این شرکت‌کننده برای خودنمایی در اجرا قطعه سخت و پر زحمت سانتیاگو را برگزیده بود اما آنطور که باید نتوانست از پس این کار برآید.

دومین شرکت‌کننده پوریا اعلایی با سن 17 سال از شهر کرج بود، او قطعه تارگا را اجرا کرد و به خواست داوران قطعه پونسی را هم نواخت.

سومین نفر شرکت‌کننده سیران شریفی با سن 19 سال از شهر بوکان بود، او هم برای اجرای خود قطعه مرتز را اجرا کرده و به خواست داوران قطعه پونسی و تارگار را نواخت.

نفر چهارم حاضر در این رده سنی سیاوش کشاورزی بود، این جوان از شهر تهران بود و قطعه تارگا را به درخواست داوران و همچنین قطعه جوان کاسپر را اجرا کرد.

پنجمین شرکت‌کننده امیرحسین شیبانی از شهر گنبد کاووس آمده بود. او نیز به تبعیت از شرکت‌کننده پیشین قطعات تارگا و جوان کاسپر را اجرا کرد.

آخرین شرکت‌کننده این برنامه در رده سنی ب افشین محسن‌علی از شهر دزفول با سن 17سال بود. او قطعه پریلدیو شماره 2 را اجرا کرد.

داوران باز برای نمره دهی و مشورت به اتاق کنفرانس رفته و مشغول شور و مذاکره شدند. و سپس به دواروی رده سنی ج پرداختند. برخلاف دیگر رده های سنی شرکت‌کنندگان در این بخش تنها سه نفر بودند که از شهرهای جنوبی و تهران حضور در این رویداد حضور پیدا کرده بودند.

اولین شرکت کننده از هوای داغ جنوبی ایران، اهواز آمده بود، این شرکت‌کننده نامش ماهر پورعبیات با سن 21 سال بود، او برای اجرای خود قطعه گرانادوس را انتخاب کرد.

نفر دوم این رده سنی جواد محمدخانی از شهرستان الوند قزوین بود، این شرکت‌کننده با سن 22 سال قطعه تاروبا را به انتخاب داوران و قطعه براور را به انتخاب خود اجرا کرد.

آخرین شرکت‌کننده بخش گیتار فرشاد فنایی با سن 21 سال از تهران حضور پیدا کرده بود. او فقط به اجرای یک قطعه آن هم تورینا قطعه شماره دو اکتفا کرد. از نکات قابل توجه این اجرا سکوت و عدم اظهار نظر داوران در این بخش بود.

در نهایت نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان در بخش گیتار به پایان رسید. این جشنواره از ساعاتی دیگر در بخش کمانچه با داوری داوود گنجه‌ای، هادی منتظری، اردشیر کامکار، مهدی آذرسینا وعلی اکبرشکارچی ادامه پیدا خواهد کرد.

جیپسی کینگ, جشنواره, مسیقی جوان,
آمار بازدید : 1,460
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500