ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 15:32:38
چاپ خبر

آوای موتسارت و باخ در تالار رودكی / بخش پیانو نوازی جشنواره جوان پایان یافت

نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان در بخش پیانو طی دو سانس به پایان رسید.

آوای موتسارت و باخ در تالار رودكی / بخش پیانو نوازی جشنواره جوان پایان یافت

جشنواره موسیقی جوان در دوره نهم در روز دوم شاهد اجرای جوانان در ساز پیانو بود. داوران این بخش طی دو سانس میزبان سه رده سنی الف،ب و ج بودند كه این جوانان در یك فضای مثبت مشغول رقابت سالم با یکدیگر بودند.

در سانس اول از ساعت ٩ صبح تا ١١:٣٠ رده های سنی الف و ب قطعاتی از موتسارت و باخ را برای داوران اجرا كردند، و اما در سانس آخر این بخش اتفاقات جالبی رقم خورد: این بخش شامل جوانان با رده سنی ج یعنی از سن ٢٠ تا ٢٤ سال بود و داوران این بخش هم شامل: آرپینه ایسرایلیان، رافایل میناسكانیان، گاگیك بابایان، فریماه قوام صدری بود.

اولین شركت كننده بخش ج ، مهیار نیكومنش از شهر اهواز بود، این جوان ٢٠ ساله در ابتدا قطعه‌ای كوتاه از چایكوفسكی در بند ١ را اجرا كرد و وقتی با تشویق داوران رو به رو شد برای قدردانی بند دوم از چایكوفسكی را هم اجرا كرد.

نفر دوم نیما رضاییان از تهران بود، او نیز قطعه‌ای از موتسارت که قسمت اول از سونات ماژور بود را اجرا كرد و به درخواست داوران سونات شماره ٦ را هم نواخت.

نفر بعدی پویا جهان آرای از شهر تبریز بود، این جوان آذری زبان طی اجرای زیبای خود اثر برامس اپوی ٧٩ را نواخت و بعد از شور آفرینی برای هیات داوران  با اجرایش به عنوان قطعه بعدی اپوس شماره ١٠ را نیز اجرا كرد.

چهارمین شركت‌كننده این جشنواره مریم صوفی از شهر تهران بود كه طی اجرای خود قطعه‌ای از شوبرت را اجرا كرد.

نفر پنجم دوره نهم هم از شهر پایتخت ایران، تهران با سن ٢٢ سال بود كه برای اجرایش اپوس ٧٩ و راپسودی شماره ٢ را نواخت.

ششمین شركت كننده سپهر دولو باز هم از شهر تهران بود، این جوان ٢١ ساله قسمت اول از سونات شماره ٦ را اجرا كرد.

هفتمین نفر این برنامه وفا حمیدی از تهران بود. او بتهوون نواخت و داوران برای امتحان میزان تبحرش خواستار اجرای امپرومپتوی شماره ٣ شدند که این شرکت کننده این قطعه را نیز اجرا کرد.

آخرین شركت كننده این جشنواره سید طهمورث طباطبایی بود. این جوان تهرانی یكی از قطعات بند ٣ و سل بمل مینور ٨٩٩ را به عنوان خاتمه نواخت.

یكی از نكات قابل توجه این اجرا كمبود شركت‌كنندگان شهرهای دیگر در این جشنواره بود، در واقع به گفته داوران نبود امكانات و استاد قابل یكی از دلایل این اتفاق تلخ بود.

نكته بعدی نوع رفتار و برخورد داوران این بخش (پیانو) با شركت‌كنندگان بود، خصوع و فروتنی یا در برخی از موارد شوخ طبعی آنها با جوانان بسیار قابل ستایش بود.

نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان عصر امروز سه شنبه ١٠ شهریورماه در بخش پیانو ساعت ١٦ به پایان رسید. از ساعت ١٧ تا ٢١ هم این جشنواره میزبان شركت كنندگان بخش فلوت با داوری آذین موحود و مجید سینكی و محمد موسوی خواهد بود.

پیانو, موتزارت, باخ, تالار رودکی,
آمار بازدید : 1,285
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500