ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 15:32:38
چاپ خبر

نوازندگانی هم قد پوپیتر / رقابت تنگاتنگ فلوت نوازان در جشنواره موسیقی جوان

مسابقه نوازندگی فلوت در بخش کلاسیک نهمین جشنواره موسیقی جوان به پایان رسید.

عصرگاه سه‌شنبه 10 شهریور ماه تالار رودکی میزبان مسابقه ساز فلوت در نهمین جشنواره موسیقی جوان بود. در این اجرای تک سانس هر سه گروه سنی به اجرای قطعات مشابه از پیش تعین شده پرداختند تا مهارت آنها در اجرای قطعات محک بخورد. در گروه سنی "الف" سروین آقایزدی، غزل فتوره‌چی، کیمیا شیدایی و وانیا کوهساری، همگی از تهران که متولدین سالهای 80 تا 84 بودند در حضور داوران مسابقه، مجید سینکی، آذین موحد و فیروزه نوایی به اجرای برنامه پرداختند.

اگرچه نام قطعات اجرایی در طول برنامه برای حاضران در سالن اعلام نشد، نوازندگان خردسال با همراهی پیانو به اجرای دو موومان از یک سمفونی پرداختند. نوازندگان با آرامشی کودکانه به اجرای قطعات پرداختند و دیدن نوازنده‌ای که قد او کمی بلندتر از پوپیتر مقابلش بود از جذابیت‌های این بخش بود.

پس از اجرای این 4 نفر نوبت به گروه سنی "ب" رسید و در این بخش آرین فیروزیان، سارا پارسایی، سوگند فرد امین، کیانا فاطمی‌فر، نگار نراقی و نازنین سلطانی‌راد از تهران، شیرین محمدی از کرج و آرمان دانه‌واش از قزوین به اجرای برنامه پرداختند. برای این گروه سنی قطعات دشوارتری انتخاب شده بود که یکی از آنها با همراهی پیانو و دیگری به صورت تک‌نوازی اجرا شد.

در بخش تکنوازی، نوازندگان به اجرای قطعه‌ای پرداختند که با شروعی آرام به فضایی تند و پرشتاب می‌رسید و در ادامه اوج و فرودهای متنوعی را پشت سر می‌گذاشت. با آمدن نوازنده پیانو به صحنه، قطعه بعدی به شکل دونوازی اجرا شد تا گفت و گویی بین دو ساز شکل گرفته و توانایی شرکت‌کنندگان در هماهنگی با ساز دیگر هم محک بخورد.

با پایان این بخش و استراحتی کوتاه، نوبت به اجرای گروه سنی "ج" رسید. محمد شجاعی علی‌آبادی از هشتگرد، ریحانه حاجی‌محمد از تهران، سبا کوه‌بر و بهاره مدبری از شیراز، علی چوپانی‌نژاد و مارال جبل‌عاملی از اصفهان شرکت‌کنندگان این بخش بودند. در این قسمت هم دو قطعه تک‌نوازی و دونوازی توسط شرکت‌کنندگان اجرا شد که با توجه به سن بالاتر آنها نسبت به گروه‌های قبلی، قطعات دشوارتر با تنوع بیشتری برای آنها انتخاب شده بود. نوازندگان با تمرکز زیاد و لحظاتی سکوت پیش از اجرای قطعه تلاش می‌کردند اجرایی بی نقص ارائه دهند.

 

در طول 4 ساعت اجرای شرکت‌کنندگان، داوران در سکوت و با دقت به تماشای اجراها نشستند و با توجه به تسلط نوازندگان بر قطعاتی که از پیش آماده کرده بودند، همه آنها توانستند از عهده اجرای بدون مکث و اشتباه بر بیایند. بعضی از نوازندگان در زمان اجرا حس و حال بیشتری داشته و اوج و فرودهای موسیقی در حرکات آنها هم نمود پیدا می‌کرد اما در مجموع تفاوت چشمگیری بین نوازندگی آنها وجود نداشت و نکات جزیی و تکنیکی که توسط داوران رصد می‌شد برگزیدگان این بخش را مشخص خواهد کرد.

پوپیتر, نوازنده, فلوت, موسیقی جوان,
آمار بازدید : 1,451
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500